Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 23. august 2015

Hyggelige møter og ny start

Sist helg startet jeg på et nytt prosjekt.
Jeg hadde med meg fargerike garnnøster hjem, og satte igang.
Underveis ble jeg litt usikker på om dette ble slik jeg hadde tenkt.
Så jeg stoppet opp med strikkingen

REVURDERING
Vil jeg virkelig ha vide ermer, med dobbelt legg?

Jeg lar denne ligge en stund til, og starter opp igjen med noe annet. Men jeg har ikke noe jeg virkelig VIL strikke akurat nå.
Egentlig kunne jeg begynt på Julegavene, men det er jo såååå lenge til jul!!!!!!! (sier det hvert år, til det plutselig er fire uker igjen til juleaften)

Til det kjedsommelige, enda et par med Ankelsokker ferdig
....men deilige er de!

Så må jeg bare nevne det igjen, koselige møter med kunder som leser Bloggen min. Det er altså så hyggelig at dere nevner det for meg. Og i går hadde jeg en laaaang samtale med Kristin fra Sandefjord.

Det ble alt fra nerdeprat om garn og strikking, til reiser og litt av hvert. Så utrulig koselig var det, at jeg håper du stikker innom butikken igjen. Og neste gang kan jeg kanskje by på te?
Så håper jeg du koser deg med teppestrikkingen!

Ellers våknet vi opp i dag til enda en solrik dag.
Vi manglet noe å spise til frokosten, derfor mikset jeg sammen deig til SCONES
Litt ost og oregano på toppen

Disse kan spises som de er, eller med feks pølse på.
Bare jeg kan få brennende, heit og svart kaffe på morran, er jeg fornøyd. Men lunkne ferske scones sier jeg ikke nei til.

Nå skal resten av denne fine dagen nytes ute på terrassen, for det er meldt regn hele neste uke.
Og så må jeg vel legge opp til enda et par ankelsokker.......merkelig at garnet ikke tar slutt!
GOD SØNDAG



6 kommentarer:

Madame sa...

Uhm, så lækre scones du har bagt, Sylvia - og hyggeligt med dit besøg!
Her har vi også haft det dejligste solskin i dag, og jeg har været til stor fødselsdagsfest.
Rigtig god søndag aften til dig!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så hyggelig å få tilbakemelding på bloggen fra kunder. Det fortjener du!!! Ser ut som du har hatt en veldig god start på søndagen. Spent på hva du gjør med ermet????

Strikkeheksen sa...

Ih Sylvia - så længe siden, jeg har været her omkring - har alt for meget om ørerne i øjeblikket, heldigvis har der været tid til at slappe lidt af i denne fuldstændig fantastiske weekend :-) - først må jeg sige Tillykke med bryllupsdagen, min mand og jeg har også været gift 15 år i år. Vi blev gift i år 2000, for at det skulle være nemt at huske, he, he - min mand er heldigvis også blid og god, selvom jeg næsten altid glemmer bryllupsdagen ;-)
Det ærme ser spændende ud med fint mønster -vide ærmer kan være flotte til nogle, men det kræver også omtanke at have dem på (de ryger ned i saucen og dejen og .... ;-)). Jeg er spændt på, hvad du ender med :-) Og sikken en sokkedille du er grebet af - jeg skal da lige love for at du får lavet nogle ankelsokker :-) Her er der også lovet regn fra i morgen, men heldigvis blandet med sol hele ugen - det er svært at sige farvel til det fantastiske vejr, det har været denne weekend - vi har været ved Vesterhavet og spise med gode venner, været på cafe med Lillefrø og hendes forældre og brugt eftermiddagen på havnen i Aalborg, hvor der er liv og glade dage og i dag, har jeg bare slappet af med min søster i haven - perfekt weekend :-) Ha en rigtig dejlig uge Sylvia :-)

Helle sa...

Gratulerer med bryllupsdagen. Ja tiden går fort. Her i huset har vi pleid å feire bryllupsdagen, vi hadde dog et virkelig minimalt bryllup, så du kan si at vi forøker å ta igjen bryllupsfeiring sånn over langen.... 😉 Veldig over langen. Vi kan feire sølvbryllup neste år. Tiden går sannelig fort..

Som du har strikket sokker, men det må da også være flotte julegaver? Synes det er en flott gave å få.

Har strikket noen av boleroene til Sidsel høyvik og synes de er flotte. Men det er som Lene sier ikke den du har på deg om du skal bake eller lage mat. Spennende høstfarger du har satt sammen i alle fall. Fint blir det nok, det er vel mer bruken av den du må bli enig med deg selv om.

Ha en flott og krestiv uke. 😊
Klem Helle



Rubia sa...

Så deilige sconesene så ut. Og jeg som er super-sulten nå.

Flotte sokker! Jeg er også i god gang med julegavene.
Noen forsvant her litt før tiden, så jeg måtte plutselig
strikke noen ekstra.

Siddis back home sa...

Det var nydelige farger på ditt nye prosjekt og sokkene du strikker er jo bare helt lekre! Ser herlig ut med nybakt til frokost, ha en flott uke hos deg, klem fra meg