Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 3. september 2015

Solglimt

...og fargerike dager

Etter regn kommer sol.

Jeg har satt meg ut i sola, for å samle energi.
Samtidig har jeg kaffekoppen og strikketøyet med
Det går fremover med Ravello

Det er visst høstfarger jeg har valgt til den. For som du kan se, matcher den gule blader og nype.
Og det skal bli så godt å få litt farger inn i garderoben igjen!!!

Hjem fra jobb i går, kjøpte jeg litt farger til meg selv også
En fargerik bukett roser

Om en uke sitter jeg på flyet til en av mine yndlingsbyer, der jeg skal feire min 50 års dag, som er like rundt hjørnet. Den skal feires med min Mann og noen som betyr veldig mye for meg.
Blir du med, så får du se...........

Ha en solrik og fargerik dag.

14 kommentarer:

Sommertid sa...

Ravelloen blir fin, tror du blir helt smashing i den.

Og så herlig å ha nedtelling til en spesiell tur, både feiring og avkobling, i skjønn forening.

Her og skinner sola, mellom lett regndryss, regner med en regnbue ikke langt unna.
Ha ei forts fin uke, snart helg !

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Stilig at du fant fargene i naturen. Jeg har visst lest feil, og trodde du allerede hadde vært i danmark. Så gøy at du skal feire der - det gjorde jeg også på min runde dag :-) Gleder meg til å se bilder fra feiringen og turen :-)

Lisbeth Severinsen sa...

Håper dere får en flott tur, genseren blir knallfin.

Madame sa...

Hvor er det spændende med jeres rejseplaner, Sylvia - ha' en rigtig god tur. Glæder mig til at se billeder!

Helle sa...

Du må jo holde deg frisk nå som du skal til Barcelona og feire den store dagen. Her har det knapt vært Solglimt i dag, selv om det ikke har "bøttet" ned hele tiden. Hadde avtalt å møte datteren i Oslo og hadde en koselig kafestund sammen, til tross for fortsatt halsbetennelse og feber. Satser på at det er forbigående. Mannen og jeg har planer om fjelltur neste helg, skulle gjerne reist sørover men Lommeboken sier nei en stund fremover. Men, så lenge det er rom for strikketid, hyggelig selskap og litt rødvin foran peisen så blir det uansett en god opplevelse. 😊

Helle sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Gitte sa...

Der var også sol over Danmark i dag, dog blander med lidt skyer og regn. Jeg kan slet ikke forstå at det allerede er efterår. Vi må nyde hver eneste solstrejf, der kommer vores vej.

Din bluse bliver så flot.

Helle sa...

Hmm. Jeg som var så sikker. Nå ble jeg spent. 😉

Sisselshverdag sa...

Nydelig Ravello'n din blir :D
Også er vi like gamle da gitt :D :D Ja jeg er et halvt år eldre enn deg :D :D Jeg lover, det går veldig bra å bli et halvt 100 år :D
Da har jeg også strikka ankelsokker :D Inspirert av deg. Moro for det går bare 1 nøste pr par i str 36 :D
Kos deg på tur og ha en flott feiring av dagen din :D
Klem fra en 50 åring til en annen :D

amo sin blogg sa...

For ein flott gensar, lekre fargar.
God tur til byen du skal feire dagen din i.
Gratulere på forskot.

Klem frå Anne-Mari

Lisbeth sa...

Herlige farger på strikketøyet ditt😀. 50? Nå tuller du - det hadde jeg ikke tippet😊. Meldt fint vær i helgen, og jeg har fått besøk av Studenten. Vi skal kose oss max! Ha en finfin helg 😎

Helen sa...

Men, spørs om ikke den nye høst genseren blir for varm der hvor du skal ;)
Hvis du skal til varmere strøk, hvor mor og far er...? Tipper litt her nå....

Deilig med slike solskinnsdager på høsten.

Skal innrømme at det er såklart en grunn til at du "tror du har forbigått" en del av mine innlegg :) Det har sin grunn, jeg jukser med å tilbake datere innlegg.
Ble jo så mye jeg ville ha med, og pga all PC tullet var jeg jo så på etterslep. Derfor tilbake daterer jeg :) Lager sånn bok hvert år jeg vet du. Som da liksom er litt sånn dagbok, hva gjorde jeg i det året? Veldig morsomt å ha !

Da er det lørdag, håper du har fri og koser deg med strikke tøy, og at solen titter frem på deg :)

Strikkeheksen sa...

Rigtig god weekend, Sylvia - smukke septemberdage venter forude :-) Lige nu er der godt nok tæt regnvejr her, men i går aftes da jeg var færdig med at arbejde var der det fineste vindstille og smukke vejr med klar himmel - jeg var ude at gå i et område et par km fra hvor vi bor og traf ikke mindre end 9 rådyr - alle sammen meget tæt på hver gang :-) Jeg elsker simpelthen efteråret :-) I dag skal jeg selvfølgelig også ud - men også bare sætte mig i sofaen med et nyt strikkeprojekt - en cardigan til mig selv :-) Du er nået langt på Ravelloen allerede - det går stærkt, når det er noget man nyder :-)

AnnetteK sa...

Herlig å kunne sitte ute i sola og strikke!
Nydelige farger på buketten din!

God helg!