Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 2. oktober 2015

RAVELLO

Ferdig strikket, Ferdig vasket
Omsider ferdig med min
RAVELLO genser

Er den ikke flott?
Den er strikket i Finull ( gullgul og vinrød ) og Geilsk ull ( lilla )
( Designet av Isabell Kraemer. Hennes design finner du på Ravelry)

Det startet med at jeg gikk på "lageret",  og ville strikke noe fint av det lilla Geilsk- garnet mitt.

Jeg trodde 4 bunter var for lite til en genser, og tenkte det måtte strikkes med noe annet.
( jeg har fremdeles 2.5 bunter igjen, så det hadde holdt.......jeg har altså garn til en genser til, hvis jeg strikker sammen med et annet garn, hi hi 

Kjempefornøyd med fargevalget

Finull er tykkere en Geilsk, men sammen fungerer de altså fint. Det gjør også fargene. De er nemlig nøye tatt ut, for å matche sammen.
Det er en nyanse av rød i det lilla, som speiler seg så fint i de vinrøde stripene. Og jeg elsker simpelthen den gullgule fargen. Den fremhever samtidig de andre fargene.

For andre, er det kanskje too much med disse fargene. Og det kan fort tippe over til sirkus & tivoli, om nyansen er feil. Men jeg fant de riktige sammensetningene, og jeg er så glad i farger, så for meg er dette helt riktige farger, som jeg trives med.

En behagelig "allround" genser, som passer til mye

Strikket på pinne 2.5 ( vrangborder ) og 3, er den tettstrikket. Og den er ettersittende, noe jeg ikke har så mye av.  Ikke så mange strikka gensere heller. På tide!
Med stor byste, liker jeg ikke ettersittende tøy. Men denne kan jeg strekke i fasong. Og sitter den litt stramt over feil sted, kan jeg bare dra litt i den.

Den er dessuten strikket ovenifra og ned, ( strs M ) som er så greit, for da kan man prøve den underveis. Noe som ble litt problematisk da den var så ettersittende, og ermene så trange at jeg ikke fikk ermene ordentlig gjennom.

Jeg lot det stå til, og regnet med den ville passe.....he he... Det tror jeg hver gang, helt til jeg har strikket ferdig. Vel, så passet den, og noen andre slapp å " få den i gave".

Blir nok en favoritt, denne her, ja

Vrangborden strikket jeg lenger, og rundt halsen er det ikke gjort noe, for jeg liker den litt "rå".
Jeg elsker å bruke skjerf, så det passer så fint til min stil.

Noe nytt er allerede på pinnene, og jeg har enda kjøpt inn garn til to prosjekt til........he he
Arbeidsløs blir jeg iallefall ikke fremover. 
Så håper jeg endelig NOEN vil ta seg av husarbeidet. For det har jeg altså ikke tid til ;)

Fredag, og vin i glasset
God helg til deg som er innom.


20 kommentarer:

Gro sa...

Så fin den ble! Den kledde du veldig godt. Ha en riktig god helg 🌞

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så utrolig flott den er. Og du kler den perfekt - så fine farger sammen :-) Wow!!!!! God helg, og kos deg med nye prosjekter Sylvia :-)

KahviKaneli sa...

Oj, så fina färger du har i din Ravello!

Vibbedille sa...

FANTASTISK FLOTT!
Eg elsker fargene du har brukt! Har også lyst på en litt
freshere Ravello for eg elsker modellen og garn har eg mer
enn nok av hehe Kista er full av Holst Supersoft som eg brukte :)

Me skulle jo ha hatt ei uke på fjellet, du, eg og en gjeng med festlige
strikkedamer! I 2006 inviterte eg 8 strikkedamer med meg til tanta mi
si hytte i Sirdalen (Ca 2 timer opp i fjellet her) Kan tro me hadde ei
utrolig kjekke helg! Spiste, strikket, sov, strikket osv hele døgnet :)
Trenger noen slike dager innimellom og NÅ er det jammen lenge siden!

Men du? Eg vet du er flink å kose deg selv om du jobber så nyt ei
flott helg og ei fin Høstuke uansett :)

Go`klem Vibbedille .)

BrittB sa...

Flotte farger i genseren din, du kler den veldig godt!:-)

Strikkeheksen sa...

