Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 26. februar 2016

Fredagsfreden senker seg.....

Ahhh...endelig fredag! Og første frihelg på tre uker.
På min meny, står det avslapning, strikking, venninnetreff, vin, gåturer og opplevelser. Man kan nemlig fylle en hel helg med godsaker.

Selv om det snart er to uker siden jeg hadde et innlegg sist, har det blitt strikket. Men ingenting å vise frem. Utenom halvferdige arbeider da.......

Men nå er disse ferdige:
Tovede Mariusvotter

De er strikket på pinne 5 ( siden jeg strikker så løst ) med Vamsegarn. Og oppskriften er fra Sandnes.
Jeg så at så mange strikket disse vottene, og man kan jo velge så mange spennende fargealternativ på dem.
Fargene her ble valgt ut til den personen som skal få vottene. Hun elsker nemlig rosa og hvit. Og har fødselsdag til uken, så nå måtte de bli ferdige! Men jeg startet på dem for flere uker siden.

Det er noe med det, å starte opp nye prosjekter, DET er det aller beste.
Egentlig skulle det vært omvendt, for ved oppstart er det jo en lang vei å gå. Men så gjør vi det altså på motsatt måte, og legger arbeidet til side, når det kun er litt igjen, for å bli ferdig.

Her på tirsdag-morgen, var det skikkelig kald, og frosten var på alle trær.
Utsikten fra butikken

Da var jeg bare nødt til å ta et bilde av det flotte treet utenfor jobben. Da solen stod skikkelig på, dalte det ned sølvglitter. Det var så fint. Det er deilig nå som våren kommer. Er vi over februar, er det verste unnagjort, håper jeg......... Jeg lengter iallefall ikke etter mere snø.

For tiden passer vi MELBA igjen
Å være avslappet og ta livet med ro

Hun er jo bare så skjønn, og vi koser oss masse med henne.

Vel, nå er jeg klar for strikketøy i stolen, med kosebukse på.
Ha en herlig fredagskveld, alle sammen!

12 kommentarer:

Birte Høgelid sa...

Ja, endelig helg igjen. Vottene er kjempefin og hunden er vittig. Riktig god helg fra Birte

siddisisalou sa...

Flotte votter ! Heldig den som får disse som i tillegg blir god og varm på hendene i vinterkulden.

Line Kristine sa...

Så fine votter! Dette blir en flott gave, ja :) Ønsker deg ei riktig god frihelg!

amo sin blogg sa...

Fine vottar.
Eg har akkurat ferdig med toving av eit par.
Søt hund.

Ynskjer deg ei fin helg.

Turid sa...

Tusen takk for kommentar Sylvia- det er så trygt å godt å se at det er noen av dere mine "gamle bloggvenner" som fortsatt ser innom Strikketur -selv om det til tider går år og dager mella hvert innlegg. Ser de herlige vottan du har strikka , her vil vi nok trenge votta i enda en mnd. vil æ tru....Vi har nok sne- (la du merke til at æ sa "nok") Mange år sia vi har hatt en så flott vinter , med veldig fint vær- å sola er tilbake her i kanten til Lopphavet ...alt det beste foran oss!
Ha ei knakanes flott og avslappanes helg Sylvia!
Hilsen fra Turid

Lykketrollet sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lykketrollet sa...

Søte votter.
Nydelig på, fikk ett par i gave og de er herlige

Kos deg masse i det flotte vinterværet.

Søte Melba, ser ut som en koseklump

Lykketrollet sa...

Søte votter.
Nydelig på, fikk ett par i gave og de er herlige

Kos deg masse i det flotte vinterværet.

Søte Melba, ser ut som en koseklump

Rubia sa...

Flotte votter du har strikket.
Melba ser ut til å ha det veldig bra.
Du får nye frihelgen din videre. Er overtid for meg...igje. :o)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Herlige votter, og alltid gøy å se hvilke farger som blir brukt i dem. Vinteren kan være vakker - ihvertfall sett innenfra. Synes det har vært veldig kaldt denne vinteren... Men nå titter våren frem - skjøøøønt!!!

Lisbeth sa...

De vottene ble lekre😊. Har ei niese som hadde elsket de! Enig med deg, veldig gøy å begynne på nye prosjekter. Like gøy å planlegge nye lister med to do strikk, som å få ferdig noe av det planlagte😀

Snuppesnella sa...

Lekre votter !