Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 14. september 2015

Garn og sjal-kupp

I dag har vi vært i DRAGØR
Jeg samler inn frø fra Stokkroser

I Gamle Dragør ser gater og bygninger slik ut. Men det nermeste vi kom dit, var her. Vi har gått i disse gatene før, så vi husker hvor idyllisk det er.

Vi gikk heller gjennom byen, mot bryggen og havet

Og vi har vært heldige med været i dag.
Jeg hører det regner hjemme i Norge. Men her er det noen solglimt i ny og ne, som faktisk varmer. Men det blåser ( det er ikke noe nytt i Danmark )

Men det jeg ville fortelle om, var det KUPPET Marianne og jeg gjorde i Dragør. Vi fant oss hvert vårt sjal da vi gikk gjennom byen
Bare se hvor fornøyde vi er

Og for dem som er " inne i strikkeverdenen" så kan du vel se det er sjalet CAMOMILLE (Isager)
Jeg strikket et selv for noen år siden, som jeg bestemte meg for at jeg aldri skulle strikke igjen, for det var kjedelig strikk. Men når det er ferdig, er det superflott!

Sjalet er håndstrikket av butikkeieren, og var på salg, til den nette sum av 200kr pr stk!!!!
Det er helt villt. Og Mariannes er strikket i alpakkagarn, mens mitt er litt stivt i forhold, ull tenker jeg, men med en kant jeg tipper er i bomull.

Man kan aldri få nok sjal
Jeg må ha denne overskriften til neste bilde, så forstår du hva jeg mener med det
Et nytt prosjekt

Marianne tok meg med til en liten Strikkebutikk her på Amager. Og på forhånd skulle jeg ikke ha noe, du vet........
Men på en dukke hang det et herlig heklet sjal. Og vips, så MÅTTE jeg bare ha det!!!!
Over her ser du fargene jeg valgte. Og garnet kom på 150kr.
Hvorfor bor jeg bare ikke her?

Og vil DU hekle det samme sjalet, har du jo adrs og nettadressen her, så er det bare å bestille. Garnet kommer i mange andre farger også. Men disse var MINE farger.

I morgen går turen hjem til Norge igjen..........

18 kommentarer:

Ingunn Sættem sa...

Gratulerer med nytt sjal! Kjempefint! Gleder meg til å se det du skal strikke også. Av og til dumper man bare borti det....

God tur hjemover!

Helen sa...

Klart du kom ikke tilbake til Norge UTEN innkjøpt garn i kofferten ! Hallo...du er jo strikke dronningen her inne :)))

Ps, linken du viser til er ikke vedlagt.....

Tika sa...

Om linken du tenker på er til sjalet, Helen, står adresse og nettadresse på garnnøstet på bildet :)

Ellers var det nydelige sjal alle sammen!

Strikkeheksen sa...

Hvor ser I godt ud med jeres fine nye sjaler og ja - det var sørme et godt kup ☺ Jeg synes nu ikke Camomille er spor kedeligt at strikke - især ikke når man strikker striberne skiftevis med tyndt og tykt garn som det var isagers tanke - jeg synes det er meditation ☺ I ser ud til at have haft gode dage sammen - hvor skønt med lidt sol - her har det øset ned hele dagen. God tur tilbage til Norge og god fornøjelse med dit nye sjal ☺

Strikkeheksen sa...

Hvor ser I godt ud med jeres fine nye sjaler og ja - det var sørme et godt kup ☺ Jeg synes nu ikke Camomille er spor kedeligt at strikke - især ikke når man strikker striberne skiftevis med tyndt og tykt garn som det var isagers tanke - jeg synes det er meditation ☺ I ser ud til at have haft gode dage sammen - hvor skønt med lidt sol - her har det øset ned hele dagen. God tur tilbage til Norge og god fornøjelse med dit nye sjal ☺

Strikkeheksen sa...

Hvor ser I godt ud med jeres fine nye sjaler og ja - det var sørme et godt kup ☺ Jeg synes nu ikke Camomille er spor kedeligt at strikke - især ikke når man strikker striberne skiftevis med tyndt og tykt garn som det var isagers tanke - jeg synes det er meditation ☺ I ser ud til at have haft gode dage sammen - hvor skønt med lidt sol - her har det øset ned hele dagen. God tur tilbage til Norge og god fornøjelse med dit nye sjal ☺

Strikkeheksen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Gitte sa...

Dragør er en smuk by med alle de gamle huse. Sikken en dejlige uge i har. Mange dejlige timer i har sammen.

Og sikken et køb med svalerne. Det er sjovt som vi er forskellige. Jeg synes en camomille er hyggestrik 😄. Har vist strikket 7 stk. Hvoraf nogle var til gave.

Og tillykke med den runde fødselsdag. Er det sket - eller er dagen lige om hjørnet. Jeg har arbejdet som en hest, og ikke været på bloggen i den seneste uge.... så beklager hvis jeg har misset den vigtige dag!!!!!!

Hils Marianne.

amo sin blogg sa...

Eia var eg der og fekk kjøpt sjal.
Eg er ein frostpist og elskar slike sjal rundt nakkeskuldre.
For ein spennande tur dokke har :)

Elisabeth sa...

Gosj, så hyggelig det ser ut på ferien din, Sylvia. Og så heldige dere var med Camomillesjalet. Har strikket to av dem, og enig med deg ang. at det er kjedelig strikking. Spesielt blondekanten. Husker du måtte lære meg teknikken. Ha ha…

Kos deg videre med ferie. Og ja, her øsregner og blåser det bikkjer og katter :( Skikkelig høstlig.

BrittB sa...

Så fine dere er i flotte sjal! Og det sjalet du skal i gang med ser veldig fint ut, det blir spennende å følge med -god tur hjemover! :-)

Fru Tunheim sa...

Så koselig som det ser ut at dere har det. Jeg har aldri vært der, men det ligner på Skagen med de gule husene.

Rubia sa...

Lekre sjal og så billig! Gratulerer begge to!
I dag høljer det virkelig ned her, så du har noe å se frem til. ;O)

Marianne sa...

Og Sylvia købte garn til et sjal til mig - jeg har fødselsdag i december, derfor foreslog jeg rød - glæder mig til ar Sylvia bliver færdig

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Lekre sjaler!!! Og så vanvittig billig - garnet koster jo mer enn det. Heldige dere!! Og garn må du jo ha. Ikke noe mindre enn det :-)

Ruths datter sa...

Kjempelekkert sjal du fikk kjøpt deg der. "00 kr wow. tenk alt det arbeide. der var du heldig.
Klem

Lisbeth sa...

Så lekkert sjal du fikk kjøpt deg, dine farger det der😊. Gøy når man kan få kjøpt billig garn, det så ut til å være godt å strikke av😀. Det blir Danmarks tur på meg og i høst, dog skal jeg på seminar, men håper på litt fritid så jeg kan få besøkt en garnbutikk eller to😉

Annes indfald sa...

Ups... Jeg har da Dragør til gode... Hvor ser der dejligt ud... Håber du får blomster ud af Stokrosefrøene!
Sikke et kup I lige gjorde.. Dejlige sjaler.
God fornøjelse med garnindkøbet.... Der er til mange timers hygge!