Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 4. august 2015

Sommerens viktigste plagg

......i år, er nei, ikke Bikini'en, men  ANKELSOKKENE
Kjekt når det regner også, istedetfor å gå barbeint

Jeg rett og slett BOR i ankelsokkene jeg har strikket til meg selv!
Og dette paret i lilla, burgunder og grått, tror jeg må være det 10 paret jeg har strikket i sommer.

Kurven med "sokkegarn", altså  med STERK eller Mirasol, har minsket med garn. Men alikevel må det stadig kjøpes en bunt eller to, for å lage enda et par til.......

Jeg vil ikke bare ha striper på sokkene. Jeg vet at det er den enkleste måten å bruke opp restegarn på, men noen må få lov til å være uten.
Og mens jeg strikker et par, finner jeg ut hvem som skal få neste par. Og da er jeg igang med å planlegge farger. Det er viktig at de blir personlige.
Er disse upersonlige?

Dette paret skal bo på jobben min. Så kan jeg kanskje friste noen kunder til å strikke et par eller fem!

Men jeg da, hvilke farger får jeg?

NB: oppskriften på Ankelsokker ligger lenger ned i bloggen min. Eller trykk på "oppskrift" under her, så dukker den også opp.

19 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Jeg er vild med dine ankelsokker - i dag ville det dog være for varmt her i syddanmark til dem- vi har det VARMT og trykkende, du ved, så man længes efter lidt regn og torden :) Grå og gul er en lækker farve kombi !

Lisbeth sa...

Ullsokker er uunnværlig - hele året😉. Jeg bor bestandig i ullsokker, har ikke tall på hvor mange jeg har😀. Siste uke med ferie for min del, befinner oss på hytta i øs pøs regn! Godt og varmt inne, strikketøyet og ipaden er med, så vi overlever😀. Sees plutselig😄

Barwitzki sa...

Super fin dine ankelsokker... heldigvis endelig vi har varm igjen... og jeg brukker ikke sokker. Håper du bruker sokkene ikke lenger og har sommersolen og varm. Når alt kommer til alt
vi skriver august og august må sommer. Krysser fingeren for Norgesommer.
Jo visst jeg elsker ullsokker... selvstrikkt :-)) Klem til deg.

Fru Tunheim sa...

Det hørtes egentlig herlig ut med ankelsokker i ull rett på foten. Det skal jammen jeg også strikke til meg selv.

Sommertid sa...

Bruker ullsokker/ankelsokker hele året her. For tiden går jeg i mine simpel garter stich slippers. Strikket i dobbel tråd fabel, restegarn.

Syns dine ankelsokker er absolutt personlige og fine.
Go kveld :)

Madame sa...

Dine ankelsokker er skønne, Sylvia - jeg kan godt forstå, du nærmest bor i dem. I København har vi haft 28 grader i dag, så jeg har haft bare tæer i sandalerne :-)

Strikkeheksen sa...

He, he - ja, bikini har der ikke været meget brug for ;-) De er skønne alle dine farverige sokker, Sylvia, men selvfølgelig skal der også være nogle, der ikke nødvendigvis har striber. Ingen i din nærhed behøver fryse fødderne ;-)
Hvor ser hun stadig sund og stærk ud din lille Pus - hun er jo en ældre dame - her i huset er der en vidundelig lille killing på vej, men den er først stor nok til at flytte ind hos os i september :-) Jeg glæder mig til, at vores hus bliver "et rigtigt hjem" igen, for det er jo ikke helt godt uden kat ;-)

Rubia sa...

Jeg bruker hjemmestrikka sokker hele året. Klarer meg ikke uten.
Og de sokkene jeg selv har, er de jeg har strikket av alle mulig sokkegarnrester.
Kos deg på jobb!

amo sin blogg sa...

Gode og personlege ankelsokker.
Det må vere tingen denne sommaren.
Kanskje eg skal strikke meg slike. Eg er snar å ta på tjukkelestar i desse kjølege tider..
Ha ein fin onsdag.

Elisabeth sa...

