Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 19. september 2015

Man slenger bare sammen.....

..litt mel, olje, vann og gjær. Topp med det du liker, hell over masse olje, og så får du den deiligste
FOCCACHIA

Det har vært hardt å starte på jobb igjen etter ferien. Jeg har vært helt smadret når jeg kommer hjem fra jobb på ettermiddagen. Mulig jeg trenger en ferie til!!?

Jeg har bakt hver dag, min form for avslapning.
Panini på torsdag, pizza i går og Foccachia i dag. 

Jeg fortsetter med deilig tapas
Lørdagskveld alene, med litt kosemat

Jeg liker heldigvis mitt eget selskap. Vel, pus er like i nærheten, rett ved siden av meg her i sofan. Og det kommer etpar stykker innom her etterpå, for å si hei, siden jeg har fyllt år.

Ellers skal kvelden fylles med musikk fra radioen og avslutningen på "Feriestrikketøyet" 
som dere får se ferdig ganske snart.

God lørdagskveld


12 kommentarer:

Synøve sa...

Forsinka gratulasjon fra meg:) - klarer ikke å henge med i alle svingene jeg da...;) Ser ut som du har en drømme-lørdagskveld, passe dose av alenekveld og besøk😆 nyt kvelden din - her skal vi snart nyte årets første trollkrem:)

Sommertid sa...

Deilig mat og drikke, det blir bra etter en hektisk uke. Du burde kanskje ta en ferie til, om du syns kroppen fortjener det.
Snart høstferie for våres del, blir deilig !

Og det du har på pinnene ser både spennende og mykt ut. Nå venter jeg spent på hva fint du lager.
Forts go helg !

Chain of Yarn sa...

Det ser bare blødt ud dit strikketøj. Og sikke lækkert bagværk. God søndag til dig.

Miri Vandre blandt ege sa...

Godt du forstår at passe på dig selv og fylde på med det der gør dig glad :)

Helle sa...

Gratulerer med vel overstått bursdag. Makan til flott 50 åring! Så koselig det ser ut som dere hadde det i København, (burde jo ha gjettet det), men så synes jeg at det alltid er hyggelig å være på besøk i Kongens by.

Ferie etter ferien er vel et ikke helt ukjent fenomen, godt du kan stresse ned med baking. Det hadde stresset meg å skulle bake hver dag. Godt vi er forskjellige. 😉

Men det å få litt miljøforandring gjør godt. Vi hadde bare en helg på fjellet, men jeg sytes det lille avbrekk nesten er som en liten vitaminpille i seg selv. Til og med lille Maja med sine 10 cm "lange" ben peste seg helt opp på toppen av fjellet. -Hun sov derimot hele dagen derpå. 😊

Ja nerdegreier, kan du si. Man kan vel bli litt oppslukt av det man holder på med og glemme at ikke alt er like opplagt eller interessant for alle. 😊 - Men ja, jeg har fått mye rare kommentarer om at jeg strikker og syr. I de "rette" miljøene kan enkelte avskrive meg om litt uinteressant eller mindre kompetent pga hobbyene mine. Det morsomme er at jeg brukte strikking som eksempel for å forklare It-ingeniører i oljebransjen at de kommuniserte helt uforståelig for alle andre. Og de syntes faktisk det var en både morsom og ufarlig måte å få det forklart på. Og de ble faktisk flinkere til å "snakke forståelig" etterpå. En tankevekkende kommentar fra en både hyggelig og oppegående dame var at jeg ikke så ut som en som strikket. Jeg spurte henne om hvordan ser en strikker ut? Svaret var: "traust og gammel". Jeg svare litt overrasket at jeg hadde strikket siden jeg var 5 år, og hadde fortsatt til gode å være "traust og gammel" i min tid som strikker. -Godt det skjer endringer, jeg ønsker i alle fall ungdommen velkommen. Og de gamle sure og fordomsfulle menn, -vel, jeg tror ikke jeg gidder å bruke noe mer tid på dem. 😊

Ruths datter sa...

Så bra at du koser deg Sylvia. Utrolig flink til å bake du,og det setter seg tydeligvis ikke på sidbeina dine. Elsker gjærdeig jeg også, men må passe på som en smed for ikke å bli større.
Klem

amo sin blogg sa...

Så flink du er til å finne på ting du lika å koble av med.
Og så ser det så godt ut det du laga.
Gratulere hjerteleg med overstått dag !
Klem frå Anne-Mari

Lisbeth sa...

Nam, nam, det brødet smaker nydelig :)Lørdagskveld alene er ikke å forakte :D
Så herlig farge på strikketøyet ditt, blir spennende å se hva det blir :)I morgen går turen til Porsgrunn, men du har nok selvfølgelig stengt når jeg kommer.... Vi har straks høstferie, og den gleder jeg meg til. Ingen vekkerklokke!! Deilig. Ha en fin, fin dag :)

Barwitzki sa...

Så herlig du har bakt igjen... jeg vil prøve den vakre Focaccia, sikker en herlig spiser for min mann... også... og jeg spiser salat dertil så veldig gjerne, fantastisk med et glass god rødvin... koselig.
Jeg tror jeg kan gjette din fin myk feriestrikketøy :-)) Spennende :-))
Ha en riktig god kveld. Kos deg. Klem fra Viola

Anne-Helene sa...

Gratulerer med dagen på etterskudd!

Den foccaciaen så veldig god ut, kan tenke meg det ble suksess i hjemmet.
Kjenner igjen den roen du beskriver at du får når du baker.

Rubia sa...

Det så riktig godt ut.
Håper dagen i dag blir lettere. :O)

Uldbegavet sa...

Forsinket tillykke herfra. Håber du havde en god dag. Du ligner slet ikke en 50-årig.
Ikke dårligt med sådan en alene lørdag og brødet ser dejligt ud.