Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 15. oktober 2015

Fin dag

I dag har jeg og en venninne hatt en fin tur opp i Telemark
Naturen er på sitt beste nå, med masse skjønne farger. 
Og vi var superheldige med været.

Her er grunnen til at vi dro på tur
Min skjønne datter Sophia, med yndlingen Santess

Hun er en dyremangnet, den jenta der altså

Hun går på Hestelinja på Landbruksskolen, og vi synes at hun trengte å få besøk. Dvs hennes mor, les meg, som ville se henne, siden det blir over to uker til neste gang.
Ellers pleier hun å være hjemme hver helg, men nå er det en hyttetur, og en ukes stallvakt som gjør at hun blir så lenge vekk.

Det er så utrulig idyllisk på skolen der oppe. Og vi fikk full omvisning av henne
Hester over alt

Min venninne og jeg drev med hest og ridning sammen tidligere, og dro henne med overalt. Så Sophia er jo oppvokst med hest, og vi er vel litt misunnelige på henne, for at hun går på denne skolen......

Bare se på denne bakgrunnsidyllen

Og jammen fant jeg meg en venn der opp også
Du ser vel at jeg vil ha med ulla hjem?

Sauen kom løpende til meg, og jeg kunne kose og stelle med den så mye jeg ville. Min venninne derimot, ville den ikke snakke med.
Jeg tenker nok den visste, at jeg hadde nese for slik kvalitet som den gikk å bar på.

En flott tur, som vi gjerne tar igjen

14 kommentarer:

Vibbedille sa...

Sauer er ålreite herlige dyr!
Pleier å ha 2-3 kopplam nede på nabotomta her
hver vår og det er SÅÅÅ koselig! hester derimot har eg mye
mer respekt for! Joa, har ridd en del da ei i familien drev med hest,
men syns alltid det var skummelt og ri, dette merket nok hestene
og kastet meg av gang på gang hehe

Ser skikkelig idyllisk og herlig ut på denne skolen,
må nok være drømme for en hesteelsker som Sophie :)


KOS deg og ha en Herlige kwell :)
Go`klem Vibbedille :)

ANNEPÅLANDET sa...

Hei!
Nå er det lenge siden jeg har kommentert her på bloggen, men jeg har lest og fulgt med :-)
Gratulerer med den store dagen nylig!!!

For en flott høstdag dere har hatt! Det har jo vært en vidunderlig høst, stort sett - et slags plaster på såret etter en dårlig sommer. Vinteren får bli som den blir, men jeg håper som deg på lite snø!

Sommertid sa...

Herlige bilder som forteller om ei fin dag ute i naturen . Og visst må man se til sine kjære, spes når det blir lenge mellom hver gang man ser hverandre .
Ha ei fin helg !

Annes indfald sa...

Skøn udflugt i godt selskab! Med lidt mor-datter hyggesnak.... Så kan man klare savne en tid igen!
Jo... fåret har vist næse for folk med god smag for gULD!

Rubia sa...

Flott tur i høstværet.
Sauer er skikkelig kule dyr!

Barwitzki sa...

Fantastiske mama-datter-tur dere hadde. Takk for veldig hyggelige bilder.
Koselig høstværet og så fint med hester. Hvis kommer barnebarn til meg - vi tar en tur til hestene også - hun er en flott hest lover :-)) Så jeg kan føle hvor vakker du hadde det.
Ha en riktig god fredag Sylvia. Hilsen fra Viola

♥ Hannele på Hisingen sa...

älskar hösten ♥

Ingunn Sættem sa...

Så kjekt det må være å gå på hestelinje! Flotte bilder fra skolens omgivelser! Dette ble nok en fin dag for dere alle. Og godværet fortsetter... Jeg skal straks ut på tur.

God helg fra Ingunn

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Å ha sauetekke må jo være gull verdt Sylvia - fantastisk bilde av deg med din nye venn :-) Vakre omgivelser dere koste dere i - og må jo si det igjen: Det sjalet kler deg fantastisk godt. God god helg fra sør :-)

siddisisalou sa...

Skjønne Sophia ! Så kjekt at hun trives med skolen

Strikkeheksen sa...

Det er da en drøm for enhver hestepige ☺ nej hvor er der smukt - passer perfekt til din skønne sophia. Trivslen lyser ud af hende. Hun er vist kommet på rette hylde - ingen tvivl om det. Bedre placering kan skolen vist heller ikke have ☺ rigtig god weekend ☺

Strikkeheksen sa...

Det er da en drøm for enhver hestepige ☺ nej hvor er der smukt - passer perfekt til din skønne sophia. Trivslen lyser ud af hende. Hun er vist kommet på rette hylde - ingen tvivl om det. Bedre placering kan skolen vist heller ikke have ☺ rigtig god weekend ☺

Elisabeth sa...

For et nydelig høstvær! Regner med at du strikker og koser deg i helga :)

Helen sa...

Herlige sted, ikke rart hun trives der :)

Fin utflukt - og den dyre magien søte Sophia har,
må da være etter deg ?
Ser bare kjemien du og sauen har....:)))