Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 19. november 2015

Julen i anmars

Det begynner å bli litt julestemning rundt i butikkene for tiden. Og det vil også si, at vi butikkansatte, er rimelig lei av jul når den først er her.

I går rigget jeg til litt Juleknask i et hjørne, så man kan kose seg litt fremover, mens man tenker på alt det man skal gjøre ( i år slipper jeg det, heldigvis )
Man får vann i munnen, og hull i tennen av disse

Pralinene har jeg smakt på før. De er gode, de smelter i munnen, samtidig som man blir litt forsynt, men vil ha mer, på samme tid.
I går smakte jeg den med havsalt. Mmmmm......den var god! Men favoritten er den med Chili.

Andre gode ting man kan ha, når man holder på i kjøkkenet

Ikke før man har rigget til med julestemning i butikken, så kom det jammen snø i dag

Og kulda kommer også snikende.
Jeg har tatt frem alle de varmeste genserne mine, som jeg skal bo i fremover.
Ha en fin torsdag.

14 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Sne pynter :) Her stormer og regner det , ikke særlig julestemnings fremmene :)
Jeg strikker pulsvarmer og tænker på dig - håber dit hoved er frisk i dag :)

Sommertid sa...

Er koselig med juletradisjoner og juledekor. MEN handelstanden begynner altfor tidlig. Midten av november og aller helst fra desember holder lenge nok.
Selv så har vi noen få tradisjoner her i heimen. Julen styrer jeg ikke for mye, men det bli mye samvær og kos.
Selv så møtte jeg snøføyk og senere styrtregn i natt på veien hjem fra flyplass og endt ferieopphold. Glad jeg kan fyre i ovnen og slappe av i dag. Ute er det lett snødrev/sludd og tåke. Normal november vær kanskje ?
Ha ei fin torsdag og snart helg. Kos deg med strikketøy :)

Monica Gullesen Hansen sa...

Deilig julekos. Enig med Sommertid her. Dette er akkurat greit å starte med
jul i butikkene. Det er jo ikke jul fra i september, som enkelte butikker.

Deilig med friske klare dager, da er det godt å finne fram enda mer ull.
Deilig og varmt.

Ha en flott dag på jobb.

Annes indfald sa...

Enig... det er for tidligt! Når det er sagt så nyder jeg julemånedens lys og glade farver og pynt. Vi starter første søndag i advent med adventslys, og mit Georg Jensen pynt... derefter sniger nisserne sig ind efterhånden...
Jeg nyder også alle småkagerne! (det gør min talje IKKE!)
Her truer de med sne til weekenden... bare de så nøjes med "pyntesne" og ikke sne i dynger.
Lige nu styrtregner det...
Hav en god torsdag mellem aller godterne!

Rubia sa...

Det var ett koselig og farlig julehjørne. Trøfler er jo så deilig!

Hjemme i dag morges var det full snøstorm og 1-2 cm snø.
Her på jobb derimot er det ikke et fnugg å se.

Lin sa...

Husker det fra dengang jeg stod i butikk. Lei av julen midt i desember. Naa er jeg lei af julen paa grund af svigermor haha.
Her har de lovet kulde til helgen. Gleder mig litt. Maa fort faa boevertunen min ferdig. Ha en god torsdag.

Synøve sa...

Varme gensere er tingen - enten dem vi "bor" i - eller dem vi strikker på;))) Ja den såkalte jula sniker seg innpå fra alle kanter, umulig å velge bort alle synsinntrykkene! Men hvem ville vært helt foruten? Det er jo et forslitt tema, men må si jeg ønsker meg litt av den gamle julestemningen som først kom da det virkelig var jul - da var det fint å kunne strekke jula laaangt ut i januar uten at folk ble lei, nå kaster mange den ut i rom-jula, stinne og mette på alle vis! Vi er litt rare vi mennesker;)))

Helen sa...

Ja, det var julestemning her !
Så fint stylet og dekorert i butikken, jeg ville uten tvil kjøpt med noe digg herfra, uten tvil noe som var sjokolade...he he he

Ikke mye som minner om jul her i Bolsena, derfor må jeg hjem snart....
starter bilturen hjem igjen slutten av uken, og da tenker jeg vi får mer julstemning på veien hjem...ho ho ho ....

Og idag, da jeg kjørte hjem fra Firenze, ja tro det eller ei, satte jeg på julemusikk, til mannens irritasjon, var da altfor tidlig også liker han slett ikke amerikanske julesanger, godt vi er forskjellige, og jeg fikk da høre på ett par sanger, før radioen ble slått på.

God helg fine Sylvia, flink du er som jobber ekstra for tiden, og deilig når det merkes på kontoen ;) Stå på !!

mimouna sa...

Bra timing med snøen, da! :)

Kan tenke meg at det blir litt overdose jul når man jobber slik, men det er jo koselig også.

God helg!

Chain of Yarn sa...

Det ser jo godt ud! Et fint chokolade-bjerg. Mon du bliver træt af chokolade inden jul? Det håber jeg ikke. Hav en god weekend.

♥ Hannele på Hisingen sa...

jo, en härlig tid nu :)

Elisabeth sa...

Ha ha…gjenkjenner beskrivelsen din av praliner/trøfler.

God helg da!

Strikkeheksen sa...

Sikken et fristende hjørne at have stående i butikken - at gå forbi der hver dag må være helt uimodståeligt ;-) Hernede er det også blevet en del koldere og nogle steder i DK har de fået masser af sne - indtil videre har vi kun blæst her i Nordjylland :-) Ha en rigtig dejlig søndag :-)

BrittB sa...

Koselig julestemning i butinnen! Ja, nå er vinteren her, Vi har hatt en lang, mild høst men nå er både snø og kulde kommet. Koselig med mørketida, men ganske snart setter jeg kursen sørover, langt sørover, for noen uker i sol og varme. Det blir godt.
Fortsatt god søndag!