Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 2. september 2015

Fine dager

I går hadde jeg en av dem
Varm kaffe kurerer det meste, også regnvær

Avtalen var, at min gode venninne Åse skulle komme, og vi skulle gå i byen og kose oss.
Selvfølgelig regnet det hele dagen, og planene ble forandret.
(Miri, derfor ingen blomsterbilder i dag, men de kommer..........)

Vi gjorde de ærender vi skulle, pluss en liten lunch, før ferden gikk videre, hjem til meg
Det ble strikket

Det ble tatt en masse bilder, for å vise hvor koselig vi hadde det. Men, de Mannlige fotografer er ikke helt støe på labben alltid. Så dette var det beste jeg kom opp med. Du ser iallefall at det strikkes.

Mannen laget deilig middag til oss, så vi forflyttet oss kun til spisebordet, og tilbake til sofaen igjen.
Og senere på kvelden ble det nytt et lite glass vin med deilig snacks og dip
Kveldskos

Nå sitter vi med hvert vårt kaffekrus på morgenen, og strikketøy.
Jeg skal på jobb, og Åse skal hjem igjen.

Men det er fint å kunne ta en ekstra dag på sparket, og ha det hyggelig sammen med en venninne, som bor et stykke fra. Det skal ikke så mye til .........

Ønsker alle en fin dag, selv med regnvær.

9 kommentarer:

mimouna sa...

Høres ut som en kjempefin dag! Det skal mer til en litt regn for å stoppe strikkere fra å kose seg! ;)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så herlig!!! Det er slike dager som er selve livet!!!

Ingunn Sættem sa...

Kan man bedre ha det på en regnværsdag!
Det er viktig å rydde plass til slike gode opplevelser,
ikke bare tenke på det.
Det regner her også,
men jeg har invitert en venninne med på regnværstur.
Så får vi se hva dagen bringer.
Har allerede fått strikka litt til morgenkaffen.

En riktig fin onsdag ønskes av Ingunn

Helen sa...

Så sant, så sant - ække mye som skal til !

Da jeg var hjemme sist (Norge) fant min kjære bestevenninne og jeg ut at vi kun hadde en dag, vi kunne treffes ! Så da møttes vi like godt kl. 13.00 og dro hver til vårt kl. 22.00 - da var vi oppdatert på alt ! hahahhaa
Min kjære mann, lurer alltid på hva vi kan snakke om i 9 timer ?!?!? Lite vet han :)

Så stilig med grønn genser, som jeg ser du har på deg :)

Ja, skjønt at høsten har kommet, og da blir det innekos - koselig det og.

Håper uken fortsetter bra - nyt og kos så mye du kan !

Klem fra Helen

Lisbeth sa...

Så herlig😀! Det gir en ekstra piff i hverdagen😊. Og jeg tror at er det noe du kan, så er det å kose deg😀. Klem fra et vått Sørland.

Helle sa...

Du har rett i at det ikke alltid skal så mye til for å ha en god dag. Selv en litt kjip dag kan jo bli bra om man bestemmer seg for at den skal bli bra. Og da er det nettopp evnen til å sette pris på en sterk kopp kaffe, samle mennesker man bryr seg om rundt seg, eller gjøre noe man synes er hyggelig - strikke.

Sitter med sår hals og "bomull i hodet", fyrer i peisen, har på meg ullkofte og skjerf og fryser fortsatt. Men har det igrunnen likevel ganske greit her jeg sitter med en kopp sterk kaffe, strikketøy og Maja på fanget.

Rubia sa...

Dere har virkelig kosa dere ser jeg.
Det er viktig å finne på litt sånn i hverdagen.
Ha en kos dag videre i dag.

Gitte sa...

Lyder som en rigtig dejlig dag trods regnen. I virkeligheden er der ikke noget bedre end stearinlys, varme drikke og strikketøj når man har været ude i regnvejr.
Jeg så billeder fra Norge i tv avisen i går aftes. Og i har da godt nok fået meget vand!!!!!!

En kamp i kjolen - ja den er god med dig.......

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Takk for en koselig dag hos deg, og for alt godt stell, som vanlig! Vi har det alltid så koselig på treffa våre, og på neste treff skal det feires. Genseren du holder på med er rålekker, og jeg gleder meg til å se den ferdig. Ha en riktig fin tur til Danmark til
helga og kos dere masse alle sammen. En god klem sendes fra meg