Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 8. september 2015

Blomster i byen

Vi har en flink bygartner i byen vår.
Jeg liker stilen så godt. Det er ikke linet opp med rette linjer og en fargescala. Nei, her er høye og lave blomster og planter,  i skjønn forening, og i alle slags farger

Et hav av blomster og planter

Dette har jeg tatt rett utenfor jobben min. Og jeg er så heldig at jeg kan stå på jobb og se rett ut på dette hver dag.

Bedet i sin helhet

Jobben min er til venstre, der det står Husfliden.
Og er det pent vær, eller om jeg i det hele tatt har tid til det, tar jeg med kaffekoppen på utsiden, og nyter synet av flotte blomster, og folk som går forbi.

I dag har jeg gått meg en tur i byen, i det flotte været, som vi må nyte mens vi kan.
Enda flere blomster, i en lang rekke

Nedover Storgata er det også beplantet, både høyt og lavt. Og med flere benker, så man kan sette seg ned, og nyte synet, eller ta seg en pust i bakken.

Jeg tok en stopp på Rådhustrappa
En is og en coffee to go

Dette er brede trapper, hvor man kan slå seg ned. Beplantet her også, ser du. Og med Porsblomsten i Porseleen som dekor.
Dette blir mye brukt som et Amfi til feks konserter. Og da er scenen på plassen ved elva, og folk sitter i trappene, med Rådhuset i ryggen.

Takk for alle hilsningene de siste dagene. Men bursdagen min er ikke før neste uke. Men vi måtte ta en liten feiring på forskudd, siden ingen av oss er hjemme akurat da.

Nå er tøy vasket, og mat handlet inn til ungdommen, som skal passe fortet mens vi er avgårde.
Kufferten blir pakket i kveld, fordi jeg og min kollega Rigmor, arrangerer Strikkecafe i morgen kveld, etter jobb. Og jeg skal straks bake en kake til den anledningen.
Alle som kan komme, er hjertelig velkommen!

Et "Postkort" kommer om noen dager, når jeg er kommet dit jeg skal.

5 kommentarer:

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Rett og slett vakkert. Og været er helt vidunderlig her også!! Vi har jo nesten bursdag samme dag... En fin måned; jeg fyller på lørdag!!!! Jeg er ferdig med det store runde tallet, og det var igrunnen veldig greit :-)

Lin sa...

Hvor herligt. Blomster kan man ikke faa nok af. Det goer een glad. Jaman skal du paa ferie??? Hvor skoent.

Rubia sa...

Flotte blomster!

Klart vi kommer i kveld! Vi gleder oss!

Lisbeth sa...

Det er fint i Porsgrunn😀. Og flott med alle blomstene. Vi er heldige å ha flinke gartnere her også, det gjør bymuren mye hyggeligere😊. Lykke til med strikkecafe😃. Og riktig god tur😎

Gro sa...

Tusen takk for en hyggelig og inspirerende strikkekafe ��. Det ble selvfølgelig handling selv om jeg ikke skulle....��.
Ønsker deg og mannen en koselig og fin tur ����.