Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 18. november 2015

Enda en fin dag

Det gjelder å fylle dagene med noe fint.
I går hadde jeg en fridag, og hadde to avtaler i boks.

Jeg startet dagen med å møte lillesøs på halvveien 
Vi kjører standsmessig

Turen gikk til Larvik, der vi fikk masse inspirasjon i den herlige butikken "Rått og sanselig"
Litt julepyntet var det også i butikken

Jeg drømmer litt om disse stolene. Gode å sitte i er de også.

Denne lampen er styggpen. Jeg vet igrunnen ikke om jeg liker den eller ei.
Den minner om kinesiske lykter. 
Og det jeg liker, er stoffet rundt, men er det liksom så pent på en lampe???

Jeg har blitt påvirket av blogger og interiørmagasiner, som viser denne lampen.
Du vet, har man sett noe mange ganger nok, blir man vant til å se det, og da forandrer man kanskje mening.
Vel, dette er iallefall ikke drømmelampa mi. Og den kommer nok heller ikke inn hos meg.
Det jeg liker ved butikken, er at de har så mye forskjellige saker. Alt fra pynt, til lekkert tøy. Te, Kaffe og sjokolade. Og måten det blir stillt ut på.

Av tøyet som var til salgs, var det flere strikka modeller. Ikke håndstrikkede, men de så ligsom slik ut, med grove masker og enkel strikk.
Da kan jeg ikke la vær, og sier til søster, at disse kan jeg jo strikke selv!
Er det noe du har lyst på, så strikker jeg det bare!!!!
Kjenner du deg igjen?

Plutselig kom sulten snikende, og vi hadde en avtale med svoger om en deilig lunch
Hungry Heart fikk vi oss noe godt å spise.

Søs og jeg delte likesågodt en kake også. Den kan jeg love deg var god!!!

En time senere, var jeg på vei til en annen avtale, og da dro jeg hit
Min venninne har denne utsikten hver dag

Jeg hadde med to pizza som hun varmet i ovnen. For jeg har ikke noe ovn for tiden, vet du. Og et varmt måltid hver dag, er noe som smaker.Dessuten holdt vi hverandre med selskap, og da smaker jo maten mye bedre også.

Det har ikke blitt så mye strikking de siste dagene, men nå har jeg tvunget frem en UFO som snart er på vei til å bli ferdig. Det er en sid jakke, som vil bli perfekt fremover. For nå er det meldt kaldere vær.
Mulig du får en sniktitt på den i neste innlegg.

Ha en fin dag.
Strax på vei til jobb her. 
En frisk gåtur og så buss.
Vi sees.

10 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Åh at have en søster , dét må være den bedste gave ens forældre kunne give :) Jeg elsker sådanne byture og gør det med min døtre :)
God dag til dig fra mig i skoven, hvor det stormer helt vildt.

AnnetteK sa...

Ha en fin dag!
Her skal fridagen nytes med strikkerier, og kanskje litt husarbeid innimellom ;) Viktig å prioritere rett ;)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så godt at du ser mot lyset og koser deg med folk som er glade i deg!!!

Den gamle krage sa...

Tillykke med en skøn dag.
Og tak for de dejlige billeder!

Helen sa...

Så sant så sant, det er bare DU som kan fylle dine dager med fine opplevelser, treff osv.
Noe jeg lærte meg, ettersom min kjære er mye ut på reise med jobb.

Det er jo så koselig å ha avtalt treff, venninnelunsj slår aldri feil ;)

Du får være flink til å ha hyggelige saker på din fridag agenda - klemmer herfra, hvor solen skinner og vi har 13 grader, ja, kaldere her også...forrige uke var det mot 20....men, nå mere normalen.

En nabo her sa til meg, tirsdag snakkes om det at snøen skal komme ?
Are you sure about that? Sa jeg.....så nå venter jeg spent på om snø kommer tirsdag neste uke her i Bolsena ! Noe jeg faktisk ikke tror på - før jeg ser den !!! basta

Tovepia sa...

Hørtes og så ut som en koselig dag ja:)
Interiørtrender skifter så fort, så der har jeg bare gitt opp å følge med:))
Ønsker deg gode novemberdager videre, klem

Annes indfald sa...

Smuk dag med fint indhold!
Åh... jeg genkender den tanke... Interessant strik; mmmmhh, den kunne jeg vist selv strikke og så endda også have strikkefornøjelsen!
Inspiration kan man altid hente derude... og er udstillingen smuk og indbydende, er den også fristende!
God onsdag til dig.

Lisbeth sa...

Det er så mange spennende butikker å besøke å få inspirasjon av :)
Gøy å oppleve noe nytt. Høres ut som om du hadde en hyggelig dag - det fortjener du :)
I dag sitter jeg å leser om trusselen mot videregående skole i Porsgrunn - hører studenter ved høgskolen også blir bedt om å holde seg inne. Ekkelt at slikt kommer så nær en, blir mye mer virkelig med en gang. Ha en super duper dag - kos deg med ufoen din;) Klem

Rubia sa...

For en koselig dag. Og så i Larvik da gitt.
Du får flytte til Vestfold du også. ;O)

Lin sa...

Ja det var aa kjoere standsmessigt haha. Har en venninde som har de stolene. Glem dem. Alt fra kattehaar til hundehaar til garnfnulder suger seg fast (statisk elektricitet). Ikke morro.
Klem