Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 14. februar 2016

Singel-teppet, og en lang tur

I kveld heklet jeg de siste masker rund kanten på teppet mitt, og nå er det endelig ferdig
Jeg kaller det singel-teppet, for det er starten på min nye tilværelse

Her på bildet, ligger det utstrakt i hele sin lengde. Jeg har verken fått vasket, strekt eller dampet det, så det blir nok litt større når det blir gjort. Men i skrivende stund, har jeg det over senga mi, for å teste det ut, og det er stort nok.

Det ble mange lapper til slutt. 17 * 9 lapper i teppet, og et til overs faktisk!
Passer perfekt til grått interiør. Men jeg kommer nok til å ha det ganske fargerikt hos meg selv, der jeg skal bo

Garnet jeg har brukt i teppet, startet først med de orange lappene, som er garn fra Bindestuen (i Saltum i DK) som jeg kjøpte da jeg sist var på Fanø. Og det må vel snart bli 4 år siden......
Så har det vært litt Kaunigarn og Finull, som er ganske lik tykkelse på. Garnet fra Bindestuen er en anelse tykkere. Og jeg har brukt CLOVER Heklenål nr 3.5 på alle lappene.

De første rutene ble startet på for over to år siden, men ble fort til en UFO da jeg startet på enda et teppe samtidig. Det har jeg faktisk ikke vist her på bloggen engang.......siden det ikke er helt ferdig. Det er i bruk, men litt for lite, etter Sønnens utsagn, som er eier av dette teppet.

I romjulen bestemte jeg meg for at mitt Singel-teppe endelig skulle bli ferdig, og satte inn det ekstra gearet. Og jammen ble det altså ferdig i kveld.

Motiv fra Helgeroa

I går, etter jobb, dro jeg til min søster i Vestfold. Etter en intens hodepine som jeg fikk på jobb, forsvant den etter noen timers avslapning, og da var det på tide med noen Bobler i glasset, og litt god mat.

Selv om det var kaldt i været i dag, kledde vi oss godt, og dro ut på en lang gåtur. Solen dukket opp underveis, og varmet skikkelig. Så vi måtte sette oss ned på en benk og nyte den en stund
MELBA var også med på tur, i litt stor genser, strikket av min mor. Men hun frøs iallefall ikke!

Det er en deilig følelse å gå ved havet. Det renser både kropp og sjel.

Håper du også hadde en fin søndag!

18 kommentarer:

Rubia sa...

Grattis med herlig teppe. Det er utrolig lekkert!
Kos i Helgeroa da. ;O)

Ingunn Sættem sa...

Flott bilde av fine søstre! Visst er det godt å komme seg ut på tur. Her er det 22 minus i dag som i går, men det er jo bare å kle på seg og holde seg i bevegelse. Vi nyter ski og fjellet.
Det ble flott det teppet ditt! Riktig en vitamininnsprøyting med alt det oransje. Passa perfekt i den grå stolen.

God ny uke ønskes med eller uten heklekrok!

Klem fra Ingunn

Annes indfald sa...


Det blev, selvfølgelig, så fint dit solskinstæppe. Det var godt du fattede hæklenålen.
Nu må det andet uafsluttede tæppe da have en hånd!
Smukt vejr, smuk udsigt, smukke piger og en herlig lille hund. Godt med uld på kolde dage!

Barwitzki sa...

Bare fantastisk har du laget teppe... singel-teppet... så fint.
Deilig søster bildet :-)) søt hunden og motiv fra Helgeroa ja, inviterer deg til å gå...
ren lape av. God uke deg og dine. Klem fra Viola

Monica Gullesen Hansen sa...

Teppet ditt blir helt fantastisk! Så utrolig deilig. Kos deg med det i sofaen på kvelden. Ha en strålandes dag videre.

Birtes tur- og idéblogg sa...

For et fantastisk vakkert teppe! Fargene, fargesammensetningen og størrelsen. Gratulerer!!! Hunden i genseren er bedårende! Ønsker deg en deilig uke. Med en klem fra Birte

Lin sa...

Guri saa raskt du fik det teppet ferdigt. Turbohekling, og saa vakkert det ble. Virker som du har et varmt og tett forhold til soesteren din. Saa dejligt. Det savner jeg. Soesteren min snur meg nesten ryggen naar vi ses.

Bodil sa...

Det var eit knallfint teppe. Eg likte så godt fargane du har valt. Og så fine søstre de er :)

Gro sa...

Flott teppe, fint vær, søt hund og blide søstre 😀
Ha en strålende uke!

amo sin blogg sa...

Søstre er tingen, alltid kjekt å vere i lag,
Teppet ditt er suoert i fargane. Dette kjem du til å få mykje glede av.
Du veit kanskje at oransje er den mest oppkvikkande fargen, den sprer
glede og gir positiv opplevig for den som ser.

Ha ein fin veke !
Klem

Birgitte sa...

Gratulerer med ferdig teppe! Det ble kjempefint :)

Lisbeth sa...

Så flott teppet ble :)
Høres ut som om du hadde en fin helg - deilig med litt søster tid :)
Og det er aldri feil å dra til sjøen, det er beroligende det :D

Eli Kristin sa...

Det teppet ditt altså.. *smelt* Elsker det! Så nydelige farger og sammensetning. Singel-teppe - kos deg inderlig med teppet. Gladfarger! Du er en herlig fargeklatt :D

Får lyst å hekle noe slikt til min datter. Hun greier ikke bestemme seg for hvilket type mønster/teppe hun vil ha. Kanskje dette frister henne like mye som meg - ellers får jeg hekle til meg selv ^_^

Nyt dagen!

Ellen sa...

Åh, et lækkert tæppe :-).

Knutine sa...

Teppet er lekkert. med sine farger så har det passet godt sammen med min orange fargeklatter i en grå stue ;-)

Ha en flott dag

H. sa...

Elsker også å gå tur ved havet, noe med lukten, sjø - lyden hvis det er vind / bølger !
Er virkelig balsam for kropp og sjel. Godt hodepinen ga seg :)

Fine søstre !

H. sa...

PS, for ikke å glemme TEPPET !

Ble supert, helt deg, og DINE farger ;)
Må si du gjorde unna det fort !! Wow......koselig å ha på sengen sin, og etterhvert kanskje i en ny stue, som bare er din :)

BrittB sa...

Teppet ditt ble kjempeflott, herlige farger! Well done!! :-)
Det er godt å ha ei søster som også er ei god venninne, det er helt sikkert! Så fine dere er!! :-)