Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 13. november 2015

Sure oppstøt, neitakk!!!!

Så mange hyggelige kommentarer under det siste innlegget, som jeg la ut i dag morges, før jeg dro på jobb. 
Så plutselig kommer det et surt oppstøt av ei som av alle ting, er anonym!
Hun synes jeg er modig som legger ut et så slett arbeid, siden jeg ikke hadde vridd maskene ved tommelen.

Slike ting bryr jeg meg altså IKKE om.
Verken kritikken eller de uvridde maskene!!!!!

Men det jeg vil med dette her, er at i Blogglandia skal vi ha en hyggelig tone, og være snille med hverandre.
Og, har du ikke noe godt å si, så IKKE si det! La det være en fin regel.

Jeg strikker fordi jeg elsker det. Det er avslappende og kreativt. Og jeg er ingen verdensmester, tvert imot! Jeg jukser, og strikker feil hele tiden, men jeg koooooser meg med det.  Også strikker jeg og gir bort, for å glede noen.

Hun som fikk disse "slette" pulsvarmerne, ble kjempeglad, og gledet seg til å bruke dem. Og det er jo DET som er hele vitsen med det.

Så, anonyme, sure oppstøt. Neitakk!!!
( kom gjerne med innspill her, folkens!)

Ha en fin fredagskveld, venner.


27 kommentarer:

gimmeline sa...

Kjære flinke deg, eg syns pulsvarmarane dine er fantastisk fine, dei er IKKJE dårleg strikka, tvertimot, alle eg kjenner ville blitt superglade for dei! Faktisk har eg gått rundt i dag og manna meg opp til å be deg om - viss du vil - å kanskje seie litt om korleis du strikkar dei? Har du laga di eiga oppskrift? :) :) :) finst den på Ravelry? God velfortent helg vidare til deg!!

Anonym sa...

Hei!
Så fint at du seier frå om kva som er akseptabelt - og den gode regelen om at har ein ikkje noko positivt å sei, så kan ein være still!
Hurra for alle oss som finner glede i alt det "uperfekte".

Varm klem fra Modliv
- som følger bloggen din med STOR glede.

Sylvia sa...

Gimmeline:
Hvis du leser videre ned i mine innlegg, så nevner jeg designeren til disse LEVINApulsene.
Jeg elsker å strikke dem, og synes de er så fine! Faktisk så følger jeg oppskriften, så de skal være slik de ser ut!
Takk for at du følger opp kommentaren min.

Sommertid sa...

Slike sure oppstøt er ikke så greie. Er så enig med deg
Syns man skal strikke og kose seg . At alt ikke er helt etter mønsteret noen ganger for så være. Det er omtanken og kosen som gjelder .
Så stå på videre !
Hilsen ei som nyter fine dager nær ekvator !

gimmeline sa...

Supert! No har eg kjøpt oppskrifta. Dette er jo alle tiders julegåver :D Takk skal du ha! Ikkje la ein sur person øydeleggje denne eller nokon andre dagar for deg, det er det ikkje verdt altså!

oldemora sa...

Hei. Jeg medlem i to strikkesider og Koftegruppen på FB. Der kan du tro jeg har sett mange morsomme, fine og oppløftende kommentarer. Men du og du, også mange grusomme og sårende kommentarer. Nett-troll finnes i alle miljøer, også troll som skriver under fullt navn. Jeg vet ikke nivået på denne geskjeften, men den er lav. Slutter nok aldri å forundre meg over dette.
Den som blir utsatt for dette må heve deg over sånt, og det ser jeg du gjør. Fortsett som du har gjort med den koselige bloggen din. Hell og lykke til deg.
Hilsen Liv V.

tronderlivetmitt sa...

Sånn er det bare, desverre.. Vi kan få hundre positive tilbakemeldinger, og en dårlig.. og det er den dårlige som gjør inntrykk.. Flott at du ikke bryr deg.. Vi strikker, rekker opp, jukser litt . MEN VI KOSER OSS!! Riktig god helg til deg, både med og uten strikketøy. Hilsen fra Inger Johanne

Anonym sa...