Har vært en kjølig sommer her på østlandet. Huff og huff. I dag har jeg fri og ønsket meg vel egentlig ut på svaberg for å sola. Men ennå er for grått her hos meg, med litt solsprekker mellom skyene så kanskje det blir en tur likevel… Får starte med husarbeid først. her hoooooper det seg opp med klesvask.
Likte det oransje genseren din. Har brukt den picklesmodellen selv til en genser til yngste, for et par år siden. Mikset bomullsgarn og tynt fluffy garn. Ble en deilig kvalitet. Hentet gratisoppskriften på nettsiden deres.

Ha en fin onsdag, Sylvia.

Elisabeth sa...

PS! Her har ullsokkene også vært flittig brukt i sommer. Iallefall etter at vi kom fra Japan.

Helen sa...

Sommerens viktigst plagg er uten tvil: Bikini hos meg, eller tynneste silke, bomull eller lin kjole/topper.....igår hadde vi 38 grader på vei etter endt bursdagshotelldøgn !

Så niks, ankel sokker er nok ikke aktuelt for meg ennå en stund....MEN, når høsten engang kommer, kanskje dette er nettopp det jeg må strikke?

De rosa fargede der kunne vært akkurat noe for meg, ellers tror jeg kanskje en blanding av blå farger...? Morsomme er de uansett !

Har fått i oppdrag av svigerdatter, strikke en Skappel genser (tenker så kjedelig, men den går vel veldig fort unna?) Så da har jeg ett strikketøy på høst agendaen min.

Har du forresten strikket den modellen?

Elisabeth sa...

Sokker er viktig hos meg også, men ankelsokker holder ikke for meg, jeg må ha dem laaange :)

Ruths datter sa...

Kjempefine. Fint med en frisk farge på brotet.

Gitte sa...

De er så fine dine ankelsokker. Jeg er sikker på at de vil inspirerer mange der kommer i butikken.
Her i Danmark har der været en uge med rigtig flot sommervejr. Endelig!!!! Så i denne uge har jeg slet ikke haft uldsokker på om aftenen. De har ellers været flittigt brugt i denne sommer.

mimouna sa...

Sokker er absolutt tingen denne sommeren! Koselig at du "skreddersyr" fargene til de som skal få dem. :)

Lin sa...

Du har faaet mig overbevist. Saadan nogle maa jeg ogsaa strikke. Og efter hvad jeg har set paa norsk tv saa har du haft rigeligt brug for dem i det daarlige sommervejr. Haaber det bliver bedre nu. Her i Dk er det pragtfuldt i dag.
Klem

♥ Hannele på Hisingen sa...

sockar gillar jag men på sommaren springer jag hemma barfota.

Helle sa...

Sokker er jo godt da, spesielt med den sommeren vi har hatt i år- I følge meteorologene er det helt innenfor normalen, - i så fall må jeg vurdere om vi likevel må emigrere. :) I alle fall et par uker hver sommer.


Så du kjenner til Telespinn. Ja det burde du jo vel, den ligger jo ikke så langt unna Porsgrunn. Trodde ikke det var så mange butikker som førte garnet, at det enten måtte kjøpes på nett eller oppe hos Telespinn. - Hun, vet ikke om det er hun du kjenner, hadde med seg et utvalg av farger som kanskje ikke var helt i min "skala" om jeg kan si det sånn. Denne røde var vel den jeg syntes var den varmeste fargen hun hadde. Ellers var det mye grått, blått, turkis - fine farger men ikke mine "arbeidsfarger".

Å ta en tur opp sammen til Telespinn hadde vært veldig hyggelig. Jeg hadde faktisk tenkt på å spørre om noen ville være med, - veldig hyggelig om du ville være med, - og å møtes "live".:)

Hadde håpet å få det til i sommer men datteren var ikke interessert - hun har jobbet i hele sommer, og nå har hun flyttet hjemmefra og bruker all fritid på å jobbe. Ikke for det, hun kommer jo hjemom ganske ofte da. Hun trenger fortsatt mors hjelp til litt av hvert. - Selv bruker jeg de neste kveldene til å sy gardiner for den unge frøkna. Enda godt vi fortsatt kan brukes til noe. ;)