Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 9. oktober 2015

Fredagsbilder

Hei og hå.
Siden jeg har jobbet så mye denne uka, har jeg verken hatt tid til å blogge eller strikke noe ferdig.
Men jeg har fått gjort masse når jeg har vært på jobb.
Så her kommer det litt bilder fra butikken


Vi selger mye garn på høsten. Best å være forberedt.


Nyhet fra Du Store Alpakka.
TWEEDGARN


Bli synlig i mørket

Refleks- luer fra MORILD
Ikke bare har de luer, men det er skjerf, sydvester og deilige votter også.
Bak sofaen med pledd og puter fra Røros Tweed, har vi ponsjo og skjerf med refleks.

Refleksen er nesten ikke synlig i dagslys, og plagget ser ut som et hvilket som helst plagg.
Men så lyser det opp i mørket, og man trenger ikke ergre seg over at refleksen ligger i lomma på jakka der hjemme.

Et lite, stille hjørne


Sofaen innbyder til kos, med masse puter, en tekopp, og kanskje et strikketøy eller en bok.
Det grå pleddet som ligger på, er Porsgrunnspleddet, som bare kan kjøpes her i butikken. Motivet på, er Porsblomsten, og den finnes i kun denne fargen natur/grå. Pleddet blir laget hos Røros Tweed.

Det fargerike hjørnet

Så kan du nyte synet av de fargerike og flotte tingene i hylla her. Samtidig kan du ønske deg noe til jul, for det er jaggu ikke lenge til!!

Ønsker alle som er innom, en riktig fin fredag og helg.

14 kommentarer:

Karen-Vibeke sa...

Hej Sylvia!
En rigtig lækker butik, du her viser frem!!
Hvad betyder "jaggu"??
VH K-V

Strikkeheksen sa...

Kære Sylvia - rigtig god weekeend - jeg håber du må få masser af strikketid, når nu du ikke har haft mulighed hele ugen :-) Sikken et ganske vidunderligt sted, du tilbringer dagligdagen, jeg tror, du skønner på det, for det betyder virkelig noget at være i så dejlige omgivelser :-) Tweedgarnet får mig næsten helt til at savle - det ser godt nok aldeles lækkert ud :-) Nu er det snart tid til at sætte sig i sofaen med strikketøjet - jeg glæder mig som et lille barn, men skal lige løbe en bette tur først. Så skal der også bare fredagshygge på programmet, jeg tipper på, der kommer en anelse rødvin i glasset også hos dig :-)

Sylvia sa...

SVAR TIL KAREN-VIBEKE:
"Jaggu" kan vel oversettes til "Fandenimeg", men ikke helt det heller...... Det er vel mer et uttrykk for å forsterke noe.
Mvh Sylvia :)

Sylvia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
♥ Hannele på Hisingen sa...

Mycket färg!

Lisbeth sa...

Jeg må alltid titte i vinduene hos deg når jeg er forbi. Det er mye som kunne ha blitt med meg hjem😀.

amo sin blogg sa...

Fine bilde frå butikken din som må vere eit eldorado for strikkelystne.
Smart med refleksgarn som trengs i tida me har i møte nokre månader framover.

God helg frå Anne-Mari

Sisselshverdag sa...

Ååå, det Tweed garnet ser så deilig ut, tenk en go stor genser i det garnet... det hadde vært no det :D Får vel få unna litt lager garn som vanlig :O
En gang SKAL jeg innom den herlige butikken du jobber i. Det er i allefall sikkert !!
Go helg og en haug goe klemmer til deg :D

Gitte sa...

Kære Sylvia - hvor ser det lækkert ud i butikken. Og det tweed garn - wauv!

Din Ravello genser er blevet så flot. Jeg har altid syntes at lilla og rødt er rigtig gode sammen, og du er så modig at sætte den gule til. Farvesammensætning fungerer rigtig godt, og du har lige de rette farver til at bære det match.
Og en Høstgenser er det også blevet til. Flot trøje og fin veninde uden hoved :-)

Beklager at jeg ikke har kommenterer så længe, men mange timer på arbejde ved en pc gør at jeg faktisk ikke rigtig gider side ved PC'en når jeg kommer hjem. Istedet bliver det til lidt læsning og strik.

Elisabeth sa...

Det ser lekkert ut i butikken din! Du legger nok ned ganske mye arbeid der.

Helle sa...

God helg Sylvia, - det som er igjen av den. 😊 Regner nesten med at du koser deg med strikketøy og baking i dag.

Enkelte ganger strekker tiden ikke til alt vi gjerne skulle gjort, men når gjør den det egentlig? En ting er å gjøre bevisste valg. Andre ganger kan det selvfølgelig være ting utenfor oss selv som vi ikke kan kontrollere eller styre. Likevel, til tross for mer bevisst prioritering i hverdagen opplever jeg at tiden til det jeg har lyst til aldri strekker til alt jeg har lyst til å gjøre. Kanskje fordi jeg omsider har begynt å ta meg selv på lvor og har fylt opp kelneren med lystbetont aktiviteter. 😉

Så morsom genser du hadde strikket i innlegget. Friske høstfarger som passer deg godt. Fargene gjengis litt annerledes på mitt nettbrett, for her ser den vinrødt ganske osa ut. Phu, rett gjengivelse av farger er ingen selvfølge. 😊

Rubia sa...

Håper du har hatt en fin helg.

Lekkert som alltid i butikken. Vi tar en tur innom onsdag kveld. ;O)

Helen sa...

Åhhh, nå har jeg kost med med "butikkrunden" hos deg, så fin butikk altså !
Må jo bli kreativ i slike omgivelser, og sånne herlige farger da Sylvia ;O)

Artig å se tweed garnet, høst farger, og alltid så klassisk tenker jeg.
Har ennå ikke fått unna min rosa eller gule bomullstopp....nå er det jo liksom litt for sent å få brukt, så ikke like moro å strikke på...kremt...FY, må ta meg sammen og gjøre de ferdig.

Men, fikk jo mer lyst på et høst/vinter prosjekt nå - etter dette innlegget ditt !

Forresten, har du noen tips angående Barcelona?
Skal dit med min beste venninne i ferbuar 2016.....og har lyst til å få med noen steder som er liksom bænkers vellykket serru :)

Janne Petra Thørn sa...

Drømmejobb ♥