Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 8. desember 2015

Litt av en dag

For en dag det har vært i dag.
Den startet med en melding på telefonen, fra Sønnen (21) der han skrev at han hadde blitt påkjørt av en bil i gangfeltet, da han krysset veien til skolen. Ikke ring, jeg har skoletime nå, stod det!!!!

Du kan jo tenke deg hvilken følelse man får da, og tenker absolutt det verste. Men han beroliget meg med at han hadde det fint, og at politi og ambulanse hadde kommet og tatt seg av situasjonen. Men skjermen på telefonen var knust, og øretelefonene ødelagte de også. ( viktige ting for ham )

I løpet av dagen har jeg fått snakket med ham etpar ganger, og han sier at alt er bra, men at han er mørbanka i kroppen. Han hadde blitt slengt over panseret på bilen, og flydd noen meter i lufta, da pusten hadde blitt slått ut av ham da han landet på bakken. 

Jeg er glad det ikke ble verre, men synes det var ille nok.
Så ille, at jeg faktisk mistet bussen min i dag, og kom for seint til jobb!!!

Der ble jeg huket tak i, og tatt bilde av i løpet av dagen. 
Produkter ble lasset på meg, og en lue ( bestselger) ble trædd på hodet, før jeg ble bedt om å smile pent...........
Hva gjør man vel ikke for jobben sin......

Uansett, så må jeg ha gått med høye skuldre i hele dag på jobb. For da jeg etter jobb , spiste middag med ei venninne, kjente jeg at det begynte å murre bak i nakken, og at en hodepine var på vei.

Da jeg kom hjem, og etter enda en bekreftelse fra sønnen, om at han var OK, var hodepinen et faktum, og sterke smerter forplantet seg nedover skulderbladene.
Strikketøyet ble byttet ut med en varmepute på rygg og nakke i kveld. Og nå håper jeg at det blir en god natt.

Måtte morgendagen bli fløyelsmyk og problemfri.
Ja, jeg tror jeg bestiller den menyen der, i morgen.

16 kommentarer:

Helen sa...

Sier bare;
Takk og lov, han er like hel !!

Skumle greier....ikke rart du ble skremt, klemmer herfra, også håper jeg morgendagen blir fin og rolig, tvi tvi til sønnen og deg :)

Marianne sa...

Ååå, den følelsen kjenner eg! Grusomt for en mor. Klem til deg. Må denne dagen bli så mye bedre Sylvia<3

Madame sa...

Åh sikke noget, Sylvia - godt der ikke skete noget alvorligt med din søn!
Jeg håber, du er fri for hovedpine her til morgen. Sikke et dejligt billede!

Anonym sa...

Uff for ein opplevelse, godt det gjekk ganske bra med sonen. Håper mora har hatt ei god natt søvn og er klar for ein ny blank dag ;) Klem frå Marta

Rubia sa...

Godt det gikk bra med ham! Det kunne endt så mye verre.

Håper du har fått deg noen tabletter og masse søvn.

Klem

Miri Vandre blandt ege sa...

Hvilken rædsom oplevelse for både din søn og dig selv ! Kan godt forstå du fik hovedpine :/
Håber du er frisk i dag og forresten er det et skønt billede af dig :)

Strikkeheksen sa...

Hold nu op, Sylvia - jeg kan sandelig godt forstå, du fik hovedpine - sikken en chokerende melding at få! Og selvom han virkede ok, kan man bare ikke lade være med at spekulere på om noget skjuler sig alligevel.
Jeg synes du er smuk med den fine røde hue - noget "charleston-elegance" er der over den :-) Tak for dine altid dejlige hilsener på bloggen - jeg bliver altid så glad for dem :-) Jeg ved du er i en svær periode, men mon ikke en af dine styrker er at se det positive? Ha en dejlig og forhåbentlig helt almindelig dag :-)

Britt-Unni Pedersen sa...

Den lua der var kjempefin. Finnes den i andre farger, merke og pris?

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

I alle dager - så ille!!! Godt det gikk bra med sønnen. Han er tøff som går på skolen etter en slik smell. Ikke rart du fikk reaksjon!!! Du ser strålende ut på bildet da!!!!

Sylvia sa...

Britt Unni:
Den lua finnes i flere farger, og også med en annen slags blomst. Men denne heter Perle.
Tror du kan få den i hvit, rød, sort, lilla, cerise, petrol....... Den koster 549,- og kommer fra Tyrihans.
Du kan jo høre hos din nermeste Husflid om de har den, eller kan skaffe den.
Lykke til.
Mvh Sylvia

Gro sa...

Oi oi for en dag! Sønnen har hatt "englevakt".
Så utrolig flott du er med rød lue. Ingen skulle tro at du har hatt en slik tøff dag, det stråler av deg!
God bedring til dere begge. Morgendagen blir sikkert mye bedre :)

siddisisalou sa...

Godt å høre at han har det bra, og det håper jeg du også har ?
Et kjempekoselig foto av deg, det er vel den aller bestevreklamen arbeidsplassn din kan ha; en strålende blid ansatt !

Lin sa...

Stakkels dig. Naar dagen begynder skaevt har den en dum tendens til at forsaette. Fyda.

Godt at soennen ikke har det vaerre. Staklen kommer nok til at foele sig moerbanket i nogle dage.

Flot at du trods alt klarede at faa bekymringer tilsidesat saa du kunne vaere fantastisk paa billedet. Du er pokkers staerk Sylvia.

Stor klem herfra og saa krydser jeg fingre for at migraenen gaar fort vaek og at dagen i morgen ( og alle de andre dage) bliver perfekt.

ANNEPÅLANDET sa...

Jøje meg, for en dag du har hatt! Enda godt det gikk såpass bra med sønnen. Selv om han fikk seg en real smell, kunne det jo gått så mye verre.
Håper du får en god natts søvn, og at morgendagen blir akkurat så fløyelsmyk som du ønsker deg! Og bildet ble flott, det!
Klem fra meg

Britt-Unni sa...

Å ja Tyrihans. Jeg har Tyrihans tørkle.
skal høre med nærmeste husflid som er i Tromsø, 50 mil unna. Jeg skal ta meg en tur dit på nyåret. Skal på strikketreff.
Tusen takk for svar

Lisbeth sa...

Oi, det var litt av en dag! Håper dere er kommet til hektene, begge to❤️