Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 28. august 2015

Travle dager

Så var det endelig helg igjen, herlig.
Jeg skal først og fremst sove, for det er det blitt lite av de tre siste dagene.
Natt til onsdag, tror jeg det ble sånn ca tre timer
Møtevirksomhet, men da kan man strikke

Skulle opp før 05, for å dra på møter med jobben i Oslo. Kjekt å kunne strikke, og med utsikt til OPERAEN under møtene, så er det ikke så aller verst, synes jeg.

På kvelden drar vi alltid ut på middag. Og på vei til middagen, i et vindu på Carl Johan, stod jammen 
Harald Rønneberg fra Senkveld
Han skulle varme vann til å ta oppvasken.......

Det ble filmet på sidelinjen, så jeg tror faktisk det blir vist på Senkveld i kveld.
Jeg vet ikke helt konseptet, men jeg tror folk kunne gi ham oppgaver via nettet, og så måtte han gjøre det som ble bestemt.

Da vi gikk samme veien hjem fra middagen, den kvelden, var han der fremdeles, men da hadde han et slags Nachspiel der. Jeg tror det blir Senkveld på tv-ruta mi i kveld.

Ellers var det tre retters middag her, på
Cafe Christiania

Det er så hyggelig atmosfære der, hver gang jeg har vært der. Og veldig god service og mat. Og, mens man venter på maten, er det mye spennende å se, både i taket og på veggene.

Selv om jeg var kjempesliten da jeg gikk til sengs den kvelden, sov jeg dårlig. Jeg tror kroppen prøvde å fordøye en lettere rå lammecarre, som vi hadde fått servert som hovedrett.
Jeg vet den skal være sånn, men hadde likt den bedre stekt, selv om jeg kan spise blodig biff.

Vel, gårsdagen skulle vi på Gave og Interiørmesse på Lillestrøm.
Jeg ble veldig nysgjerrig på dette, og tok meg tid til å snakke med dem som holdt på
Et veeeeeldig langt skjerf

Det var tre Strikke-og Tekstil - designere, som skulle stå der å strikke på hver sin strikkemaskin, på alle Messedagene. De laget forskjellige mønster, sa de. Og så ville de se om det dukket opp noen nye, spennende underveis.

Jeg fikk lov til å snu på det de holdt på med, for å se hvordan baksiden ble, og de var overraskende fine, og helt annerledes enn forsiden.
Jeg kunne ha stått hos dem i timesvis, vettu, om jeg ikke hadde blitt etterlyst....he he

Vi skulle nemlig i et møte med disse
Et mulig samarbeid

Og på en travel dag som dette, går timene veldig fort. Så jeg sa farvel til de andre, for å ta toget hjem, for jeg skulle på jobb i dag
NSB. Man reiser behagelig med tog........

Men, i natt var det heller ikke noe søvn eller behagelig. Jeg lå våken pga Fullmånen, trodde jeg. Men endte opp på toalettet der det kom begge veier, for å si det mildt.
Noe må jeg ha fått i meg i går, som ikke var bra.

Jeg følte meg såpass i form i dag tidlig, at jeg valgte å dra på jobb. Og det har gått bra. Men noe mat har jeg ikke turt å spise, kun et tørt knekkebrød.

Så krysses fingrene for en god natts søvn i natt!
God helg


8 kommentarer:

Sommertid sa...

Først og fremst god bedring. Søvn må man ha og man blir også fortere frisk av det.
Så nå får resten av familien din ordne seg selv, og seff gi deg den servicen du virkelig fortjener, sånn at du fort kommer deg " back to normal ".
Go avslappende og forhåpentligvis masse søvn til deg.

Line Kristine sa...

Man blir mildest talt redusert når man ikke får sovet nok, ja. Og når man attpåtil blir syk sånn som du... Håper du får ei god helg med masse søvn. God bedring!

Helle sa...

Så leit. Også lammecarre som er så godt. Høres ut som om det er et eller annet på kjøkkenet som ikke var helt bra?

Hadde tenkt å stikke innom Gave og Interiør, men droppet det siste liten da hun jeg skulle dra med likevel ikke kunne. Blir jo litt syk av å å der og ikke kunne handle noen ting der selv. 😉


Jeg håper du har litt fri så du får kommet deg igjen. Og får nok nattesøvn! Vet hvor utafor jeg selv blir etter bare en natt med dårlig søvn. Det er vel spesielt på den fronten jeg merker at jeg ikke er 25 år lenger. Og kanskje et par andre ting også da, men det behøver jeg ikke dra frem her og nå. 😊God bedring og god helg.

Klem Helle

siddisisalou sa...

Håper du har det bedre i dag kjære venninne. Ikke noe særlig å bruke fridagene på å være dårllg.
Ha en fantastisk fin helg !

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Håper du er bedre og kan hive deg over ankelsokkene igjen!!!! Kjipt med dårlig mat altså!!! Interessant at Husfliden vurderer samarbeid med Sandnes??? God god helg Sylvia, og takk for din kommentar på bloggen min :-)

Lene Frandsen sa...

Hej Sylvia
Håber at du er blevet frisk og har en dejlig weekend. Det er jo fuldmåne, så måske har det også påvirket søvnen hos dig?

God klem
Lene

Gitte sa...

Jeg døjer også imperipdrr med søvnløse nætter, og har derfor altid en bog liggende ved siden af sengen. Når jeg taber hovedet ned i bogen ved jeg at jeg kan sove igen 😀. Man bliver dog let lidt "brugt" dagen/dagene efter.

Lyder som en rigtig spændende dag 😀

Rigtig god søndag.

Rubia sa...

Håper virkelig formen er på plass igjen nå!

Turen til Oslo så uansett spennende ut.