Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 24. september 2015

Går det virkelig an!!!

Etter noen dagers pause her i bloggen, slår jeg ligsom til med to tette innlegg.

Et morsomt sammentreff har jeg hatt i dag. Bare se her da
To like poser, men de er heller ikke dagligdagse poser

Hva er ligsom vitsen med å vise et bilde av to like poser....tenker du sikkert nå.
Vel, i dag har jeg vært til lunch med min gode venninne Åse.
Vi fylte begge 50 år nå i september, med bare noen dager mellom. Og i dag var tiden for et treff, for å gi hverandre gaver. Vi gjør alltid det når vi fyller år.

Da kommer vi til poenget her, for begge hadde fyllt hver sin pose med gaver til den andre. Og det var disse posene!!!!
Min hadde jeg med helt fra Danmark, og tenkte det var en helt spessiell pose, som hun helt sikkert ville like. Det samme tenkte hun...........
Kan det virkelig gå an!?

Vi spiste lunchen vår her
Elvebredden cafe, med den koselige atmosfæren

Jeg hadde ikke hatt tid til å spise frokost engang i dag, kun kaffe, så jeg var kjempesulten
Foccacchia med kyllingsalat

Det er altså så koselig med slike treff. Og selv om begge egentlig hadde litt dårlig tid, fikk vi skviset det inn. En liten pause i hverdagen.

Hva fikk jeg i gave, som som hadde ligget i den fine posen?
Alt det en kvinne behøver

Og ser du sparebøssen der? Nå skal jeg visst begynne å spare til en jentetur. DET er noe å se fremover til, det.
Ha en fin dag, du også.


14 kommentarer:

Barwitzki sa...

Veldig koselig med kvinnetreff og selvfølgelig koselig med kvinnetur... sparebøsse kan ikke skade :-))) Ja, det er sant, små gaver opprettholder vennskap. Og det er egentlig bare gøy,
noe å gjøre for en god venn. Sokker er riktig fint når hvis høsten kommer.
Store skritt for helgen... ha det riktig fint Sylvia... fortsatt.
Klem fra Viola

Ruths datter sa...

Så trivelig da. Du fikk moen søte sokker der, og en jentetur er jo bare koselig å spare til. Artig sammentreff med de posene da.
Fin kveld til deg

Strikkeheksen sa...

Så godt, det ser ud Sylvia - den sparebøsse bliver nok snart fyldt op :-) Hvor var det sjovt med de poser, sådan et sammentræf er der ikke stor statistisk mulighed for - men I kender åbenbart hinanden godt :-)

Også en fin Høstgenser, du har lavet - altid ærgerligt når et garn man kan lide ryger ud af produktion. Ha en dejlig aften :-)

Tanja sa...

Haha.. morsomt med posene :) Og du, en sånn har jeg også, og den fikk jeg i en butikk i Risør da vi tre var der i sommer :) Så flott en gave du har fått :) Veldig lurt med den sparebøssa, jentetur er alltid morsomt :)
Ha en fin kveld, Sylvia :)

Helen sa...

Hahhaa herlig !

Det med like poser, viser jo hvor godt dere kjenner hverandre :))) Herlig !!

Flott gave da, digger sparebøssen, den skulle jeg gjerne visst hvor hun har kjøpt altså, skulle gjerne gitt maken til min fineste venninne ! (men, kanskje vanskelig å spørre om??)

Skjønner jo hun også strikker, ser de super fine sokkene du har fått, og det er ikke kjøpe sokker !!

Så fint dere fikk til lunsj - mat må enn jo ha Sylvia !!

Hilde sa...

Så spesielt at det hadde like poser. Koselig gave, og jentetur er bestandig morsomt.
Selv om jeg strikker selv, så er det koselig å få strikke-gaver. Superfine sokker.

BrittB sa...

Koselig med venninnetreff - og artig sammentreff med de posene! :-)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så utrolig gøy!!!! Jeg har opplevd noe av det samme. Vi hadde fått laget og skrevet tekst på prosjektposer begge to. Utrolig gøy når noe sånt intreffer. Flotte gaver du har fått!!!

Rubia sa...

Artige poser og for ett sammentreff!
Flotte gaver du fikk. Ha en super helg!

Miri Vandre blandt ege sa...

Ej, hvor herligt :) Venskaber, tænk hvor dyrebare de er for os og derfor skal vi gøre os umage for at pleje dem:)

Gitte sa...

Sjovt med poserne, og at I begge havde dem med var da noget af et sammentræf!
Indholdet i din ser rigtig dejlig ud, og god ide med opsparing til"jentetur".

Dejlige billeder af dig med buketten, du ser ikke en dag ældre ud en 39 og nogle måneder 😀

Flot sweater. Du når SÅ meget.

Rigtig god weekend.

Edny sine puslerier sa...

Gratulerer med overstått dag! Så kjekk måte å feire hverandre;) Disse posene er bare så fine. Det er en butikk i Molde som også har slike poser. Det er Caramell, og jeg har ikke sett slike andre steder. Disse får ikke være søppelposer, nei; Nyt helgedagene.

Madame sa...

Så hyggeligt med gode veninder, og det var fine gaver du fik! Sjovt, at I havde fundet på at bruge samme pose :-)
Ha' en rigtig god weekend, klem!

Lisbeth sa...

Så koselig gave - nå er det bare å begynne å spare😀. Lurte et øyeblikk på om du hadde handlet i Risør, vi har de posene her også😉