Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 7. desember 2015

Noen ting er klart, men ikke alt

Grunnen til at det skjer så mye.....vent litt...: lite  her inne på bloggen , er at det skjer så mye IRL.

Alt er bra, men dagene går med til jobbing, reise til og fra, nedpakking av mitt gamle liv, og nå er tilogmed leiligheten vår kommet til salgs på finn.no
Nå blir det spennende fremover......... "Krysser fingre her"

Noe er blitt strikket ferdig, da.
Av min mor
Sophia i sin nye kjole, strikket av mormor

Nå skal ikke jeg påta meg æren for denne kjolen. Men det har vært et lite samarbeid mellom oss tre, mamma, Sophia og jeg.

Sophia kom med ønsket, og forklarte hvordan hun ville ha den.
Jeg tegnet, og fant ut hvilke garn og strs hun måtte ha, og mamma fikk det gjeveste oppdraget med å strikke den.

Den er strikket på pinne 3 i koksgrå Hverdags ( ull og alpakka. Som desverre har gått ut av produksjon)
De sorte stripene nederst på bol og ermer er også i Hverdags.

Og som du kan se, så er frøkna veldig fornøyd med den nye kjolen sin. Og jeg er sikker på at den vil bli mye brukt. Tusen takk mormor!!

Ellers ble også jeg ferdig med et langgående prosjekt, forrige uke.
Grunnen til at det ikke er blitt vist, er at det er jo så mørkt hele tiden mens jeg er her hjemme, og bildene blir ikke bra.
Greit, men ikke bra nok

....og da mener jeg bildet.
For jakka er jeg kjempefornøyd med. Strikket  frem og tilbake, på pinne 5, i Air og Soul.
I livet er det strikket inn små fletter, som jeg brukte mye tid på. Men de gjør hele jakka.

Flere bilder av den må komme senere, når jeg får tatt dem i dagslys.

En julehilsen fra meg til deg

Jeg kler meg alltid med noe rødt i hele desember.
For tiden er det den nye Oleana-jakka mi jeg går igjen i. Jeg bare elsker den.
Ønsker dere alle, fine desemberdager.

10 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Du er en gæv kvinde, der bare er rigtig dygtig til at få det bedste ud af det du har - respekt :)
Du ser juledejlig ud i rødt :)

Madame sa...

Sikke en skøn kjole Sophoa har fået - jeg kan godt forstå hun er glad. Og din jakke er superflot, Sylvia!
Ønsker dig en dejlig nye uge, klem.

Ingunn Sættem sa...

Det ene fine plagget etter det andre! Jeg liker alle, men den lyse jakken din gleder jeg meg til å se nærmere på. Så er du fin i rødt, da! Sophia kler kjolen sin kjempegodt. Ei strikke-mormor er gull verdt!
Lykke til med salget av leiligheten og ditt nye liv!

Fortsatt god førjul fra Ingunn

Barwitzki sa...

Så deilige bilder fra mama og datter... begge to...
rød jakken var så fint og bild dertil også.
Herlig er sammenstrikk med tre generasjoner og så fantastisk resultat :-)))
Ønsker dere masse lykke med ny bolig. Ha riktig god adventstid med rød og hvit,
glede og latter. Stor klem fra Viola

Lin sa...

Krydser fingre for at alt gaar som du vil ha det. Koseligt bilde av Snuppa. Jo hun ser helt fornoejet ud med sin kjole.
Stor klem.

Eli Kristin sa...

Så flotte bilder av mor og datter. Kjekt med strikk til og av ulike generasjoner. Det er herlig med farger - og du kler virkelig rødt. Smashing!! ;)

PS - om du har tid til å strikke i disse førjulstider, så har jeg en giveaway - kanskje du kan bli den heldige vinner av litt deilig garn & kakao? ^_^

Ønsker deg ei flott ny uke! :D

Helen sa...

Savnet innlegg hos deg helgen, så godt å lese idag at alt er bra med DEG !
Spennende tider med salg av bolig?
Har du funnet deg en ny plass da....kanskje litt tidlig ennå det, uansett, ønsker jeg deg lykke til med ditt nye liv, for det er jo litt det som skjer....og livet, det er rart ;)

Flott kjole til Sophia, så snill bestemor, og jakken din var utrolig fin, enig at flettene gjør mye av jakken !

Men, olalalaaaaa den Oleana jakken din, står jo nesten navnet mitt på den der....sukk....
Kanskje ønske meg den til jul?

DU kledde den sååååååååååå godt ! De jakkene der er uansett tidløse, mamma har en som er vel 5 år gammel, og den ser ennå ut som ny !! Ikke en "boble" på den som hun sier, og hun elsker den.

Todelooo fra Oslo, hvor jeg er idag, vært innom tannlegen, null hull, så møte beste venninnen min til middag, så dette blir en super duper dag

Anonym sa...

Hei �� veldig hyggelig å møte deg i virkeligheten i den fineste Husfliden jeg vet om. Veldig fin kjole til datteren din. Nå har jeg festet endene i �� genseren til sønnen til niesen min. Håper han blir glad. Fortsatt god adventstid til deg. Hilsen fra Oddveig

Elisabeth sa...

Tenker Air-souljakka di er bare nyyyydelig å ha på seg, og helt sikkert lekker med flettene i livet. Fikk jeg virkelig lyst til å herme etter deg Sylvia ;)
Og du, rødt er virkelig din farge. Skjønt du kler jo alt, du smukke kvinde, men rødt er toppen!
Forstår du har travle og kanskje tunge dager for tiden. Tenker på deg.
Stoor klem fra Elisabeth

siddisisalou sa...

Skjønneste Sophia ! Kjolen kledde henne godt, men alt kler den smukke som det jo så riktig heter.
Godt å høre fra deg, og ser jo at du får tid til den meste selv om du har det travelt. Jakken ser flott ut, og sikkert god og varm nå når vinteren er kommet. Foto i Oleana jakken er nok tatt på det nye kjøkkenet. Kjenner igjen det nyyyydelige tapetet. Skulle gjerne hatt meg en Oleana jakke som må være en deøm å ha. Heldige deg !