Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 16. september 2015

Min dag i dag

 Vi kom hjem fra København seint i natt, og våknet til regn
Men i går morges våknet jeg til dette

Det var ikke bare regn jeg våknet til, men med plinging og ringing på telefonen min.
I dag fyller jeg nemlig 50 år!

Takk for alle hilsningene her inne, på forskudd. Det har vært så hyggelig.
Jeg er ikke så veldig flink til å feire og bli feiret, derfor var mitt ønske om å feire dagen i København, og få turen som gave, den beste gaven jeg kunne få.
Turen til Spania i mai, var også en gave, fra mine foreldre.

Så den beste gaven jeg kan få, er en tur eller en opplevelse. Jeg er ikke så opptatt av å få ting.
Og så har jeg åpent hus her i dag, for dem som vil stikke innom for å hilse på. Jeg har både kake og kaffe. Slik liker jeg det best.

Den Siste dagen vi hadde i København, gikk Mannen og jeg oss en tur igjen
Hans egen gate

Han visste den var der, for han har vært der før. Men det er alltid artig å se navnet sitt på et fremmed sted. Han mener han burde bo akurat her.......

Så gikk vi videre til Siloene, som nå er leiligheter
Ser du, vi hadde sol på turen vår

Og fra Islands brygge gikk vi over broen

....til Fisketorget.

Det var ikke det som var destinasjonen, for å gå på et handlesenter, var ikke med i planen vi hadde.
Vi ville nemlig til Kødbyen, som vi hadde hørt så mye om.
Der var det mange små og fine cafeer, med god mat.
Fersk Panini med deilige pølser, og helt fersk skinke, tynt skåret.....mmmmmm

Vi fant oss et sted, der vi spiste nydelig lunch. Og jeg måtte tilogmed kaste av meg genseren min, og ta frem solbrillene et øyeblikk.

Kødbyen skal vi neste gang tilbake til, for det må utforskes mer, og området rundt.
Stedet ser helt anonymt ut, men går du innenfor en cafe, er det superhipt, med en god atmosfære. Og det er mange slike, på stedet her.

En helt fantastisk tur har vi hatt.
Og jeg gleder meg til neste gang jeg skal tilbake til København igjen
og besøke henne her.

Takk for gaven Marianne.




19 kommentarer:

Ingunn Sættem sa...

Gratulerer med dagen! Nyt den, og bruk den for det den er verdt.
Vet du hva jeg gjorde den dagen jeg fylte femti? Jo, jeg kjøpte heklekrok og garn.
Tenkte det var på tide å begynne å hekle.... Det har nå blitt mest strikking, da.

Kos deg videre!

Klem fra Ingunn

Farmors sa...

GRATULERER med dagen din i dag! Nyt 50-årene, de går så fort!!! Ser ut til at du er god på å nyte innimellom jobb! Koser meg med bloggen din, du er så flink til å oppdatere!

Berit sa...

Hjertelig tillykke med dagen, Sylvia! Sikke nogle dejlige billeder fra din tur til København! Håber du får en dejlig dag!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Gratulerer masse med 50-års dagen Sylvia. Så bra at du hadde en fin bursdagstur til Danmark. Kos deg på resten av dagen din :-) Klem fra Lone

Karen-Vibeke sa...

Kæmpestort TIL LYKKE med fødselsdagen!!

Strikkeheksen sa...

Selvom jeg har sagt tillykke en gang Sylvia - så skal du altså ha et stort TILLYKKE på selve dagen :-) Hvor var det en fin sidste dag I havde i København og så godt et billede af Marianne, der sidder og hygger ved garnvinden :-) Ha en rigtig dejlig aften "med dejlig chokolade og kager til" :-)

Lykketrollet sa...

Hurra for deg som fyller ditt år ja deg vil vi gratulere.

😊

Tine sa...

Endnu engang, stort tillykke med dagen :-)
Dejligt at den blev lige som du gerne ville have det.

Gro sa...

Gratulerer med dagen og velkommen etter ��

Gitte sa...

Så skete det også for dig 😄. Stort tillykke med fødselsdagen. Håber du har haft en rigtig dejlig dag hjemme i Norge, og med hele familien.

Håber at du har tid til at lande inden du skal på arbejde igen. Synes somme tider at man trænger til ferie, når man kommer hjem fra ferie.......

Tag det roligt med at nå i postkassen. Der er intet der haster.

Ruths datter sa...

Da er jeg bare innom så vidt for å ønske deg grattis med stor dag.
Klem

Line Kristine sa...

Hurra for deg som fyller ditt år! Håper du har hatt en fin bursdag :)

Anne-Helene sa...

Gratulerer med 50!

Helt enig med deg i at det er hyggelig med opplevelsesgaver, mer enn ting.

Miri Vandre blandt ege sa...

Et alt forsent tillykke fra mig - sikke en dejlig måde at fejres din fødselsdag på :)

Barwitzki sa...

Gratulere så mye og ønsker best deg kjære Sylvia. Ja, det var super en deilig reise starter.
Koselig dere hadde. Tusen takk for herlige bilder. Kos deg hjemme med fint garn.
Håper det blir en fantastisk høsten. I dag vi har sensommer så super - varm med 26 grader og masse sol. Jeg kan nytte jeg er hjemme til ettermiddagen... jipiiee.
Stor klem til deg. Viola

Madame sa...

Kære Sylvia, hjertelig tillykke medd de 50 år! Du er jo en ung pige i sin bedste alder. Dejligt at se både her og på Facebook, at I har været i København og har besøgt Marianne.

Helen sa...

Så kom endelig DAGEN !
Har ønsket deg gratulerer tidligere - og igår var jeg i Oslo UTEN PC...

Må få ønske deg igjen, hjertlig til lykke med de 50 år !
Ja, det er en av de store dagene i livet, har jeg også skjønt, så den må markeres :)

Så hyggelig med åpent hus, og rødvin blir enn ikke lei :) hehehe

Skåål !

Rubia sa...

Det ser jammen godt ut å være norsk i Køben. ;o)

Annes indfald sa...

Forsinket tillykke med den runde fødselsdag.
Skal love for at I også fik udnyttet dagene og nydt jeres ferie i København... Morsom at der lige er en plads til/for din mand!