Koser meg med bloggen din og du er en inspirasjon med dine mat og strikkeinnlegg Ha en flott lørdag Hilsen Hilde

Bodil sa...

Flotte pulsvantar du har strikka, og nydeleg arbeid Sylvia :) Og heldig venninne som har fått dei. Syns det er flott at du seier ifrå om slikt, og hevar deg over det.
Ynskjer deg ei god og kreativ helg :)

Sidselsidserk sa...

Kunne ikke ha vært mer enig, har du ikke noe hyggelig å si så hold kjeft. Jeg har fulgt deg i mange år og som ivrig strikker selv synes jeg ditt arbeid er flott og til stor inspirasjon.

Birgitte sa...

Fint at du sier ifra synes jeg! Slike kommentarer skal ikke være akseptabelt i bloggland. Det er bra at du klarer å overse og heve deg over slikt. Nå håper jeg du får en fin helg med mye god strikketid :D

Annes indfald sa...

Sure opstød er bare ubehagelige.. de efterlader en dårlig smag i munden.
Jeg skriver glad og gerne om mine fejl... og mine glæder. Jeg modtager gerne forslag til forbedringer: Det bliver jeg bare klogere af. Jeg holder af konstruktiv kritik og en mulighed for diskussion om hvad, hvordan og hvorfor: Det kan jeg lære nyt af.
Men sure opstød stjæler glæden og gør mig nedtrykt.
Strik videre og nyd weekenden. Knus.

Elisabeth sa...

Så bra at du sier i fra! Det er ikke slik sjargong vi ønsker i nettverdenen. Si noe hyggelig eller hold munn, det er det beste i lengden :)

Turid sa...

Enig så det holder, har en ikke noe fint å si - så holder en det for seg sjøl. Ferdig med det- ha ei super fin helg!

Vibbedille sa...

Det er greit at me bloggere skal "Tåle" både positivt og negativ, men vært nå for søren meg ikkje anonym! Skjønner ikkje hvorfor? Derfor, når eg får slike bare ler eg og tenker stakkars menneske! Var ingen i hennes heim som orka å høre på henne i dag HAHA

Pulsvottene var lekre og eg ser da ingenting GALT med de!

KOS deg du Sylvia og ha en herlige kwell!
Her er det kommet Nytt STORT tv i hus så gutta mine er litt opptatt HAHA

Go`klem <3

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Vel, det har kommet en del slikt på min blogg også. Men jeg får kommentarene før de blir publisert. Så slett slett - ut med sure og vemmelige kommentarer. Vi vil møte slikt uansett hvor vi er - og vi får vel tro at det man sender ut også kommer i retur engang. Blås i det Sylvia - og tenk hvor mye det veier at så mange er positive. Og tross alt - det er herute i den virkelige verden vi lever. Ikke online.... Det hjelper meg masse å tenke på :-) God lørdagskveld med klem og bønn om fred hos deg :-)

Madam Sand sa...

Så sandt! Har man ikke noget godt at sige, skal man lade være!

Synøve sa...

Det er så utrolig mye hyggeligere å støtte hverandre og heie hverandre frem enn å dra hverandre ned.....mye morsommere å lete etter noe å rose enn å lete etter feil!!! I dette tilfellet var det jo ikke feil engang - så den anonyme kritikeren dummet seg jo bare ut.
Strikk i veg, til glede for deg sjøl og andre:) klem

Line Kristine sa...

Jeg er så hjertens enig! Sånne sure oppstøt kan man holde for seg selv! Rystet og oppgitt over hva folk kan få seg til å skrive i kommentarfeltet...

Anonym sa...

Takk for alle dei flotte blogginnlegga du lager :) No når eg har følgt deg ei stund og ser alt det fine du lager, ja eg ville gjerne vore i din gavekrets ;) Heldige dei som kjenner deg!!! Flott at du fnyser over sure oppstøt, snakk om unødvendig kommentar... Stå på videre med alt som må til i livet, du er stor håndarbeidsinspirasjon for mange :). God søndag, klem frå Marta

Lin sa...

