Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 8. november 2015

GULT er kult!

Rillestrikket lue i Alpakka Silke (Sandnes)

Dette har vært en lue som jeg har kjedestrikket på. Tilogmed min mor har strikket på den.
( de fine sokkene, som passer perfekt til lua, har jeg fått i gave av venninnen min )

Siden lua skulle rillestrikkes, strikket jeg den frem og tilbake, istedetfor rundt, så slapp jeg de vrange omgangene, men måtte sy den sammen i siden. Jeg har strikket med pinne nr 3

Med ugredd hår, er den ganske fin bakfra......

Og hvis du ser godt etter, har jeg strikket inn noen striper med reflexgarn.

Den flotte og fargerike busken, er kjempefin som bakrunn, til både pulsvarmere, luer og folk

En fin søndag ønskes til alle som er innom.

20 kommentarer:

Sommertid sa...

Knæsj farge og den er en gla farge ja. Liker den, men har ikke et eneste plagg i den fargen . Snålt med det der med hva farger en ender opp med som favoritter.

Ha ei forts fin søndag kveld og ei go uke!

Benedicte sa...

Så fine pulsvarmere du får strikket - og en skøn æggesnapsfarvet hue (ved du for øvrigt, hvad æggesnaps er?)
Jeg er ked af at høre om din seperation. Selv om det sker i venskabelighed, er det en svær proces at komme igennem, men jeg håber at du inden længe finder dig selv og får skabt dig et godt liv.
Det er guld værd, at du har job, gode venner og mange interesser. Held og lykke ønsker jeg herfra.

Madame sa...

Hvor er det fine ting, du har strikket og hæklet! Gult klæder dig supergodt, Sylvia - du har virkelig farver, der gør, at det er en fin farve til dig. Klem

Fru Tunheim sa...

Delikat farge som brukes altfor lite egentlig.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så flott du er med den fargen. Veldig gøy for gult er en farge jeg sjelden bruker uansett hva jeg strikker.. Håper du har det så godt du kan Sylvia!!

Rubia sa...

Flott lue og smart med litt refleksgarn i den også.

Miri Vandre blandt ege sa...

En meget fin farve, den klæder meget godt, du ser dejlig ud :)

Annes indfald sa...

Fine sokker og hue på fin model. Flot farve til dig. Jeg har det som Lone, Flowermouse, at gul er en sjælden gæst i mit strik.
Skønne efterårsfarver i løvet. her er det slut, et par dage med rusk og regn har lige ryddet alle træerne. Det har ellers været så flot er efterår... men så blev det pludselig November!
Knus her fra.

amo sin blogg sa...

Lekker hue på ei flott dame !
Og kjempefine lestar.

Fin mandagskveld frå Anne-Mari

AnnetteK sa...

Gult er kult, og helt klart min favorittfarge :)
Lua var utrolig lekker, det er som Rema sier; " det enkle er ofte det beste!"

Dette blir nok en god lue nå utover høsten og vinteren, og ett friskt innslag!

Ha en flott kveld!

Elisabeth sa...

Flott er du. Både med og uten lue :)

Bodil sa...

Kul hue på ei flott dame :)

Lisbeth sa...

Stilig :) Alt kler den smukke vet du :D
Klem

Synøve sa...

Hmmmm, ville ikke funnet på den fargen til meg sjøl tror jeg - men på deg ble den jo helt fantastisk:) Du er modig i fargevalg, det har du vist flere ganger, alltid med spennende resultat..... Viktig inspirasjon til oss som er litt mer forsiktige;) Takk for fine kommentarer inne hos meg - jeg har jo som regel ikke den lengste kommentarlista, så gjett om jeg setter pris på dem jeg får;) Klem til deg

Ruths datter sa...

Gult ble kult til deg det. Koselig lue.
Klem

Tovepia sa...

Du kler gult, så flott på deg!...min hadde vel blitt blå..;)

Turid sa...

Beste Sylvia - der er du !Minst et år er gått siden sist æ var innom her , mye vann er rent i havet siden da . Er veldig glad for å finne deg her inne - har bladd nedover blogge din å ser at ting har forandret seg for deg. Go klæm til deg! Alt er ved det samme for min del, prøver nok en gang på å holde "liv i Strikketur". Nå må æ rundt omkring i bloggverden for å se om her er flere "gamlekjente" Hei og hopp fra mæ.

Chain of Yarn sa...

God farve til dig Sylvia! Det er en flot hue og en fin måde at blive færdig på. Den giver lige en god stemning af efterår. Hav en dejlig uge.

Huldr sa...

Flott farge, og så fin du var med den!

Helen sa...

Du var så fin i den luen !
Særlig siste bildet av deg, du ser så godt ut ;)

Utrolig morsomme sokker du har fått av din venninne, likte strikke teknikken de er gjort med.

Håper du nyter livet, og strikketøyet du har på pinnene dine, klem fra meg