Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 25. mars 2016

Bringebærrødt

Da har jeg montert den Bringebærrøde genseren min, Juhuuuu!!!!
Definitivt vårens og sommerens favorittplagg i år!

Kanskje litt feil å vise den frem her, og si at jeg har strikket den? Delvis sant.
Dette var et samarbeid mellom meg og min mor.
For da jeg la opp til det ene ermet, satt hun ved siden av og hadde lyst til å strikke på noe, hun også.

Du kan hjelpe til med å strikke den andre armen, sa jeg.......så gjorde vi det.
Men etter opprekk og bytter av div. pinnetykkelser, endte hun opp med å strikke hele bolen!!!!

Og siden jeg har vært så travelt opptatt i det siste, og fortsatt strikket på et erme, la hun opp til det andre ermet. Jeg ble endelig ferdig med mitt.....og så at jeg hadde fellt på feil sted!!!!! Hva går det av meg, ligsom?

Snille mamma strikket ferdig "sitt" erme, og rakk opp mine feil, og strikket på ny. Vel.......derfor er det vel omtrent henne som skal få æren av denne genseren, synes du ikke?

Så min jobb ble å montere den sammen, og hekle kanten rundt hals og nakken.
.....og å bruke den

Den er bare helt Perfekt!!!
Fasong, farge og modell. Jeg elsker den!

Garnet er Alpakka Silke fra Sandnes. Og det endte med pinne 3 og 4. 
Min mor strikker heldigvis ganske fast ( i motsetning til meg ) så denne ble ikke gjennomsiktig, og da er jeg ikke avhengig av å ha noe under den.

Da er det bare å vente på finværet.
Fortsatt god påske til deg som titter innom.


24 kommentarer:

Monica Gullesen Hansen sa...

Den ble heeeelt nydelig. Så herlig med sånt sammarbeide.
Nyt den og ha ei flott påske videre.

Ruths datter sa...

Kjekt med samarbeid. Skal si den satt fint på deg du flotte dame. Så nett og fin du er. Nydelig rødfarge også. Kos deg nå da når du har fri.
Klemz

Lisbeth Severinsen sa...

Den var lekker.fortsatt god påske.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så utrolig flott den ble - og den passer deg perfekt!!! Rødfargen er helt til å spise opp!!! Nyt dagene Sylvia ��

Synøve sa...

Se der ja - den passet deg jo utrolig godt da, sjøl om du har gitt moren din æren for strikken;) Vet også litt om hvordan det er å vente på fint vær, her har det vært i overkant ufyselig alt for lenge....! Men; NÅ skal det bli fint lover yr:) Trenger et påskudd til å komme meg opp fra godstolen og strikkepinnene, litt sol kunne gjort susen tror jeg, for sjøl om strikking er vel og bra: alt til sin tid;)Klem

Ingunn Sættem sa...

For et blinkskudd! Så fin du er i den genseren! Nydelig farge til deg! Og gi gjerne æren til din mor!

Fortsatt god påske fra Ingunn

siddisisalou sa...

Genseren ble skikkelig lekker både i farge og fasong.
Men som det sies, alt kler den smukke !

Barwitzki sa...

Nydelig genseren og super fint bildet fra deg.
God påske fortsatt. Påskelørdagsklem fra Viola

Marianne sa...

Den genseren kledde du godt, nydelig farge:-) Fortsatt god påske! Klem Marianne

Birgitte sa...

Der hadde du en god hjelper ja! Samarbeidsgenseren bli kjempefin :) For en nydelig farge!
Ønsker deg fortsatt gode påskedager:)

Strikkeheksen sa...

Sikken lækker farve og hvor ser den fantastisk ud på dig :-) Den blev hurtigt færdig med mors hjælp :-) Rigtig god påske :-)

Gitte sa...

Den er blevet meget flot. Stilfuld og enkel i en smuk farve. Man kan vist godt sige at det er din mors projekt, og så endte du med monteringen.
Jeg har 2 mønstre liggende som er strikket i det garn. Jeg har ikke afprøvet det endnu men påtænker at investere.....

Chain of Yarn sa...

He he så heldig som du er at kunne samarbejde med din mor om at frembringe så fin en trøje. Hav en fortsat god påske.

Lin sa...

Nydelig og sikke en glad farve. Fortsat rigtig god paaske til dig og dine.
Klem

Lisbeth sa...

Kjekt med litt samarbeid :) Fin genser i gladfarge :D

Elisabeth sa...

Den kler deg virkelig godt! Skikkelig fargeklatt som blir perfekt nå utover våren :)

Rubia sa...

Så flott genser du har fått deg. Det er virkelig kjekt med strikkehjelper. ;O)

tronderlivetmitt sa...

Den ble fin.. Enkel og nydelig farge. Bringebærrød, bare fargenavnet er jo til å bli glad av. Så godt å ha en strikkeglad mamma som kan hjelpe til litt/med mesteparten... Hilsen Inger Johanne

Anonym sa...

Så flott genseren vart i rosa :) Har strikka den i sjøgrønn...vart fin den også.. Men streva litt med rett pinnestorleik, så bolen vart starta på og rekkt opp att fleire gonger før eg kom skikkeleg igang :) Men eg må ha singlett under...dumt sidan silkealpakka er så mjukt ;) Håper du hadde ei fin påskehelg og får ein super vår :) klem frå Marta

hilde overvik sa...

Ble inspirert og har kjøpt garnet Bringebærrødt til genseren. Håper å legge opp bare en gang:)

BrittB sa...

Kjempefin genser, så godt du kler den!!

amo sin blogg sa...

Flott gensar i ein herleg farge.
Så kjekt å samarbeide med mor di, ho lika det tydelegvis.

Klem frå Anne-Mari

Eli Kristin sa...

Du ser alltid så kvikk og fjong ut i varme, spreke farger. Nå våres det og denne genseren må passe perfekt. Satt som et skudd gjør den også :)

Flott samstrikk, slett ikke dumt. Nydelig farge. Bringebærrødt. Klinger av sommer ^_^
Kos deg ;)

Hannele på Hisingen sa...

Underbar!