Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 2. februar 2016

Green Goblin

Jeg har endelig fått strikket noe igjen!
Sokker av alle ting
Skikkelig grønne sokker strs herre

Med det dunkle morgenlyset som er nå, er det umulig å vise fargen. Men de er ganske grønne.
Jeg brukte 100 g Pt-5 på dette paret. Det holdt akurat.
Pinne 2.5 på vrangborden, og pinne 3 på resten. Ingen oppskrift, den fant jeg opp underveis. Men jeg la opp 60 masker og strikket videre derfra.

Dette var et lite pauseopphold fra det heklede teppet, som jeg nå driver å hekler sammen.
Vil du få en liten smakebit?
Det ser mer ut som et teppe nå.....

Her i huset ( jeg bor fremdeles hjemme hos mine foreldre for en stund til) er det min far og jeg, som best kan like de ORANGE rutene. Min mor synes det kunne vært mindre orange, men flere GRÅ.
Godt det er jeg som skal ha teppet til slutt, da.

Takk for alle tips med heklekanten rundt til slutt, men siden dette er det femte teppet jeg hekler, gjør jeg som jeg har gjort med de forrige. Her blir det nok en fastmaskekant rundt, i den samme lyse gråfargen jeg hekler rutene sammen med. Og mulig det kommer en liten taggekant til slutt. Det tar jeg på sparket, når den tid kommer.

Men snart legges det opp til flere sokker. Jeg har nemlig et oppdrag på gang.
Ha en fin dag.

15 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Et rigtig hyggeligt tæppe :) Hjemmestrikkede sokker er bare det bedste :)

amo sin blogg sa...

Gode lestar.Det blir aldri for mange av slike.
Og teppet blir flott. Friskt med dei oransje rutene.

Ha ein fin februardag.
Klem frå Anne-Mari

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Bare bruk masse farger du - de innvirker jo på humøret :-) Teppet blir bare så vanvittig lekkert!!! Fine sokker du har strikket også!!!

Ingunn Sættem sa...

Jeg strikker også sokker. Holder på med en jakke også, så sokkene blir slik innimellomstrikk. Ble minnet på at jeg har noen hekla ruter liggende.......
Teppet ditt blir jo riktig fint! Flott med alt det oransje.

God tirsdagskveld fra Ingunn

Gitte sa...

Hvor bliver det bare flot - dit tæppe. Jeg synes de orange er rigtigmflotte med de grå og den røde.

Lækre sokker 😄

Helle sa...

Grått kan være veldig sofistikert, men jeg er nok selv svak for den oransje fargen jeg da.

Så koselig å høre fra deg igjen. Har jo tenkt at du har hatt det travelt med jobb og bo-situasjon. Og det å koble seg av innimellom tror jeg vi alle trenger. Kobler meg selv helt ut innimellom, i perioder koster det mer enn det gir og da må man prioritere, selv om jeg som du gjerne vil følge litt med på hva som skjer hos de jeg har blitt kjent med her inne.

Tenkte på deg når jeg var på messen, du har fortalt om denne messen mange ganger. - Nå skulle det altså bli min tur til å fortelle deg om den.

Kommer akkurat fra en boklansering, Brenee Browns bok om Mot kommer ut på norsk. "Tror" (har ikke lest den ennå) at den handler om gevinsten ved å tørre å stille seg sårbar, og at sårbarhet på ingen måte må forveksles med svakhet. Tenker på mange som nå er i en ny fase i livet, kanskje i en ny livssituasjon som du og må tråkke opp nye stier. Det kan fort kreve litt ekstra mot. Jeg synes det da er godt å høre at du gleder deg til din nye tilværelse. Det lover godt for både fremtiden og kreativiteten.
Klem Helle

Lin sa...

Jeg er med paa det orange holdet. :-)
Fine sokker. Det maa jeg ogsaa igang med. Strikker paa aerme til min Boevrtun. Nu skal den vaere faerdig.
Klem

Rubia sa...

Sokker får en aldri nok av. Flotte de der.
Virkelig lekkert det teppet ditt også. Synes ikke det er for mye orange i det.
Kos deg videre!

Ruths datter sa...

Dette blir nydelig. Fine glade soler tilogmed. Herlig teppe.
Klem

Annes indfald sa...

Sokker bliver ikke en disciplin hos mig. Så hellere hækle til et tæppe... Der er jo rester nok!
Alle de skønne orange er da solskin i dit tæppe. De varmer sjælen.

Elisabeth sa...

Et skikkelig energiteppe du lager, Sylvia. Til å bli i godt humør av ;)

Anne sa...

Så kjekt med litt sokkestrikking innimellom, de ble jo fine! Og teppet ditt blir så nydelig! Herlige farger sammen, blir så glad av orange. Det er en farge jeg ikke føler passer meg i klær og da er det jo genialt å bruke på andre ting. Takk for koselig kommentar hos meg! Skjønner deg godt at du savner katten, jeg savner min omtrent hver dag og skulle ønske jeg kunne ha katt igjen. Men nå reagerer jeg en del på katt og føler egentlig det er nok med én hund, sliter ikke med å fylle opp fritiden akkurat, hihi. Bra du har en katt å kose med innimellom, det hjelper på det meste;) Jeg skal nok gjøre jakken ferdig når jeg får motivasjon. Nå har jeg en del mindre prosjekter på gang og planer om en enkel genser. Er best med slike tankeløse strikketøy for tiden. Gleder meg til helga, da skal vi på innkallingskurs med hunden. Mye nytt å lære;)
Kos deg når helgen kommer! Gleder meg til å se pleddet ditt ferdig.
Klem:)

BrittB sa...

Sokker (eller lester) blir det aldri for mange av! Det er jo greit med litt avveksling til det store hekleprosjektet ditt! Teppet blir skikkelig flott!!
God helg!

Synøve sa...

Så fint dette blir:) Vi trenger farger - det grå har en tendens til å komme av seg sjøl;) Klem

H. sa...

Olalaaaa se her ja, fant jeg bildet med ihvertfall halvparten av teppet ditt !
Så moro å se altså - igjen minner meg om vår, tror jeg må tenke mye på våren for tiden..hehe

teppet er jo helt deg, så ikke rart du vil ha mer orange farger - enn grå, men det er nydelig motvekt til grå, og jeg tror en kant i grå vil liksom ramme alt fint inn.

Spent på hva du velger ;)