Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 21. oktober 2015

Av hengslene

Har du noen ganger lyst til å gå av hengslene, når du ser masse fint garn?
Det gjorde jeg sist uke, men klarte å besinne meg i siste øyeblikk.

Vi har blitt forhandlere av Sandnes Garn
Nyhetene i butikken nå. Utrulig flotte og moderne strikkemodeller i heftene. Min TO DO liste ble enda litt lenger......

Regelen er jo egentlig, at skal noe inn må noe ut!  Det er jo det de flinke sier når de skal kjøpe nytt tøy, eller møbler, ja, eller hva som helst, egentlig. Ellers fyller det seg bare opp.
Et veldig vanskelig krav, synes jeg.

Men i butikken var det ganske fullt fra før, med garn. Så noe måtte ut. Heldigvis/uheldigvis ( stryk det som ikke passer ) gikk både Mirasol og Hverdags ut av DSA sitt sortiment. Da ble noen hyller ledige iallefall. Så tok vi ut Babysilk også, selv om det er et nydelig garn, men jeg synes jeg solgte så lite av gangen av det.

Inn kom Alpakka Silke fra Sandnes

Jeg strikker faktisk noe av det. Jada, i den GULE fargen, selvfølgelig :) Du ser jo hvordan den skiller seg ut. Og det er jo høstens store farge i år. Den, og GRØNN. Ja, jeg selger mye grønt garn nå.

Her holdt jeg på å fylle Tynn Merino i hyllene
Og selvfølgelig kom alt på plass.

Da Vinkelsjalet ble ferdig, fant jeg frem en UFO (flink) som i går ble lagt diskret tilside. Jada, bare for en liten stund da. Måtte bare......

Jeg fikk kaffebesøk i går, og hadde lyst på et lite strikketøy som var perfekt til skravling og kaffedrikking.
Hva det er, kommer i neste innlegg. 
Forøvrig er det det siste nøstet med Hverdags jeg hadde liggende. Verdens herligste garn, så det er trist at DSA kuttet det ut i sitt sortiment!!!

Da er jeg klar for en frisk spasertur til jobb. Hørte at mere garn kom inn i går, og jeg gleder meg til jobben å få det inn i hyllene. Hadde jeg bare vært like ivrig til å rydde på samme måten, her hjemme.

Ha en superduper dag. Og takk for at du stakk innom.


16 kommentarer:

Helen sa...

Åhhh, så deili gog kunne omgi seg med slike herlige farger på jobb, Sylvia !
Dette passer deg så perfekt :)

Elsker alle de blåfargene, også så fin måte du har lagt de opp på, og "andre halv del" i alle rosa toner...olalalaaaa....nydelig å hvile øyet på, og sikkert vanskelig for kunder og velge.

Sandnes garn, ja...brukt det av og til, og veldig fint.
Har faktisk bestilt med Sandnes alpakka grå melert og rosa, til en genser som skal strikkes - til meg selv, en vintergenser...tanken er det er vinterens prosjekt å ha med tilbake til Italia....... Ønsker deg en fin dag på jobb og spent på hva du strikker?
Votter?
ikke sokker igen, vel....ho ho he

Sommertid sa...

Å komme til garn "heaven" , som jeg kaller garnbutikker med godt utvalg, ja da kan man gå av hengslene . Har enda til gode å gå " helt bananas " med visa kortet ;)

Men jeg shoppa litt garn via nett på mandag som kom idag rett i postkassa. Rask service fra Danmark . Slik liker man.

Å legge opp til noe nytt er oppmuntrende og deilig imellom . Og ved besøk er enkle strikketøy best, sånn at man får pratet litt også.
Ha ei fin dag videre !

Meg og mine! sa...

Hehe.... Ja når jeg går inn i en garnbutikk er det som et barn går inn i en gotteributikk! Får den følelsen.... Har lyst til å kjøpe alt!
Nå går vi mot høst og da er strikking/hekling alltid fremme hos meg også..
Ha en fin dag!

Inger G.

mimouna sa...

Butikken "din" er så lekker! Jeg hadde definitivt gått av hengslene der. Garn er verdens beste gidus, får jo høy puls bare av bildene, hihi!

Ingunn Sættem sa...

Du snakker om å ha drømmejobben! Det ser rimelig velfylt ut i butikken, og det må være kjekt å kunne veilede kundene når det er så mye å velge mellom. Jeg hadde ihvertfall trengt hjelp her. Tenker det blir travle dager nå utover.....

Fortsatt god onsdag fra Ingunn

Ruths datter sa...

Ja jeg har gått litt av hengslene tror jeg. har kjøpt inn masse garn på salg, vet du, og da tar en bare litt av. lang to do liste her også. Hopper litt fra det ene til det andre strikketøyet for tiden.
Ja ja ...er vel ikke alene om det

Fríða sa...

sikke dog en smuk butik, og det er da godt og spændende at sortimentet ændres lidt nu og da. sjovt at se at I har billeder hængende fra "House of Yarn"s nye kataloger, det meste av det designet av en islandsk veninde til mig der flyttede til Norge og blev til strikkedesigner (Hrönn Jónsdóttir).
kh.fra Island
Frida

BrittB sa...

Jeg er nesten glad jeg ikke jobber i den butikken; altfor mange fristelser!! ;-)
Greit å kunne ha flere prosjekter på gang samtidig, så får man litt avveksling.
Kos deg med strikkinga!

Synøve sa...

Hei du - ble faktisk inspirert av det herlige garninnlegget dit,t og det kom min lokale garnbutikk tilgode i dag:))) Nå er jeg igang med tilsammen fire strikkeprosjekt samtidig, det ene blir ferdig i kveld, bare litt montering igjen;) Hvordan klarer folk seg i hverdagen uten å omgi seg med garn og strikking??? Klem til deg - du har drømmejobben tror jeg:)

Fríða sa...

hej igen! ja, jeg har været i Norge, mange ganger, og jeg synes de norske fjordene og fjellene er noget af det smukkeste jeg har set, blev helt betaget förste gang jeg var i Geiranger.
kh.fra Island
Frida

Anonym sa...

Hej du har fått denna kommentaren för att mia2@home.se har kommenterat på din blogg. Hon går under många namn den där Maria.

De bloggarna som hon kommenterar stjäl hon inlägg ifrån och lägger upp de på sin egna blogg! Det är ett gäng som jobbar med att driva ner hennes bloggar med stulna saker så snabbt vi får nys om det.

Snälla låt inte hennes kommentar stå kvar för även denna texten är stulen.

Tack på förhand

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Huff ja, bare tanken på garn kan få meg av hengslene.... En pose fra husfliden ble med hjem i går - ny genser i turkis. Men det er jo interessant at husfliden tar inn sandnes også. Konkurransen er blitt tøffere, og det kommer jo oss kunder tilgode.
Ser ut som du klarer å kose deg i all garnekstasen også Sylvia :-)

♥ Hannele på Hisingen sa...

snart ska jag ha bättre orning på mina sysaker ♥

Annes indfald sa...

Uha.... Jeg stod og kiggede på Sandnes garn (læs; havde fingrene i det hele) på hylderne hos flere stande på messen.
Det er så lækkert. Det står på ønskelisten, når mit lager er bragt ned og jeg er "nødt" til at købe nyt garn!!!

Mona Elisabeth Pedersen sa...

Åh det er altid svært med den slags udvælgelsesprocesser - når noget skal ud for at nyt kan komme ind. Men flot med dit nye garn. Spændende hvordan det bliver taget imod :)

Helen sa...

Godt du har en jobb du liker og alle de nydelige fargene som du kan omgi deg med ;)