Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 29. oktober 2015

Repetisjon

Med fare for å gjenta meg selv, ble det strikket enda et par med pulsvarmere 
Lilla sammen med høstfargene er jo så flott

Denne gangen strikket jeg i Babysilk på pinne 3.
Det brukte jeg tidligere på de jeg har fra før, og er kjempefornøyd med dem. Derfor har jeg planer om enda flere, siden jeg har flere nøster Babysilk liggende.
Dette er fine venninnegaver, men denne er til min mor, som med en gang fallt for denne skjønne lillafargen.

Det går heldigvis fremover med henne, så i dag flytter jeg hjem igjen.
Sønnen fyller også år i helgen, og jeg har oppgaver som venter hjemme, b.l.a. med å bake.
Det står litt husarbeid på agendaen, pluss at det er arbeidshelg også.

For ikke å bare strikke det samme, les:pulsvarmere, startet jeg opp noe nytt denne uken.
Litt "mysterie" over dette. En annerledes måte å strikke på, prøves ut.

Så må jeg bare " nerdesnakke" litt om farger igjen.
På bildet ser de to garnbuntene nesten like ut i fargen, men da jeg satte dem sammen, var de helt ulike og perfekte mot hverandre.
Men hva skjer når de blir strikket sammen i et mønster? 
De glir nesten i hverandre, og det hele ser litt rotete ut.

Det er merkelig hvordan farger reagerer med og mot hverandre. Jeg kunne snakket om farger i det uendelige..........det er nemlig så spennende, synes jeg.

Vel, jeg fortsetter med denne mysteriestrikkingen, for jeg tror at det ferdige resultatet blir bedre alikevel.
Dessuten strikker jeg på en beige UFO også, som jeg forhåpentligvis blir ferdig med før jul. Om ikke noe annet spennende plutselig dukker opp, og bare MÅ strikkes!!

Ang. tannpinen min, så fikk jeg en akuttime på mandag. Det er ille når det går ut over nattesøvnen.
Vi fant ikke noe ut av det, så jeg skal gå etpar uker for å se hvordan det går. Fremdeles har jeg vondt, så jeg får bare holde ut litt til.
Det er så merkelig med tenner, for selv om man har smerter, vet man ikke hvor den egentlig er.
Og i sommer, da jeg hadde bihulebetennelse, hadde jeg skikkelig "tannverk", selv om det kun var bihulene. Ja ja......godt jeg har høy smerteterskel.

17 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Uff, trasig å ha vondt i tennene.
Det er ikkje langt mellom bihulene og tannrøttene som ofte er lange, dei kan faktisk gå heilt inni kvarandre..
Eg har sjølv fått den forklaringa på tannverk utan skade i tanna.
Eg likte dei to blåfargane i lag, synest mønsteret kom bra fram eg...
Pulsvantane er nydelege.

Ha ein fin oktobertorsdag.
Klem

ANNEPÅLANDET sa...

Hei hei! Høres ut som du har tøffe tider nå, både med foreldre og tenner. Sånn er det noen ganger - det kan bli litt mye i perioder. Vi har hatt mye sånne perioder det siste året, men heldigvis er det mye positivt å glede seg over innimellom! Det gjelder å holde humøret oppe. Og det er alltid trivelig stikke innom bloggen din uansett!
Flotte pulsvarmere du har strikket! Jeg har en bærepose full av lilla Babysilk (som skulle blitt en genser), kanskje jeg skal strikke pulsvarmere av dem, det var lurt.

Håper du får en fin helg!

Miri Vandre blandt ege sa...

Pyh, du har godt nok noget om ørene i disse uger !! Godt der findes strikketøj, kaffe og rødvin :)

Rubia sa...

Nydelige pulser. Ting strikket i BabySilk er så flott, men garnet er ikke gost å strikke av. Det splitter så lett.

Godt du får fikset tanna. Det er slattes ikke godt. Husk nellik!

Annes indfald sa...

Farver gør, hvad de vil! Jeg er også vildt fascineret af, hvor forskelligt det falder ud... Bedst, som jeg har noget, der ser godt ud, så dør farverne, når de bliver strikket sammen.... Det er da fascinerende OG frustrerende!
Og god bedring med tandværket... Sådanne smerter forplanter sig rundt i hele hovedet. Håber du snart kan få hjælp og blive smertefri.

Elisabeth sa...

God morgen, snupp.
De er så lekre de fingervantene Sylvia. Har du link til oppskriften tro?

