Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 6. mars 2016

Nye begynnelser

.....og avsluttende prosjekter.

Jeg har vært fryktelig travel den siste uken, og har ikke fått strikket stort.
Men i dag ble enda en Rullelue ferdig
De beste luer som finnes.......

Denne skal til Vestlandet, for hun som skal få den, ønsket seg en mørk, enkel lue.
Den er strikket i Soul og Air, som de fleste andre jeg har strikket. Elsker den komboen med garn!
Brukte pinne nr 4 på denne også. Går så kjapt unna, og lua blir så lett.
Mamma strikket vel sånn 3 cm på den, men ellers er den strikket av meg.

Er det ikke en genial ide, eller hva? Med en " hjelpe-medstrikker" som henne, også som "ferdigstiller"?
Nå er vi altså igang IGJEN!!

Egentlig skulle jeg vel tatt frem en gammel UFO, jeg har liggende klar. Men så er jeg grei, og lar henne være med fra begynnelsen av på denne.
Hva det er, som vi strikker på nå, er dette
En enkel genser, i Alpakka-Silke, i Bringebærrødt

Vi har startet på hvert vårt erme. 
Jeg synes det er greit å begynne på det, for å se hvordan strikkefastheten blir. 
Jeg har gått ned en halv strs på pinnene, siden jeg strikker løst.

Og stemmer det ikke helt, eller at det ikke blir som jeg hadde sett for meg, er det enklere å rekke opp begynnelsen på et erme, enn en hel bol.

Ellers er Mars-mnd akurat slik jeg har blitt spådd, og forventet. Og jeg går en spennende tid i møte. Men det kommer jeg tilbake til.

Ha en herlig søndag

15 kommentarer:

H. sa...

Åhhh, elsk den farge altså !!
Bringebær - sukk...... fikk lyst på noe i den fargen jeg også.....

Så glad du har spennende utsikter fremover, Sylvia, livet er ofte artig iblant vettu :))

Godt dere strikker likt da, så ikke en arm blir større enn den andre.

God strikkesøndag videre...

Chain of Yarn sa...

Dejligt, med en varm farve her i blogland! Jeg er gået i blå og grå modus her i vinter, men dog fandt jeg en enkelt orange farve frem, og det luner alt sammen hen imod FORÅR. Hav en god søndag.

Lisbeth sa...

Så grei lue - så aldeles nydelig ut. Kjekt å ha en medstrikker, blir fortere ferdig da😉. Spennende tider du har i vente Sylvia - jeg heier på deg👍🏻😀

Bodil sa...

Så nydeleg farge på gensaren de har starta på. Kjekt å kunna stikka ilag. Ynskjer deg ein fin dag.

Barwitzki sa...

Det blir en fin fin genser. Jeg har også en UFO i arbeid :-))) Det brøt strikkepinne rett
før jul, så jeg hadde ikke ferdig, men nå jeg har bestemmt... UFO strikke :-)
Krysser fingeren for deg og din. Ha en riktig god uke. Strikkeklem fra Viola

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Digg farge!! Og så er du så flink til å strikke til andre Sylvia. Veldig spent på din mars måned - du fortjener en varm og lys vår!!!

Rubia sa...

Virkelig lekker farge på den genseren og flott lue.
De er veldig kjekke å strikke når en trenger litt tv-strikk.
Prekas! Klem

Lin sa...

De luene dine er så fine. Koseligt å combistrikke med mor. Det gjorde jeg også. Hun startet og jeg sluttet lol.
Klem

Strikkeheksen sa...

Det er sådan en god ide at strikke ærmet først - det gør jeg næsten også altid :-) Det er en ualmindeligt lækker og enkel trøje i er startet på - den er jeg helt vild med :-) Hvordan mon jeres strikkefasthed er i forhold til hinanden? Men det er da et genialt koncept, måske kommer I til at konkurrere lidt? Også sød og lækker hue :-) Ha en dejlig mandag aften :-)

Gro sa...

Lekker farge på den genseren. Gleder meg til å se den ferdig 😊

Ingunn Sættem sa...

Rulle-luer ar nesten forbruksvare her. Populære er de i alle fall. Jeg strikker dem i Drops alpaca på pinne nr 3, vanligvis. Din ser også deilig ut. Spennende prosjekt du har sammen med din mor! Ja, da kan du glede deg til ny genser fortere enn svint.
Gratulerer med kvinnedagen! Jeg skal bruke den på skitur sammen med ei venninne. Ser lovende ut med været, så her er det bare å pakke sekken og smøre skia.

Klem fra Ingunn

BrittB sa...

Lua di ble fin, det garnet høres deilig ut!
Herlig farge på den genseren dere er begynt å strikke, enkelt og fint mønster! Ja, man skal "holde seg inne" med sin mor! ;-) Lykke til med felles prosjekt!
Håper du får en fin mars måned
- det høres ut for, mellom linjene, at det ligger an til det! :-)

amo sin blogg sa...

Så kjekt for både mor di og deg at dokke kan ha så koseleg
fellesprosjekt. Nydeleg farge på gensaren.
Og hua er fin, har du lagt ut oppskrift før kanskje ?
Eg har sysla med litt strikk av huer med vri, lika dei så godt,
men eigentleg håpe eg å sleppe å bruke hue snart.
Eg vil ha vår !!!

Annes indfald sa...

ih... jeg har gang i alt for meget og får slet ikke kommenteret... Dejligt strik! Lige dine farver...
Og så lyder det som gode fremtidsplaner.... Det glæder jeg mig til at læse mere om ;-)

Synøve sa...

Hei du - lenge siden jeg har vært her inne - men ser du holder høyt tempo:) Mange fine strikkeprosjekt og masse optimisme! Jeg har også strikket masse i vinter, men vært litt dårligere på optimisme...hehe...har et sterkt og brennende ønske av å få bygget litt mer av det nå utover våren! Et av hjelpemidlene jeg bruker for å få det til er å hente gode vibber fra flotte kvinner som har gått noen runder i livet - både i nettverdenen og ellers de som kommer i min veg:) Så nå skal jeg prøve å bli litt mer aktiv her inne - sees fine du:)