Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 29. november 2015

Singel-lua

Det blir altså ikke strikket så mye som jeg ønsker.
Men i løpet av uka som gikk, fikk jeg strikket meg en ny lue.
Den har fått navnet singel-lua

Den veier noe sånnt som 45 gram, og er myyyyk og deilig å ha på.
Oppskriften er rullelua til DSA, der den ligger som en gratis-oppskrift. Og den er strikket i Soul og Air i Dreamline-serien, også fra DSA. På liten rundpinne nr 4

For et år siden, strikket jeg flere slike luer, som jeg hadde som modeller i butikken, slik at andre også fikk lyst til å strikke maken. De endte opp som julegaver til Sophias venninner, inkludert en til henne selv, som jeg festet en dusk i.
Da strikket jeg dem i pinne 3.5, men fant ut at de blir like flotte på pinne 4, og også blir dermed kjappere å strikke. Det tok meg kun noen få timer å strikke ferdig denne.

Ekstra synlig blir man når man strikker inn reflex-tråd i lua

Hvorfor Singel-lue, når den kalles rullelue?
Joda, det er en morsom spøk jeg har med to venninner.
De er single begge to ( fordi de er skilt) og de fortalte, at går man på tur feks i fjellet eller i skogen, og er singel, så signaliserer man det til andre ved å gå med grønn lue på.

Jeg kan altså oppleve å bli sjekket opp ved å gå med denne lua!!! Ha ha....det er en morsom spøk vi har.
Og da jeg sendte et bilde av denne lua til venninnene, fikk jeg til svar fra begge, at de trodde jeg hadde strikket den til dem.
Nei, det får du gjøre sjøl. Denne her er min!  Var svaret jeg sendte tilbake.

Så spørs det bare hvor virkningsfull denne GRØNNE lua er, da........

18 kommentarer:

mimouna sa...

Hihi, har faktisk hørt om sånne grønne singe-luer før. Da kan jo turen bli ekstra spennende.

God søndag!

siddisisalou sa...

Dette kan jo bli spennende. Lua ble fin den, og kan ikke annet enn å ønske deg LYKKE TIL !

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Aldri hørt om, og gøy å lese om da!!! Stilig lue og veldig kult med reflekstråd i den også. Så blir det jo gøy å se hvem som dukker opp :-)

Ingunn Sættem sa...

Jeg har lest om grønn lue i fjellet og dens betydning i Fjell og vidde. Rulleluene er kledelige og behagelige i bruk, og din ble jo veldig fin! Du må la oss få høre om du blir sjekka opp. Jeg trodde det gjaldt bare i fjellet, og nå er det jo ikke høysesong, akkurat. Artig å tenke på i alle fall.
Jeg strikker også luer for tida, men nå føler jeg behov for noe annet snart.

God adventstid fra Ingunn

Sommertid sa...

DNT begynte det som april spøk, som etterhvert ble en realitet og hit.
Nå får vi se da om det bringer lykke, er visst mest praktisert på fjellet de her reglene
Grønn lue : singel
Rød lue : opptatt
Oransj lue : mottakelig for kontakt .

Ha ei fin advent uke :)

Fru Tunheim sa...

Ha,ha,ha..da er det bare å se etter grønne luer for dem som jakter og jaktes på.

Lin sa...

Den ser dejlig myk og bloed ud. At groen lue er signal-lue, haha, det var en nyhed. Fortael endelig hvis du faar "bid" haha.
Klem

Madame sa...

Sikke en skøn hue, Sylvia, og farven klæder dig så fint! Godt at vide, hvad man signaliserer til andre ved at gå med grøn hue på :-) Klem!

Britt Unni sa...

Jeg har hermet. Har ikke tall på hvor mange slike luer jeg har strikket. Kanskje jeg skal prøve en singellue, det vil si grønn

Rubia sa...

Å søren. Da må jeg få meg grønn lue jeg også. *ler*
Flott lue.

Eli Kristin sa...

Hihi, et kledelig sjekketriks det der - eller hint om å bli sjekket opp! :) Jeg er med i turlaget og kjenner godt til de reglene i fjellet/skauen. Jeg har ikke grønn lue, hihi! ^_^

Herlig lue, ser myk og deilig ut!
Så får du holde oss oppdatert ;)

Ønsker deg ei flott, ny uke! :D
Klem, Eli Kristin

♥ Hannele på Hisingen sa...

Behövs nu!

Elisabeth sa...

De luene der strikket jeg til alle mine venninner og svigerinner i fjor. I Air og Soul. Mottakerene er storfornøyde. Men jeg har ingen selv… enda ;)

ANNEPÅLANDET sa...

Det er en kode fra Turistforeningen - grønn=singel, rød=opptatt. Det oppstod fordi det er så mange single som vandrer i fjellet om sommeren og dermed en del sjekking der oppe i fjellheimen, som en spøk, nærmest. Leste om det i avisen for noen år siden. Spøk eller ikke - jeg syns det er artig. Så gjelder det at dem man møter på sin vei (og som man kan ha lyst til å få kontakt med) skjønner koden da :-)
Uansett - kjempefin lue!

Ruths datter sa...

Jeg har en sånn også. Den er hvit med glitter i. Litt luxus i hverdagen. Din er fin. Pass deg nå da. Du blir vel rendt ned av single karra nå. (spøk) :-)
Du er så flott både med og uten lue

Lisbeth sa...

Så vittig - det har jeg aldri hørt før :) Godt du får strikket litt da - håper du får bake litt også. Du trenger litt "yoga" nå <3 klem

Bodil sa...

Fin hue på ei flott dame :) Ynskjer deg gode førjulsdagar.

Barwitzki sa...

Super lua... herlig :-)))
Hvor mange masker du tar med pinne 4 ??? Jeg har ferdig akkurat en lue og vil presentere neste gang.
Barnebarn er her til meg... så koselig. Vi har masse moro. Hilsen til deg Sylvia.
Ha en riktig god adventshelg. Klem fra Viola