Var innom jobben din i går. Kjøpte garn og fikk en kort prat med R. Synd jeg ikke traff på deg, men slik er det når man ikke har oversikt over dine jobbedager ;)
God bedring med tanna, og god bedring med mamma´n din. Tenker på deg.

Klem fra Elisabeth

♥ Hannele på Hisingen sa...

Vacker lila färg!

Strikkeheksen sa...

Uha så hårdt for dig med de tænder, Sylvia - jeg håber godt nok I hurtigt finder ude af hvor det stammer fra! Jeg er også vild med lige præcis den lilla som du viser her - og har masser af garn liggende til en poncho (eller cardigan, eller??? ;-)) - noget kommer der i hvert fald ud af det :-) Og farver er spændende - for de påvirker os jo rigtig meget - også selvom nogle ikke lægger mærke til det. Spændende hvad du har på pindene - vanter? sokker?
Ha en dejlig weekend og tillykke med sønnen :-)

MayaB sa...

Uff nei tannpine er ikke noe godt - bra man har pinner å holde seg fast i. Selv er jeg en bittliten smule skjelven på jobb i dag etter en litt for sein kveld i går med litt for mye rødt i glasset, men det er jo så trivelig med besøk av gode norske venner. Det ble ikke noe strikking i går da, men i dag er planen: rett hjem fra jobb og rett ut på sofan med strikketøyet. Jeg er også igang med et 'mysterieprosjekt' i blå mønsterstrikk. Gleder meg til å se hvordan ditt ender opp!!!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Huffameg, å gå med smerter for å se hva som skjer høres ikke godt ut. Skal si det er mye for deg nå!!! Imponert over hvor optimistisk du alltid er Sylvia. Flotte pulsvanter og regner med din mor blir glad for dem.
Farger er veldig gøy. Jeg bruker alltid tvinnemetoden når jeg velger farger til mønsterstrikk som jeg er usikker på om passer sammen. Det gir en god pekepinn på hvordan mønsteret og fargene blir sammen. Så slipper man å begynne på strikkingen og oppdage at fargene forsvinner i hverandre.
God helg til deg - håper du slipper smerter!!! Klem fra sør

siddisisalou sa...

Godt å hør det går bedre med din mor, og at tannverken din ikke plager deg for mye. Nydelige pulsvanter til din mor i en flott farge. Blir litt misunnelig på dere som bare kan ta en tur i butikken for å kjøpe godt garn. Garnet som selges her hvir jeg bor er så syntetisk at jeg ikke gidder å hruke tid på å strikke noe som helst. Jeg må planlegge for å bestille via nettet, og fargene er ofte ikke det jeg trodde. Men sånn er det bare. Pleier å lagre litt når jeg er hjemme, så det blir lite impuls strikking hos meg.

Lisbeth sa...

Utrolig fin lillafarge! Den likte jeg😊. Så bra det går bedre med mamma❤️. Kos deg med kakebaking og bursdagsbarn😊

Hilde sa...

Uffda, hater tannpine. Fikk det akutt i Syden engang, og det er en av mine værste opplevelser. Repitisjoner er bra når det strikkes så flotte pulsvarmere. Din mor blir nok veldig glad for dem.

Siddis back home sa...

oi, ikke bra med tannverk, håper du føler deg bedre og kan ha en god helg med ditt spennende strikk!

Eufemia sa...

Uff tannpine er ikkje bra ! Håper du får en fin uke .Høstfargene er så fine no.Pulsvanter er absolutt noe i kan bruke utover høsten .

Helen sa...

Nydelig lillafarge til din mamma's pulsvanter, heldige henne :)

Så dritt med tannpine, stapp i deg en Ibux, eller noe smertestillende så du får sove.
Julen ifjor fikk jeg brått tannpine, ta jeg kom til akutt time hos tannlegen, og smerten var borte, viste røntgen bildet en mørk flekk rett over vondetannen, og tannlegen min sa da at det hang nok sammen med en tette bihuler ! Merkelige greier, men har ikke hatt det igjen, og fikk også beskjed om at jeg kunne prøve nesespray, kom det igjen !!

Vel, kroppen er underfundig....god bedring - så håper jeg tennene blir bra også.
Nyt fridagen imorgen = søndag !

Madame sa...

Kære Sylvia, tillykke med din søn!
Dejligt at din mor har det bedre nu. Her har vi en stille søndag efter gæster hele dagen i går. Uffe elsker jo at lave mad og at bage, så jeg skulle bare nyde.
Ha' en dejlig dag, klem.