Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 29. januar 2016

God helg

Det beste med morgenen, er kaffekoppen med varm kaffe
En god start på dagen

Selv om hele uka har gått, var det i går jeg startet med å hekle rutene mine sammen
Remser.......

Først hekler jeg en og en rute sammen, til det blir en lang remse.
I går ble det to remser. Så i kveld, etter jobb, skal disse to hekles sammen på sidene. Da er starten på et teppe igang.

På forhånd er alle løse tråder festet. Og det gjorde jeg da jeg var ferdig med å hekle en rute. Så er jo alt klart, til det største arbeidet, nemlig å sette sammen hele teppet.

Jeg måtte få kreativ hjelp av mamma til å legge rutene i "mønster". Det er jo sånn, at andre ser det bedre enn en selv.
Jeg kan hjelpe alle kundene mine på jobben, til å velge riktige farger, sette sammen både farger og mønster, men når det kommer til meg selv, blir det helt feil!

Heldigvis tror jeg teppet blir finere ferdig, enn dette rotet med rutene i hulter til bulter
Det blir varme i de små rutene

Planen er også en heklet kant rundt hele teppet.
Men nå er det straks helg, jobbhelg for min del. Men det skal hekles alikevel, slik at teppet snart blir ferdig. En vet jo aldri om det blir like kaldt igjen, som det var nå sist.

Ha en fin fredag, der ute.

21 kommentarer:

Meg og mine! sa...

Så fine farger! Og sikkert veldig lurt å feste tråden etter at hver rute er ferdig,.... siden det er forferdelig kjedelig å feste tråder på et stort arbeide...
Helt sikkert det du sier om å "se seg blind" på sitt eget... Godt å ha Mammma!
Ønsker deg en fin helg!

Klem Inger G.

gimmeline sa...

Hei, takk for at du lagar slik fin blogg!!

Har du vurdert ein tynn icord-kant rundt teppet?
Icord blir så fint og elastisk som avslutning!

Ha ei god helg uansett <3

Sommertid sa...

Ser veldig bra ut, og hjelp fra andre til å "se" er ikke dumt nei.
Ha ei fin jobbehelg med noe kos og hekletid.

H. sa...

Se der ligger teppet ditt klart utover gulvet !
Så moro å se, fikk litt vårstemning av fargene her ;)

Tro hvor mange ruter ble det til slutt?

God kreativ jobb helg !

Her skal mannen hentes fra flyplassen, og det såååå sent ikveld....og her vettu er det ingen opplyste motorveien, som vi er så bortskjemt med i Vestfold...jaja.....

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Goood helg Sylvia. Og nyt og vær stolt av den store jobben du gjør med teppet!!! Blir så gøy å se det ferdig!!

amo sin blogg sa...

Lekre fargar som kjem til å bli flotte i eit teppe.
Det er ein heil jobb både å hekle og montere.
Eg vart ferdig med mitt i går kveld etter lang.
Er kjempefornøgd.
Du kan sjå det på bloggen min i dag.

God helg frå Anne-Mari

Lin sa...

Ogsaa rigtig god week-end til dig Sylvia. De taeppe bliver fantastisk. Du har helt ret i at det er lettere at raadgive andre end sig selv. Sidder med samme problem haha.
Haaber alt gaar godt med dig.
Stor klem herfra.

Elisabeth sa...

Kjempefint blir det, Sylvia! Både farger og komposisjon.

God jobbehelg.

Birgitte sa...

Så gøy at du har kommet til siste etappe av teppet ditt! Med innramming av heklet kant får det helt klart en fin helhet. Gleder meg til å se :)
Ønsker deg en fin helg! Nå sitter jeg inne i sofaen og hører på at Tor herjer utenfor.. Strikkeprosjektene ligger klare :)

Monica Gullesen Hansen sa...

Det blir helt fantastisk flott teppet ditt. Nydelige farger!
Kos deg med det. God helg.

Edny sine puslerier sa...

Åhh, det blir knallfint! Så deilige farger. Det blir godt å krype under når det er surt og kaldt. Jeg har også heklet et slikt teppe. Mitt er i blått,grønt, grått og lyst med koksgrå sammenhekling og kant.

Siddis back home sa...

Oi, så alldeles nydelig! Ha en herlig helg! Her er fyr på peisen, rødt i glass og nytt strikk på pinnene! Klem fra meg!

Strikkeheksen sa...

Morgenkaffen er en hverdagsglæde uden lige - her foregår det til hverdag sådan, at jeg sætter mig i sofaen med kaffen og et tæppe over og så kommer Bibi, vores nye kat og lægger sig - hun skal nemlig børstes og det giver en hyggestund til os begge. Jeg har jo min klinik hjemme, så jeg skal ikke på den måde ud af døren om morgenen og vi nyder virkelig vores nye tradition :-) Jeg tror dit tæppe bliver super, super lækkert - det er nogle flotte farver sammen :-) Og vinteren er nok næppe slut endnu, mon ikke der kommer lidt bidsk vejr igen inden foråret og så bliver dit tæppe rigtigt værdsat :-) Ha en dejlig lørdag, Sylvia :-)

Marianne sa...

Flotte farger på heklerutene dine, det blir nok et kjempefint teppe:-) Ønsker deg en fin lørdagskveld! Klem Marianne

Helle sa...

Morgenkaffen er "hellig" for min del. Kaffe, avis og en liten hund på fanget legger til rette for en god start på dagen, selv de dagene hvor kroppen krangler. Nydelige farger på rosene dine.

Ja er det ikke rart hvordan man kan være ganske så trygg og sikker når det gjelder farger til andre, men til en selv så er det jammen ikke så enkelt ...

Synes fargene du har satt sammen blir fine, varme og lune. - og veldig deg. Og det behøver da ikke være såå iskaldt før du kryper under en deilig og mykt ullteppe? ��
Har nå etterhvert lært meg å stole mer på "magefølelsen", at det jeg følte før jeg ble i tvil, pga andres smak og synsing, som regel er det rette valget for meg.

God helg Sylvia.
Klem fra meg

BrittB sa...

Teppet ditt blir så flott! Nydelige farger!
Kaffe er et must om morgenen, helt enig! Jeg drikker også mye te, men det er ikke like "kritisk" om jeg må droppe teen en dag :-)
God helg og lykke til med sammenheklingen!

Sisselshverdag sa...

Herlige farger :D
Go helg til deg, kos deg :D
Klem

Rubia sa...

Snakker om lekkert teppe! Nydelige farger.
Håper du fikk tid til å komme deg litt ut i det fine været i går.

Lisbeth sa...

Så flotte farger Sylvia😊. De er jo bare deg da! Og vær du trygg, kulda kommer tilbake... Så teppe kommer nok til å varme godt det😍. Ønsker deg en super uke😊

Gitte sa...

Det bliver så flot - dit tæppe.
Og godt med hjælp til udlægning. Det er altid rart med et par ekstra øjne til sådan noget.

Har er ugen startet igen. Jeg strikke småprojekter lige nu, og kommer ikke videre med min Seyfarth trøje. På et eller andet tidspunktet kommer lysten nok igen.

Ruths datter sa...

Veldig varme fine farger.
Klem