Skønt med farver, Sylvia - den er virkelig flot til dig. Vi nordboere kan blive så uklædeligt selvhøjtidelige, når vi promoverer den nordiske afdæmpede farvestil. Verden er mangfoldig og fornemmelsen for hvilke farver der er "tivoli" er kulturelt betinget. Bare se på stoffer i Afrika eller desigual i Spanien ☺ Brugt med omhu kan det hele fungere. Ha en rigtig dejlig weekend, Sylvia - måske bliver der plads til en gåtur i din fine nye trøje ☺

Strikkeheksen sa...

Skønt med farver, Sylvia - den er virkelig flot til dig. Vi nordboere kan blive så uklædeligt selvhøjtidelige, når vi promoverer den nordiske afdæmpede farvestil. Verden er mangfoldig og fornemmelsen for hvilke farver der er "tivoli" er kulturelt betinget. Bare se på stoffer i Afrika eller desigual i Spanien ☺ Brugt med omhu kan det hele fungere. Ha en rigtig dejlig weekend, Sylvia - måske bliver der plads til en gåtur i din fine nye trøje ☺

Strikkeheksen sa...

Skønt med farver, Sylvia - den er virkelig flot til dig. Vi nordboere kan blive så uklædeligt selvhøjtidelige, når vi promoverer den nordiske afdæmpede farvestil. Verden er mangfoldig og fornemmelsen for hvilke farver der er "tivoli" er kulturelt betinget. Bare se på stoffer i Afrika eller desigual i Spanien ☺ Brugt med omhu kan det hele fungere. Ha en rigtig dejlig weekend, Sylvia - måske bliver der plads til en gåtur i din fine nye trøje ☺

Lin sa...

Jeg synes det er et meget flot farvevalg og en dejlig model som sidder flot paa dig. Ja for os barmfagre kvinder er det ikke altid lige let at finde taetsiddende modeller der passer,men her har du fundet een helt i blinken.
Skoent at se farver i denne tid hvor mange gaar i sort og graat. Ungdommen hernede gaar naesten kun i sort. Jeg kalder dem soergegenerationen lol.
Ogsaa god week-end til dig. Jeg fandt ( endelig) en roedvin fra Jura, og den skal vi have i aften.
Klem

Birgitte sa...

Genseren ble kjempefin på deg! Kjekt når fargene blir helt riktige:)
Her strikkes det på kofte, og som avkobling strikkes det luer. Ønsker deg en fin strikkehelg :)

amo sin blogg sa...

For ein lekker gensar !!
Fargane er berre heilt fantastiske og kler deg perfekt.

Takk for kommentar hos meg. Det gamle trefatet er så gamalt og
sprøtt at eg kan ikkje bruke det til baking..
Men det gjer nytta som pynt.

God helg frå Anne-Mari

Bodil sa...

Så flott og fargerik gensar. Og så godt du kledde den :)

Helen sa...

Først stor takk til fotografen her, dette var super fine bilder av deg, flott i ny genser og JA helt dine farger. Jeg syns du kledde denne fasongen veldig godt, og stripene begynte liksom på helt riktig sted :)

Husarbeidet, haster sjelden (sier jeg til meg selv) bare man ikke skal ha gjester !
For det skal jeg ha til lunsj idag, nøye planlagt da, for Villa'n ble vasket ned fredag, ja sesongen er over, og vi har flyttet på oss.

Nyt dine prosjekter, hører høsten til !

Virkelig moro å se farge komboen din altså !

Fríða sa...

nöj, hvor blev den fiiiin! jeg elsker også farver og synes denne er blevet helt igennem topfin,og passer dig så godt. til lykke!
kh.fra Island
Frida

Sommertid sa...

Så herlige bilder av deg og din fine Ravello :)
Ja, den her kommer du til å bruke mye, kan jeg tenke meg og det burde du, den er for fin til å være hyllepynt.
Ha ei forts fin høstuke !

Ingunn Sættem sa...

Farger gjør noe med oss, og du ser så glad ut i denne genseren! Dette hadde vært farger for meg også.....
Du kler fargene kjempegodt, og nå tipper jeg denne blir høstens favoritt.

Klem fra Ingunn

Ruths datter sa...

Den ble virkelig flott på deg. Jeg elsker å se folk blande fine farger. nydelig Sylvia, både du og genseren

Chain of Yarn sa...

Det ser dejligt ud med efterårsfarver. Lad os få nogle flere af dem.

Barwitzki sa...

Jaaa, super genser har du laget. Herlig koselig og vakre farger.
Veldig flott på deg. Så vakre bilder... SUPER.
Hilsen til deg. Ha en god uke fortsatt. Klem Viol

Rubia sa...

Lekker genser Sylvia!
Er det ikke nydelig å få noe ferdig. :O)
Ha en super helg!