Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 10. august 2015

Sukkerspinn

Jooooosa Sukkerspinn genser
Genser med Linselus

Da jeg ble ferdig med den fine ORANGE genseren min, i Faerytale, fikk jeg så lyst til å strikke en lignende genser, men til barn.
Da ble det til denne søte, rosa Sukkerspinn-genseren.

Jeg tror den vil passe til en 1-åring. Det var iallefall meningen da jeg la opp, uten videre planer.
Den skal være BOXY, altså litt vid. Derfor er ermene korte, siden bolen er så vid. Det er tilogmed mulig de må brettes opp, for alt det jeg vet.

Det gikk i underkant av 2 bunter Faerytale. Og de brune vrangbordene er Mirasol-rester. Så alt i alt veier den under 100 gram. Og jeg strikket med pinner 3.5 og 4.
Jeg synes pinne 4 er best å strikke Faerytale med. Det gir iallefall det uttrykket jeg liker best.

Barn skal også ha KOOOOSE-gensere

Ellers fløy forrige uke avgårde så fort som bare det. Ikke fikk jeg strikket stort, og ikke fikk jeg blogget stort. Og til dere som lurte på hvor jeg ble av, så er jeg altså her, men noen ganger kommer livet i veien for alt det andre.

Hva jeg har på pinnene nå?
Du kan vel bare gjette......Ankelsokker, vel.
Men snart er det på tide å starte opp det prosjektet jeg hadde så fint garn til. Den som venter, får se hva det er.

17 kommentarer:

Elisabeth sa...

Søt liten genser :)

Ingunn Sættem sa...

Skulle vært artig å se den genseren på. Ser ut til å være en skikkelig kose-genser.
Lekkert med rosa!

Det er bra at vi legger blogginga til side noen ganger. Så enig med det jeg leste i Dagbladet på lørdag. Det har blitt viktigere å dokumentere enn å oppleve for oss. En tankevekker.

Fortsatt god mandagskveld!

AnnetteK sa...

Genseren ser skikkelig kosete ut.

Ha en flott strikkekveld!

Hannele på Hisingen sa...

Verkligen!

Ruths datter sa...

Kjempesøt genser til ei lita ei.
Super

Miri Vandre blandt ege sa...

En yndig lille sag - jeg har en svaghed for rosa :)

Gitte sa...

Det ligner en rigtig eventyr trøje. Let, luftig og rpinsesseagtig 😀. Meget fin.

Har printet din opskrift på ankel sokker og fundet garn, men så lom jeg til at begynde at hækle på min kjole........

Lisbeth sa...

Så søt😀. Jeg er nettopp ferdig med en dress til prinsen vår, kjekt å ga til vinteren. Måtte starte på noe nytt i går kveld, tror det blir ei fanagenser😃. Så dumt det regnet da du var i byen min😒. Jeg jobbet på biblioteket den dagen, og jeg tror ALLE båtturistene ville tilbringe dagen der😂, jeg løp som en oioi mellom regntøy og blaute mennesker😉. I dag er det og meldt regn her, jeg tror det blir rengjøring og litt bakst i dag-i morra er jeg tilbake på jobb😀. Klem

Brit Vie sa...

Utrolig søtt lite plagg,digger for øvrig dine ankelsokker:)

Muskats blog sa...

Å, så søt. Og myk, og som du sier, småtassene skal også ha myke hjemmestrikka gensere. Ankelsokkene dine er også fine, ble frista nå...

Rubia sa...

Kjempesøt genser.
Alle burde ha minst en kosegenser.

amo sin blogg sa...

Deilig gensar.
Kos deg med strikketøyet.
Her går det i ripsgelèproduksjon i dag.

Helle sa...

Deilig genser, og en herlig glad farge. Ja livet kan komme litt i veien for det man har lyst å bruke tiden sin på innimellom. Men så lenge det ikke blir normalen så er det vel ganske greit. - Og som Ingunn skriver, vi lever i en tid hvor det er viktigere å fortelle om hvor vi er enn å være der. Blogging er en aktivitet som vi ikke bør ha dårlig samvittighet for om vi rekker. I så fall - så hadde jeg nok tatt en pause igjen. - uten dårlig samvittighet. ;)

Strikkeheksen sa...

Hvor er den fin, Sylvia - sådan en rigtig lille tøsehygge-sweater ;-) Jeg er også vild med garnet, men har jo kun prøvet det den ene gang med "eventyrtrøjen" - vil også prøve at strikke det på en pind 4 på et tidspunkt, for jeg kan lige forestille mig, hvad du mener, når du siger, det bliver bedst :-) På de store pinde kan det hurtigt få et lidt for ujævnt udtryk. Ha en rigtig dejlig aften med ankelsokkerne :-)

Elisabeth sa...

Supersøt liten genser. Lurer meg på hvilken lita tulle som skal "tooooose" seg i en slik deilig genser? Ikke bestemorplaner på gang vel??? He he…
Håper alt er bra med deg, snupp. Vi må få til et bloggtreff i høst, ikke sant? Har lufta det med H.

Ha en fin onsdag.

Madame sa...

Hvor er den fin, Sylvia - en skøn farve og garnet ser blødt og lækkert ud!

Siddis back home sa...

Herlig rosa! Har strikket en genser til meg selv i det garnet, herlig og mykt! Her har jeg flere prosjekt på pinnene for tiden, prinsessa skal bl.a. få Nancy kofte, en klompelompe kofte ligger klar til montering til prinsen, skjerf påbegynt til meg selv og slik fortsetter det, ha en fin kveld hos deg!