Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 22. november 2015

Naturen gir energi

Hadde bare votten min ikke vært i veien på dette bildet.....

En ny helg sammen med Lillesøs.
God mat, vin, snakk, godterier, varm kaffe, strikketøy og gåturer.
Det øverste bildet tok jeg på stranda, på dagens to-timers gåtur.

Men dagen starter alltid med varm, deilig kaffe
En herlig tekst på kruset, laget på et sted for utviklingshemmede.

Og endelig ble strikketøyet tatt med i helga
Noe av det mykeste du kan tenke deg. Soul og Air sammen

Planen er å få denne UFOen ferdig den nermeste uken. Men strikking er ikke det jeg prioriterer mest for tiden, selv om jeg gjerne skulle. Det stopper bare litt opp av og til, og andre ting er viktigere.

Det ble satt over en gjærdeig, før vi kledde oss godt før tur
Her ser alle at JEG elsker farger!

Vi gikk først i skogen, for så rusle ned til strandkanten. Det er så befriende å gå der, å kjenne lukten av salt tang, og havet som slår inn langs stranda. Godt og friskt var det. Kanskje litt kaldt på låra. Så neste gang skal det bli tur med ullundertøy på.

Kjenner du duften av salt hav kanskje?

Vel hjemme, satte jeg igang med å bake ut deigen, som hadde godgjort seg, mens vi var på tur
Her har den hevet seg fint, og er klar for steking

Om det smakte?
Gjett om!!!

Ha en fin ny uke!

15 kommentarer:

Ruths datter sa...

Herlig gjærdeig. jeg elsker gjærbakst. Så godt med lange gode gåturer. Du er fin også med varme farger. Ønsker deg en fin ny uke.
Klem

Ingunn Sættem sa...

Herlig å komme seg ut på tur! Vi trenger alt det dagslyset vi kan få nå i november-mørket.
Kanel-snurrene dine ser fristende ut. Det er slikt vi får vann i munnen av......
Her i Numedal har vi hatt ei kald helg, minus 18 på det kaldeste. Helt greit, og ikke minst ganske så normalt. Nå har jeg lagt i begge ved-ovnene, og jeg gleder meg til en dag med baking og strikking.


God, ny uke ønskes av Ingunn

Madame sa...

Dejlige billeder fra en rigtig god weekend, Sylvia! Her sneede vi inde i går, og jeg har aldrig set så meget sne - vores hæk havde lagt sig ned, da vi vågnede søndag morgen. Ønsker dig en fin ny uge, klem

Helen sa...

Så perfekt søndag !
Deilig med en fin tur, og i slik vakker natur, klart det er balsam for kropp og sjel.
Minte meg om Tjømes natur....hvor jeg skal gå tur neste uke, er ihvertfall planen ;)

Kan nesten kjenne lukten av gjærbaksten....elsker gjærbakst..nammmmmm

Monica Gullesen Hansen sa...

Fikk vann i munnen av de knutene dine, regner med de var himmelsk!

Deilig søndag hos dere, jeg også kler meg i farger.
Mange kommenterer det og det hadde dem aldri gjort om jakka/kåpa var svart :)
Alle liker farger, men mange tørr ikke bruke det.
Få det frem! Farger er glede.

Ha ei flott uke.

Lin sa...

Jeg lukker oejnene og dufter salt, tang havgus. Saa herligt. Seje stoevler du har paa.
Det bagvaerk saa godt ud. Miam til en god kop kaffe.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Det kruset er bare herlig!!! Fantastisk å få tak i noe så meningsfylt. Godt å se at du klarer å kose deg med stormen i livet. Herlig fargerik du ser ut!!!!!! Me like!!!!

mimouna sa...

Du er så flink til å finne de tingene som gir energi - en tur på stranden, noe godt å spise og drikke, et lekkert striketøy... Og det bakverket ditt fristet! Kjenner nesten duften.

Ha en fin ny uke!

Annes indfald sa...

Jeg er da bare så enig med Flowermouse! Kram fra mig.

♥ Hanneles bokparadis sa...

Vackra bilder, skönt att komma ut.

Rubia sa...

En helt perfekt dag det der. :O)

Lisbeth sa...

Innimellom kommer faktisk strikkinga i 2. rekke. Ser ut til at du hadde en flott helg hos din søster, selv om ting ikke er så enkelt om dagen. Tenker på deg vet du :)Stor klem <3

Elisabeth sa...

En av de fineste partiene langs Kyststien den turen dere tok forrige helg, Sylvia. Og lett å gå siden det er så flatt der.
Du er så fin i rødfargene dine!

Og vips så er det helg igjen. Må din bli gooood, kjære du.

Elisabethklem

Helle sa...

Er det ikkenoe som heter "på grønn resept"? Det vider vel til hvor viktig det er å komme seg ut, bevegelse, frisk luft og meditasjonen som ligger i det å gå uten nødvendigvis så mye mål.

Det høres ut som om du finner gode måter å hente deg inn på, samler gode mennesker rundt deg og fyller dagen med elementer av det jeg kaller "det gode liv".

Gode farger til deg. Jo du ikke bare liker farger, men du kler dem også. Med dine varme toner vil jeg tro at du egentlig kan kle det meste. 😊Farger kan være litt todelt. Det gir meg energi å arbeide med varme farger. Samtidig så må jeg ha litt overskudd for å ikle meg en rød kjole. Man må på en måte ha overskudd til å bli sett? Vet ikke om det gir deg noen mening.

Nyt helgen Sylvia og ta godt vare på deg selv.
Klem Helle





Helle sa...

Nettbrett og autokorrektur. ..* Er det ikke noe ... * Det viser vel til...