Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 13. oktober 2015

Klompe-

......lompe skjørtet

Eller, sikksakk-skjørt, som det heter i oppskriften.
Det er altså fra Klompelompe Boka.

Det gikk av pinnene i går kveld, og kom rett på i dag morres.
Jeg er såååå fornøyd med det!!!

Jeg er uten fotograf her i dag, men en selfie får bare duge, altså
Her hjemme er tilbehøret ullsokker........

Fakta:
Jeg har strikket det i sort TUMI (ull og alpakka) og det veier i underkant av 200g.
Jeg gikk ned på pinnene, og opp en strs. Altså brukte jeg pinner 3 og 3.5, og strikket i strs L.
Mønsteret var helt greit å strikke, og jeg gikk ikke lei underveis.
Et morsomt prosjekt. Og det er en fryd å ha på.

Håper bare at vrangborden holder skjørtet oppe. For siden det er Alpakka i garnet, kan det bli litt slapt etter bruk. Ellers må jeg bare få sydd på et lite strikk. Men jeg må si at uten strikk i, er det veldig behagelig å gå med.

Jeg hadde en gang et lekkert florlett skjørt, som var litt slapp i strikken. Det var så slapt, at når jeg gikk, så skled det lenger og lenger ned, pga strømpebuksa under. Men det viste jeg ikke, før Sophia sa det til meg. Og da stod jeg midt i en forsamling på selveste 17 mai.
Godt at jeg hadde en lang cardigan over, ellers hadde det vært hovedunderholdningen for alle rundt meg, den dagen.
Skjørtet ble aldri brukt igjen!

Men det håper jeg at dette blir. Ofte!

17 kommentarer:

Rubia sa...

Kult skjørt!

Jammen godt du ikke endte opp som hovedattraksjonen 17. mai. :O)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Stilig!!! Har veldig lyst å strikke det, men ikke kjøpe en hel bok med barneoppskrifter bare for det. Må vel en tur på biblioteket... Kanskje du husker at vi på 80-tallet strikket inn strikk med vrangborder når vi strikket mohairgensere? Kanskje man kan få tak i dem fortsatt?? Ikke noe gøy om det sklir ned - huffameg, ser det liksom for meg.. Godt du slapp å oppleve det da!!!!

Vibbedille sa...

Skikkelig lekkert ble det og det er knallstilig
med slike skjørt utover høsten, ja på fine vinterdager også!
Springer rundt i et av Amira sine tricotskjørt eg med stor
kosegenser over, men skulle vel heller ha strikket meg et :)

Boka står på ønskelista så eg får se :)

KOS deg masse og ha en
Herlige Kosekwell :) Det skal eg, har sovet godt i 2 timer nå :)

Go`klem Vibbedille :)

BrittB sa...

Tøft skjørt! Så bra at du ble fornøyd med skjørtet -og har tatt det i bruk! Har sett at mange har anskaffet seg Klumpelumpe-boka, sikkert mye fint der - i alle fall det jeg har sett til nå!
Fin kveld til deg, Sylvia! :-)

Ingunn Sættem sa...

Så fint det ble til deg! Nå har jeg sett flere slike skjørt, og ønsket om å strikke til meg selv blir bare sterkere og sterkere. Men det er visst snart jul også.....
Mye og mangt skal strikkes før den tid.

God tirsdagskveld fra Ingunn

Gitte sa...

Wauv Sylvia, for et lækkert skørt, og nogle lækre "stænger" det kommer ud af skørtet og ender i uldsokker 😀

Håber at skørtet blev oppe hele dagen.....

I dag har jeg holdt efterårsferie, og har bl.a. Købt lidt garn. Mere om det på bloggen senere. Har besluttet at dette skal være ugen til at slå op til flere nye projekter 😀

Håber vi blogges ved i løbet af ugen.....

Rosehagen sa...

Så fint;) Jeg har sett litt på det mønsteret og det frister å strikke det til meg selv. Kanskje jeg må kjøpe garn til helgens hyttetur!!! Så tusen takk for strikketipsene du gir.


God natt flittige dame ;)

Klem fra Ann-Mari

Sisselshverdag sa...

Fint skjørt :D Har kjøpt Karisma som jeg skal strikke det skjørtet i :D Blir ferie strikk til uka, da tar jeg høstferie.
Sitter nå på nattevakt og strikker på en kofte, det er -3 grader ute så det varmer så deilig i fanget ; D
Klem til deg , ser deg for meg med sigende skjørt :D :D

Bodil sa...

For eit stilig skjørt, og så godt du kledde det :) Vil tru det er herleg med eit skjørt som varmar.

Barwitzki sa...

Super fint!!! Herlig har du strikkt, kjære Sylvia. Jeg liker dette skjøret veldig.
Passer perfekt... herlig for høsten og vinter inne. Veldig bra gjort!!!
Ha en riktig god dag. Klem fra Viola

Helen sa...

Sett hos flere strikke instavenner at skjørt er det siste på strikke fronten,
men jeg er så skeptisk til at det føles og virker som man blir bredere bak....?

Men du følte ikke det, skjønte jeg.
Dette så veldig fint ut, og perfekt farge, passer til alt !

Håper det holder seg opp :) og du ikke opplevere dejavu 17 mai...haha..bra story :)

Takk for Barcelona tips, de er notert opp !

Det jeg liker så godt med blogging altså, alle tips man får tak i !!

Lin sa...

Den nederdel florerer paa facebook. Den er saa flot. Er det en du har i butikken???? Flotte billeder du lagde ud i forrige indlaeg. Farlig jobb du har .
Klem

Miri Vandre blandt ege sa...

Hvor er det en fin nederdel - du skaber så fine sager :)

AnnetteK sa...

Nyyyyydelig skjørt!
Dette ønsker jeg meg også, en dag. Må bare få lånt meg boka først ;)

Gro sa...

Her er det bare å gi tommelen opp! Kjempefint ��

Strikkeheksen sa...

Bare lige hurtigt, Sylvia - hvor er det sejt - sådan lidt toughf i det ;-) Og så er det bare skønt at have strikket nederdel på - jeg er færdig med 2´eren, men skal ha den præstenteret sammen med jakken :-) Ha en god aften :-)

Lisbeth sa...

Åh, jeg vil og ha😊!! Kjempefint😊