Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 24. oktober 2015

Varme

Har du tatt frem ullsokker og pulsvarmere?
Det er kaldere tider i møte nå, og det er best å være skodd til vinteren.
Nette pulsvarmere

Det var disse jeg strikket på til kaffebesøket mitt i uken som var : Levina-Pulsvarmere.
Jeg har strikket flere av disse tidligere. Ja, de brune jeg har, som ligger til høyre her på siden min sammen med sjokolade, er også slike. De er strikket med perler på.

Plutselig er perler UT i strikk, så jeg sløyfet dem. Dessuten tar det lengere tid å strikke med perler, og jeg ville bare ha noe enkelt å sitte med, så det ble kun med fletter, over 4 masker.
Jeg sløyfet også flettepinnen, og strikker først 3 og 4 masken vridd rett, så strikker jeg 1 og 2 masken rett, og vips, så har de byttet plass. Enklere kan det ikke bli!

Garnet jeg har brukt til disse, er den siste bunten med Hverdags som jeg hadde liggende. Og jeg brukte pinner 2.5. De er til noen nette små hender, nemlig til min datter. Hun får dem som en liten overraskelse i posten på mandag, sammen med litt sjokolade og annet godteri.

Se fremover

For tiden bor jeg hos mine foreldre, for å hjelpe litt til. Min mor tok en operasjon, som har gitt noen komplikasjoner etterpå, og derfor passer det at jeg bor her.
Da blir det ikke kun en spasertur til jobb, men også 30 minutter med buss. Men det går fint.

Det som ikke passer inn, er tannverken jeg fikk denne uken. Så det har blitt noen søvnløse netter, og tidlige morgener. Akurat nå er det slik. Men godt jeg har frihelg, og strikketøy jeg kan hygge med, sammen med noen krus med rykende varm kaffe.
Heldigvis har jeg tannlegetime i begynnelsen av november, så jeg håper jeg holder ut til da.

Ikke nok med det, men nå har mobilen min streiket også, og jeg er nesten stengt ute fra omverdenen. Hi hi....det føles nesten slik.
Det skal bli ordnet med i dag, håper jeg, så jeg ikke er helt utenfor.

Ønsker dere alle en riktig fin helg.

14 kommentarer:

Sommertid sa...

Så fine de ble . Heldige datter som får de her å varme seg på.

Ja mine annepålandets mitts har kommet i bruk, ullsokker bruker jeg jo året rundt !

Håper tannpinen forsvinner fort og at helgen blir bra. Kos deg sammen med foreldrene dine.

Strikkeheksen sa...

Uha, Sylvia - der er alt for langt til begyndelsen af november, når du allerede har så ondt - jeg synes, du skal overveje at komme afsted til tandlægen og få det ordnet. Har aldrig hørt om en tandpine, der blev bedre henover tid!
Sikken et smukt træ, du står under - at se frem er vigtigt, når ens nærmeste er syge - jeg håber på snarlig bedring til din mor. Godt for hende, at du kan være der for hende :-)
Dejlige pulsvarmere til Sophia - modellen er fin både med og uden perler :-)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Pulsvarmere er så herlige - dine ble så fine!! Kjipt å måtte vente så lenge på tannlegen - det skal vel ikke være sånn?? God bedring til moren din og lykke til med mobilen. Er det ikke det ene så er det det andre... Good helg med klem fra meg

Anonym sa...

Hei😊
Flotte pulsvarmere🍁🍁Kan du fortelle meg hvor jeg får tak i mønsteret??
Ellers så er tipset at du ringer tannlegen din og sier at du kommer nå!!
Dette er det verste "onde" man kan ha😱Lykke til👍
Du har en trivelig blogg🍂🌿
Mvh Rigmor Burmo

Sylvia sa...

Til Rigmor:
Mønsteret kan du få tak i her: monalevina@hotmail.com eller ring henne: 48024829
Lykke til.
Ps: det er designeren bak Levinasjalet også, som ALLE strikket på et tidspunkt.

siddisisalou sa...

Nydelige pulsvarmere ! Hun blir nok veldig glad for overraskelsen i posten.
Så godt at du kan hjelpe din mor etter operasjonen. Det blir nok travelt for deg med jobb, lengre busstur i tillegg, men det klarer du sikkert helt fint. Synd med tannverk og venting på tid hos tannlegen. Jeg er heldig som har en superflink tannlege som jeg i tillegg som regel slipper å vente lenge for å få time hos. Tannlege er noe jeg garantert aldri vil bruke mer enn nødvendig, for det er både vondt og som regel altfor dyrt.

Birtes tur- og ideblogg sa...

Elegante!

Elisabeth sa...

Veldig fine! Og både sokker og votter er tatt i bruk her. Ikke fordi det er så veldig kaldt, men fordi jeg er en frossenpinne :)

Gitte sa...

Uha - Syliva. Det lyder da ikke godt med tandpine, og så først en tid i november! Det bliver da nogle lange dage (og nætter......)
Godt at du kan hjælpe din mor, og at du stadig kan komme frem og tilbage på arbejde.

Jeg er ikke helt klar til vinter endnu - især ikke mentalt. Synes sommeren er gået alt for hurtigt. Her er julepynten allerede fremme i butikkerne. Jeg kigger slet ikke på det. Det må vente til den sidste uge i november.
Jeg har dog fundet vanterne frem til cykelturen om morgenen, og skal også have købt mig noget Ragsok garn til tykke sofastrømper :-)

Dine pulsvarmere er rigtig flotte. Jeg har strikket 2 par af dem med perler af garn som jeg fik af dig. De blev så fine, at de blev forvandlet til julegaver. Jeg har dog stadig et nøgle gråt garn og perler, som ligger og venter på at blive til vanter til MIG. Jeg har ikke fået nogle med perler, så jeg vil gerne være umoderne. Måske jeg skulle strikke dem færdig. Perlerne er trukket par garnet, så det er lige til at gå igang!

Jeg har striglet en hest i denne weekend. Ikke noget der sker så tit :-)

Rubia sa...

Tannpine er ikke godt, men noe som hjelper er nellik.
Drypp nellikolje på tanna direkte. Får du ikke tak i det. tygg nellikspiker eller skyll munnen med malt nellik og vann.

Livihus sa...

Hei, Sylvia!
Så nydelige pulsvarmere du har strikket - de "ser" både varme og gode ut!
Høsten er så definitivt rundt hjørnet - takk for inspirasjon til nytt strikkeprosjekt :)

Eli Kristin sa...

Usj, det var mye på en gang. Håper du kommer deg snart hjem igjen - selv om det sikkert er kjekt å kunne stille opp på flere vis. Og den tannpinen... grusomt nok. Masse god bedring til deg og din mor :)

Flotte pulsvanter - og så heldig datter som får de i postkassen :)
Super idè til julegaver også.

Ps - Forresten, jeg har strikket fargeglade ankelsokker etter din oppskrift ^_^

Madame sa...

Åh sikke noget med din tandpine, Sylvia. Men dejligt at læse, at du kan støtte dine forældre, nu hvor din mor er blevet opereret. Her er det blevet så skrækkeligt mørkt, nu hvor vi har fået vintertid. Klokken 5 er det helt mørkt, og det viser jo, at vi er på vej mod vinter - og lunt strik :-) Klem!

LisaM sa...

Fine pulsvarmere:) Ja tenk, før strikket vi med perler....
Riktig god bedring! Kos deg med kaffe og strikketøy:)