Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 27. februar 2016

Formiddagsysler

Du kan tro jeg nyter frihelgen min
Varm kaffe

Er så heldig med været også. Men er innendørs......
I dag gjør jeg bare det som faller meg inn. Og netop nå er det strikketøy i godstolen, med varm kaffe og radioen på i bakgrunnen. 
Ellers er jo dagene linet opp med gjøremål og klokkeslett. Så godt å slippe det nå.

Orange er MIN farge i år

Ullsokker er min faste følgesvenn. MÅ ha på hver dag! 
Disse er faktisk i Alpakka ( Sterk ) strikket av min venninne Åse. Mine favoritter for tiden, og dermed ganske slitt. Men jeg kan bare ymte frempå, hvis jeg trenger noen nye, så får jeg det. Veldig kjekt.

Den orange tråden tyder på at et prosjekt snart er ferdig. Og et par sokker gikk av pinnen i går kveld.
Det betyr at etpar nye kan legges opp ( har garnet klart.....fra lageret faktisk) og nytt garn til enda et genserprosjekt, vil bli kjøpt inn neste uke. Jeg har planene i orden.

MARS vil bli en fin mnd for meg, er jeg spådd, med mange nye muligheter. Og da kjører jeg på, med nye prosjekter, i herlige farger, som jeg elsker. Jeg kjenner jeg er full av energi for tiden, og det må utnyttes!


Rosene jeg kjøpte sist uke, sprudler, og har snart gjort sin nytte; å spre skjønnhet og glede.
På tide å kjøpe en ny bukett, når disse takker for seg.

Må du også ha en herlig lørdag!

10 kommentarer:

Rubia sa...

Ha en super lørdag! Kos deg masse med vin og strikk.
Og kom deg ut i den deilige sola.
Jeg har gått en tur i dag før jeg satte meg foran pc'n og jobber litt.

Elisabeth sa...

Ser ut som du koser deg :) Singelteppet ditt ble nydelig forresten, oransje er fint til grått interiør.

Ruths datter sa...

Jeg har også fri i helgen. Koser meg inne nå med blogging og late timer. Fordi jeg fortjener det, vet du. Lekre sokka du har. Nå har jeg surfet på data lenge, og nå skal jeg i godstolen med lydbok og strikketøy.
Klemz

H. sa...

Godt å høre du koser deg Sylvia og er flink til å nyte fine stunder ;)

Lykke til med jakt på nytt hjem - spennende tider du har å se fremover, men det trenger ingen spådame si til deg ;)))

Gooood helg

amo sin blogg sa...

Det er godt å kunne slappe av uten plikter av og til,
alle treng slike helger.
Takk for koseleg kommentar til huene mine.
Petrol er ein fantastisk farge som fangar opp dei fleste nyanser,
takk for at du minnte meg på det.

Nyt helga vidare.
Klem frå Anne-Mari

BrittB sa...

Det høres ut som en deilig lørdag! Så bra at du kjenner god energi, kos deg med strikkkng!

Helle sa...

Oransje er virkelig din farge. Det er en både tiltrekkende og kreativ farge. Ser at du strikker med Pelini, fra Rauma. Hva synes du om den? De på Rauma standen, (på messen), var litt ivrige etter å prøve å selge den inn. Hadde aldri hørt om den, også syntes jeg at fargekartet var litt lite. Nå skal det sies at de fleste fargekart er litt "små" om du sammenligner dem med Finull.

Så godt å høre at energien er på plass, kombinert med virkelyst. Har virkelyst, men ikke energien til å sette den ut i livet. I alle fall i den grad jeg skulle ønske. Nå ja, jeg teller ned dagene til påske, og gleder meg over at det snart er vår. Vi er flere som ikke ønsker oss mer snø, men heller ser frem til at vi om ikke "lenge" igjen kan gå med bare legger...

Kos deg med resten av fri-helgen din.

klem
Helle

Fru Tunheim sa...

nå er helgen snart over og håper hele helgen har vært fylt med deilig energi og godt humør.

Lisbeth sa...

Velfortjent frihelg på deg😊! Jeg har jo vært bortskjemt med en hel uke fri, sånn er det når man jobber i skolen. Håper helgen din ble super😀

Strikkeheksen sa...

Jamen jeg vidste jo, at jeg havde hørt om Sterk, men tror du jeg kunne komme på, at det var her hos dig? Men det er altså så indirekte din skyld, at mit valg faldt på Sterk, for jeg havde i baghovedet, at én jeg havde tillid til havde skrevet godt om det :-) Og hvor er det bare et lækkert strømpegarn, jeg glæder mig så meget til at få et par selv :-) Orange er sådan en levende farve og den giver glæde og energi - det er godt at høre, at du fremdeles trives med din nye tilværelse :-) Ha en rigtig dejlig uge, Sylvia med alle de sysler, der gør dig godt :-)