Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 13. september 2015

Full hygge-faktor

Byturen gjorde vi ferdig på fredag.

HYGGER vi bare hele tiden
Varm kaffe, kald Tuborg , og flere kalorier på en tallerken

Marianne har bakt Kanelsnegler og Dansk Eplekake med Flødeskum ( på norsk kalles det "Tilslørte Bondepiker")
Mulig jeg må ha hjul på, når jeg skal hjem igjen, som kufferten. Så kan jeg trilles hjem.

Det strikkes også
Marianne fant ut at nå skulle det strikkes en herregenser.
Garn ble funnet frem, og nøstet opp. Så er hun igang.

Da vi var i byen på fredag, så jeg plutselig et gedigent strikketøy
Det største jeg har sett

Det stod i et hjørne på Royal Muchi Cafe

Her våknet vi til regnvær i dag. Men vi HYGGER innendørs, og med et strikketøy og gode mennesker rundt oss, så er det helt perfekt.

God søndag

9 kommentarer:

Ruths datter sa...

Åh for en herlig tur du har vært på. Kunne tenkt meg til København jeg også nå. Hadde gjort seg med en liten tur. Ser ut som du virkelig har kost deg da.
klemz

Lisbeth Severinsen sa...

Ser ut til å være kjempekjekt. Ha en fin søndag.

Chain of Yarn sa...

Ork, et stort stykke arbejde du har taget billede af. Uhm det ser lækkert ud, jeg får helt lyst til at bage selv. Hav en fortsat god dag Sylvia.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Kooos deg i mengder og blås i magemålet. Det er bare tull å tenke på det når man er på tur!!!

Ingunn Sættem sa...

Herlige stemningsbilder!
Det skal være kjekt på storbytur, og da må man både spise og drikke godt.
Garn og strikkepinner hører også med for at det skal være fullkomment.

Klem fra Ingunn

amo sin blogg sa...

Kjekt å sjå dei fine bilda frå turane dine.
København er ei flott by,
eg har lyst tilbake dit.

Ha ei fin veke.

Rubia sa...

Så koooselig du har det!

Benedicte sa...

Dejlig Københavnertur du har, selv om det ikke er så varmt endda!
Faktisk så hedder den danske æblekage også 'Bondepige med slør' på dansk, men jeg tror mange har glemt det gamle navn ;-)

Annes indfald sa...

Vi kiggede også ind hos Smushi, det var godt nok anderledes... Vi befandt os bedre på Cafe Europa!
Jeg ville lige skrive om... men kan se Benedicte allerede har været der. Bondepige med slør er yndlingsdessert her i huset. Mormors specialitet.