Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 12. september 2015

Postkort fra

KØBENHAVN
Kongens by

Så er jeg her, i en av mine yndlingsbyer
Jeg sa det skulle være varmt dit jeg skulle, for det hadde jeg blitt lovet av min venninne Marianne, som vi bor hos. 
Vel, nå er kl 8.30 på morgenkvisten, og det er 15 grader. Det er vel varmt midt i september!!!?

Strikketøy og kaffen er på plass

Strikkekruset ble kjøpt på Porsgrunn Porselensfabrikk, sist gang Marianne var på besøk hos meg. 

I går dro Mannen og jeg noen timer til byen, der vi vandret rundt hele dagen.
Jeg tok ham med for å se på HALLENE ved Nørreport Stasjon
Et matmekka for min Mann

Og jeg fikk også gå på steder der jeg kunne drømme meg bort
Sommerfuglen

Der fikk jeg gå i fred en god stund, for Mannen fant seg raskt et sted der han kunne vente......les: der det var en kald øl.
Inspirasjon i massevis

Jeg kjøpte ingenting, bare for å si det. For jeg hadde ikke planlagt noe innkjøp til noe spessiellt. Dessuten har jeg jo litt garn hjemme fra før.

Jeg var også innom ULLSTEDET ved Nørreport Stasjon, der jeg også bare gikk for å se. En flott butikk, med masse fint garn. 

Amagerplass med Cafe Norden i bakgrunnen

Her er det alltid fint å stoppe opp for å se på folk.

......og på Cafe Europa ble det altfor dyrt å sitte med en kaffe og en øl til kr 110. Helt absurd, bare for å nyte øyeblikket. Men hva gjør man ikke, når man er på ferie?!!!

Nå nyter vi kaffen utendørs i hagen, før vi venter på venner og familie som kommer innom for å hilse på. Og det er virkelig godt å ha ferie.




13 kommentarer:

Elisabeth sa...

Kjære Sylvia.
Hi hi hi… Så fikk jeg altså rett ang destinasjon.
Jeg gleder meg på dine vegne, og ønsker deg og kjæresten din strålende dager i Kbh - favorittbyen min ;)
NYYYYT!!!
Håper vi får til et treff om ikke så lenge?
Elisabethseptemberklem

Sommertid sa...

Køben er en flott by å ha ferie i. Du får nyte dagene og Gratulerer med dagen på forskudd.
Her var det 14 gr imorges så ikke så verst her i Norge heller.
Go helg !

Tine sa...

Hav en rigtig god ferie i København.
Hils Marianne mange gange og giv hende et knus fra mig :-)

Strikkeheksen sa...

København, det var uventet :-) Rigtig god ferie - det ser ud til den er startet godt :-)

tronderlivetmitt sa...

København er og blir en utrolig herlig by.. Liten nok til å nå over mye, og stor nok til å finne alt det man ikke finner hjemme..Nyt dagene der.

BrittB sa...

Flott i København! Jeg har også vært innom Sommerfuglen; sååå mye fint garn der- og ja, det ble noe med meg hjem! Men, nå er det lenge siden vi var Køben...fikk lyst til å reise dit igjen!! :-)
God søndag!

siddisisalou sa...

København er unik, og forstår godt du trives der.
Håper dere får noen fine dager, og at været blir akkurat slik du liker det.
Vi har hatt litt regn, men like godt og varmt.

Chain of Yarn sa...

Selvfølgelig skal man tage et kig i sommerfuglen, når man nu er i København. Det lyder som en dejlig tur. Hav en god weekend, jeg glæder mig til at se dit færdige strikketøj.
Hilsner herfra.

Meg og mine! sa...

Ser at du koser deg i "byen"! København står på ønskelista mi også....

Fortsatt god høst!
Inger G.

Rubia sa...

Køben er hærlig!

Helen sa...

Såklart KØBENHAVN, men da du krev varmt - da tenkte jeg VARMT = mange plussgrader....men, 15 okey, ække det vanlig i september? Eller har jeg helt glemt meg bort...hi hi hi......

Enig, København er herlig å vandre rundt i - gikk jo på sånn walking Copenhagen, som var såååå interessant - lært litt mer da gitt.

Så hyggelig å være sammen med din danske venninne.
Mannen koser seg også skjønner jeg, bare en kald øl er rundt hjørnet, og det er vel ikke vanskelig når man er i København :))) hohohoo - skål !

Kos deg/dere masse !!

Helen sa...

krev=skrev

Annes indfald sa...

Så fandt jeg ind til din blog.... Ved ikke hvorfor det er smutte for mig!
København i sådan sensommervejr er fascinerende... Vi har begge været heldige...
Torvehallerne besøgte jeg sidste gang... men kiggede bare... mad og værktøj er ikke mit område..
Det er straks sværere at være selvdiciplineret hos Sommerfuglen!
Den kaffe minder om prisen på servering på markuspladsen i Venedig! Udsigt, miljø og betal ved kasse 1!!
Men som jeg også skrev... man er jo på tur!