Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 6. september 2015

Overraskelser og god vin

Med morgenkaffen og noe godt til, tenker jeg over den fine dagen jeg fikk i går
Trend- kaffe fra Nicolas Vahe og trøffelkuler til......

Dagen startet som alle andre dager, der jeg hadde jobbehelg. 
Planen var at Sophia og jeg skulle handle litt sammen, etter jobb. Og så hadde jeg sett for meg en koselig lørdagskveld i sofaen med strikketøyet.

Ikke helt slik ble det. For 30 min før jeg var ferdig på jobb, troppet nesten hele familien min opp i butikken. Med blomster, gaver og vin!!! Så overraskende og morro.

Moren min skulle spandere middag på oss, og da valgte jeg min favorittkafe Kafé K
Jentene i familien samlet.     La Famiglia

I min familie har vi bursdager nesten samtidig. Min mor har jo nettopp fyllt år i august, og det hadde også min søsters datter, fire dager etter.
Jeg og min lillesøster har kun tre år og to dager mellom oss. Så det var vel oss to vi feiret i går. (men mest meg......)

Bullabaise

Mitt valg fra menyen, var fyldig fiskesuppe. Det var sååå godt etter en travel dag på jobb. Men alle vet hvor trett (og mett) man blir etter en sånn suppe........

Etterpå bar det hjem hit, hvor det var fullt gavedryss.
Vern om dine favoritter

Alle vet at jeg er glad i rødvin. Og som nr 1 er det Spansk Faustino 1. Er det Fransk, skal det være Beaujoulais, og som du kan se, så har jeg to favoritter her.

Jeg hadde ønsket meg rødvinsglass, og det fikk jeg. 
6 rødvinsglass, Odysse fra Hadeland Glassverk
Vin skal nytes som en del av en stemning, et måltid

Da gjengen dro, måtte jeg teste glassene , og det ble Faustino i glasset den kvelden.
Det var nydelig å drikke av, og med den lille åpningen, ble duften og aromaen nytt til fulle. Gjett om jeg nøt det.

MEN, tidligere denne dagen hadde jeg lovet de andre her hjemme å lage Lasagne fra bunnen av. Og det måtte jeg holde, selv om jeg var sliten, daff og mett.
Så Sylvia stod på kjøkkenet og kokkelerte en halvtimes tid, for å gjøre kvelden hyggelig for andre også.

Den kommende uken, reiser vi til hvert vår land. Mine foreldre drar  til Spania i kveld.........der var jeg jo med dem i mai, så Helen, det er ikke dit jeg skal. Til helgen drar min søster med familie til Frankrike, og jeg skal heller ikke være med dem.
Det er nok varmt der jeg skal, for det har jeg blitt lovet ;) 
Ja, nå kan dere lure på HVOR.

God søndag dere!

11 kommentarer:

Vibbedille sa...

Ahaaa det er JUBILEUM på gang eller??
GRATULERER såååå MYE :)

Kjekt å bli overrasket på den måten-
DET er Kvalitetstid det <3

KOS deg og NYT hele dagen og det
skal bli spennende å se hvor du reiser?
Hmmmm vet ikkje hvorfor, men kanskje du skal til....Italia??
Kroatsia? Tja, hvor der det varm nå? Hmmmm *Tenker*

Go`klem Vibbedille :)

Strikkeheksen sa...

Sikke dejlige overraskelser - stort tillykke fra mig til dig :-) God vin skal da drikkes af ordentlige glas og det er meget smukke glas, du har fået :-) Synes nu det var lidt synd for dig at du skulle stå og kokkerere efterfølgende, men det er selvfølgelig også dejligt at glæde andre :-) Spændende hvor du skal hen - det kunne vel godt være Italien :-) Ha en dejlig søndag :-)

Berit sa...

Tillykke med dagen!

Muskats blog sa...

Så herlig å bli feiret på denne måten. Masse gratulasjoner sendes din vei, og god tur hvor du nå enn skal dra. :)

Britt-Unni Pedersen sa...

Så koselig dere hadde det

Elisabeth sa...

Hm, si meg Sylvia, har du rundet femti kanskje? Uansett gratulerer med dagen på etterskudd. Så ut som en hyggelig feiring da! Enig at Kafe K har god mat, og er et hyggelig sted å spise.

Tipper du og din kjære er på vei til København ;) Kos deg masse med ferie iallefall.

Ingunn Sættem sa...

Gratulerer med dagen!
Så koselig å bli feira på den måten!
God tur, hvorhen ferden går!

Klem fra Ingunn

Siddis back home sa...

Så koselig, gratulere med vel overstått, for en herlig feiring! Spennende å høre hvor du reiser… ha en fin uke!

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Ja, det tenker jeg var litt av en overraskelse! Dette så koselig ut, og det vet jeg at det var. Moro å feire alle bursdagene sammen!

Rubia sa...

Gratulerer så masse på etterskudd!
For en koselig dag du fikk!

Helen sa...

...og jeg som var såååå sikker på at du skulle besøk foreldrene dine i Spania !!
Så feil kan enn ta, for moren din var jo i Norge på din store dag !!

Hurra, for deg Sylvia, grattis med DIN store dag - 50 år er litt milepæl syns jeg. Da er vi virkelig blitt voksne liksom :)))

For en utrolig fin jentegjeng i familien din - og for en hyggelig overraskelse at de alle dukket opp på jobben din - herlig ! Skulle likt å se ansiktet ditt akkurat da...hehehehehehe

OG, nå vet jeg jo du dro til DK !