Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 15. november 2015

Jag trivs best i opna landskap,

næra havet vil jag bo
Ulf Lundell
I et åpent landskap, ved havet

I går etter jobb, dro jeg til min søster og svoger, som bor i Vestfold.
Der ble jeg servert deilig mat og nydelig vin.
Og sov i den deiligste seng hele natten.

En Hotellfrokost verdig

Siden jeg våknet først, trillet jeg ut rundstykkene vi hadde til frokost. Deigen hadde søster satt dagen før. En stund følte jeg at jeg var på Hotell.

Og et strålende vær har vi hatt i dag. 
Det var tid for tur.
Den gikk til kystbyen Stavern

Vi gikk både i skogen og ved vannet.
Så befriende deilig. Det duftet av tang og tare, og det var strålende solskinn.

En selfie av lillesøs og jeg.

Turen vår ble avsluttet med et cafebesøk, der vi fikk fyllt på litt varm energi igjen
Hjertelig varm kaffe, med noe godt attåt.

Så kan en ny travel uke starte, og nye utfordringer kan bane vei for en spennende fremtid.

Ellers må jeg bare si tusen takk for alle de herlige kommentarene i det siste innlegget. Og at det finnes flest hyggelige mennesker, det er helt sikkert.
You make my day, folkens!

15 kommentarer:

Lin sa...

Glad to make your day. You made mine med alle de fine bildene fra havet. Jeg savner havet som en gaaaaaaaaalllllllll.
Klem

Madam Sand sa...

Også jeg elsker det citat, du bringer øverst i indlægget. Og at være ved havet.
Jeg er opvokset ved Vesterhavet i Nordjylland - og der er masser af åbne vidder. Det savner jeg her, hvor jeg bor - men min længsel bringer mit tit ud til Vesterhavet bare for at være, hvor himlen er høj.
Sikke smukt landskab, hvor I har gået i dag. Lyder til at have været rigtig hyggeligt også.

Annes indfald sa...

https://youtu.be/WnNTMTYOvgA Håber linket virker... Jeg elsker den sang. Har tænkt på den ude ved havet, når solen går ned... eller stormen raser. Jeg har tænkt på den, da jeg kørte ovre Dovre Fjeld, eller Saltfjeldet. Jeg elsker lys og luft og langt til horisonten. Jeg ville ikke egne mig for at bo inde i bunden ag en dal eller en fjord.
Bor inde i landet, men jeg må af og til ud og se horisonten...
Dejlige billeder af en skøn tur i godt selskab med god forplejning :-)

amo sin blogg sa...

Herlege bilder frå helga di.

Ha ein fin ny veke.
Klem frå Anne-Mari

Helen sa...

Perfekt helg !!!

Med søster, deilig mat, god seng, og vakker natur - må bare si meg enig, jeg trives også best i åpen natur, er nok ikke noen fjellgeit....

God start på helt ny uke ;)

Chain of Yarn sa...

Eeiiii hvor jeg glæder mig til jeg engang skal nordpå. Jeg savner at se det Norske landskab igen. Du beskriver lige præcis det åbne landskab som jeg savner lidt af. Hav en god weekend Sylvia, jeg misunder dig hvirkelig for de omgivelser.

Lin sa...

Skulle saa gjerne flytte hjem Sylvia, men saa lenge vi har gamlinger i Frankrike maa jeg bli her.Desverre. Men en dag........
Klem

Sommertid sa...

Hørtes som en perfekt helg !
Koselig med søster besøk .
Selv så bor jeg nær havet og for tiden er jeg på en øy, og seff nær havet, bølgebrus er fin " musikk"
Ha ei go uke !

Ingunn Sættem sa...

Så trivelig helg dere har hatt! Koselig bilde av dere!
Vi har vært på førjulsbesøk hos vår datter med familie i Kristiansund,
og var heldige og kom oss hjem igjen på greit vinterføre før det begynte å snø.

God, ny uke ønskes deg fra Ingunn

Elisabeth sa...

Ååå, du har vært på Kyststien og forbi arbeidsplassen min i helgen. Jeg hadde jobbehelg, så tenk om vi kunne sagt "hei" til hverandre.
Å bo ved havet er noe av det jeg setter størst pris på her i Larviksområdet. Skjønner godt at du også trivs i øppna landskap.
Familie er gull verd. Så godt med litt omtanke og hyggelig samvær. Ser jo dere likner på hverandre.

God ny uke ønskes deg. Elisabtehklem

AnnetteK sa...

Ser ut som du har hatt det toppers, unner deg det!
Klem

Rubia sa...

For en herlig tur du har hatt til Stavern.
Du har vært rett forbi meg da.

Stå på videre og gjør hverdagen kos for deg selv.

Lisbeth sa...

Så koselig :) Det trengte du etter en slik en hektisk dag på jobb! Ingenting er som å vandre ved sjøen :)

Strikkeheksen sa...

Sikken et par smukke stykker kvindfolk :-) Jeg forstår godt I nyder at gå lige der - det ser simpelthen pragtfuldt ud og godt med lidt solskin her i november :-) Jeg synes du fik svaret godt igen på sidste indlæg - det manglede da bare!! Ha en dejlig aften, Sylvia :-)

BrittB sa...

Godt å lade batteriene i slike omgivelser! Flotte bilder, så fin dere er, du og søstra di! Fortsatt god søndag!