Helt enig med deg Sylvia. Har man ikke noe koseligt aa si maa man hellere holde kjeft!!!
Jeg vil gaa inn paa siden din og nyte bildene af "daarligt laga" pulsvarmere.
Klem fra et veldigt sorgfult Frankrike.

Helle sa...

- Så flott at du klarer å "riste" den bort/av! En lei kommentar kan fort ta mye energi. Selv om jeg ikke burde bli det, blir jeg likevel overrasket over hva enkelte kan få seg til å si og gjøre. Har selv tatt bort anonym-funksjonen på kommentarene mine. Tenker at om man ikke kan stå for det man sier...? Nå er det jo slik at i det man velger å eksponere seg offentlig i f.eks en blogg så stiller man seg også åpen for hugg fra de som ikke vil en vel. Da gjelder det å huske på hva som handler om dem, - og hva som handler om deg. Du er den MODIGE som står åpent opp for dine meninger, tanker og ideer, i tillegg til at du presenterer ting du har laget selv. Det krever faktisk mot, perfekt eller ikke. Og hva er egentlig perfekt? Ingenting av det jeg lager er perfekt... Det er lite ære i å gjemme seg bak en anonym fasade for å spre uhygge. Nei fortsett med å kose deg med håndarbeidet ditt. Du er dyktig i det du gjør. :)

Takk for hyggelige tilbakemeldinger hos meg. Tenker mye på deg og håper du får lagt 2015s utfordringer bak deg snart. Du skal se at 2016 kommer til å bli et år du vil se tilbake på med glede??

En dansk coach utfordret meg til å tro på at livet ville meg vel om jeg bare lot det gjøre det. Bestemte meg i mai i år for å "for første gang" følge hjertet fremfor hva som var forventet av meg. Ganske skummelt om jeg skal si det selv, men også veldig befriende. For dermed åpnet det seg nye muligheter som jeg tidligere ikke hadde sett. - Har et konkret mål om at 2016 skal bli et fantastisk feil-tastisk år, (har fortsatt et stykke igjen før jeg er tilbake dit jeg var), men jeg er på god vei mot et spennende mål.

Stor klem
Helle

Anonym sa...

hei!Jeg har fulgt bloggen din en tid nå og synes det er så hyggelig. Du er full av innspirasjon og glede over å strikke. Gleden er det viktigste når det gjelder håndarbeid og hobby :-)) Var litt nyskjerig på å møte deg, og se den fine butikken du jobber i. Det var et hyggelig møte, du hadde mange forslag til det jeg spute om og viste at du hadde mye strikkeerfaring. Det betyr mye for en kunde. Så masse lykke til vidre med strikking
og blogging! Gleder meg stadig til nye presentasjoner.

amo sin blogg sa...

Flott at du seier i frå.
Det får vere grenser for frekkheit,
eller mangel på folkeskikk.

ANNEPÅLANDET sa...

Ære mulig??? Syns pulsvantene dine er kjempefine jeg - vedkommende som la igjen en sånn kommentar har sikkert bare stått opp med gærne beinet først, som vi sier her. Verst for henne, tenker jeg. Bra at du sier fra - sånt er jo ikke noe hyggelig og ødelegger den gode stemningen vi har i strikkebloggmiljøet her i Norge. For det er virkelig en koselig tone her blant strikkebloggene - det er heldigvis sjelden at noen er ufine slik som du opplevde her.
Bare overse det og fortsett å blogge som før, til glede for alle dine trofaste lesere! :-)
Klem fra meg

Rubia sa...

Det finnes folk som bare MÅ være negative. De klarer ikke å la det være.
Det finnes ganger jeg har lyst til å skrive noe som ikke er så positivt, men da lar jeg det heller være.

Anita Simonsen sa...

Åh, tenk om jeg hadde vært så heldig å få så flotte pulsvarmere da:-)