Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 2. august 2015

Helger er til for å nytes

For en herlig helg!
Utsikten min akurat nå

Ja, det ser litt utrygt ut, men jeg sitter her ute sålenge det ikke regner.

Utsikt nr to:
Strikketøy, nytrukket varm kaffe og to anisbiscotti til......

Rundt meg henger det tørketøy, og vask nr 4 surrer og går rundt i maskinen.
Jeg har luket ugress på skiferterrassen min. Jeg trodde jeg slapp unna, siden vi ikke har plen lenger. Men alle vet jo at ugresset gror på alle umulige plasser, selv mellom skifer-rutene. Men nå er det gjort!

Og hva annet har jeg bedrevet søndagen med?
Ferdig hevet deig

Jeg elsker å bake på søndager. Dermed satte jeg en hvetedeig til rundstykker.
Og mens den stod og godgjorde seg, vasket jeg badet.

Gjærdeig skal alltid ha god tid. Da er det så greit å sysle med andre ting som tar tid, sålenge.
Belønningen er jo den aller beste
Ferske nystekte rundstykker

Det har vært en deilig helg, sammen med Mannen for en gangs skyld. Dette er nemlig den første helgen vi har hatt sammen i hele sommer! Utrulig nok.

Fortsatt God Søndag, uansett vær.

Og så kom regnet..............

14 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Lyder som en meget dejlig dag :) Og skønt I kunne dele den sammen :) Her skinner solen og det føles faktisk som sommer :) Jeg er lige inde og drikke lidt kaffe og spise en en kage eller 2 :)

Tanja sa...

For en herlig helg :) Men jammen har du fått gjort mye! Nyt resten av søndagen :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så herlig at du fyller dagen med det som gjør deg godt!!! Imponert over hva du får til!!!!

Ingunn Sættem sa...

Lukta av fersk gjærbakst får alltid tennene til å løpe i vann. En sikker vinner det er koselig å servere. Men hvor tar du sola fra? Her i Kristiansund har det regna nesten hele dagen. Men rett skal være rett. Dagen har vært fin, og jeg har vært ute to ganger, både med og uten barnevogn.

God ny uke ønskes fra Ingunn

Edny sine puslerier sa...

Du verden så effektiv du har vært. Og gjærbakst kan du! Så godt å nyte sammen med et klapp på skuldra;)

Brit Vie sa...

perfekt dag , fantastisk gjærbakst ser jeg:)

Ruths datter sa...

Skikkelig go`helg det der da. Ja det begynner alltid å vokse etter hvert selv om det er steinlagt. Alltid noe å gjøre med hus og hage. lekker deig du har her. Nystekte rundstykker er herlig. Ser ut som en god oppskrift. God ny uke til deg Sylvia

Madame sa...

Det lyder som den dejligste dag, Sylvia! Her har vi endelig fået sommervejret tilbage med sol og varme.

Helle sa...

Jeg har faktisk bakt rundstykker i helgene også. Dine så nok litt finere ut. -Men de ble heldigvis gode. 😉

Oransje er en god farge til deg. Høstfarger er nok også dine farger. Tror også rødt er en flott farge til deg, og som sikkert også gir deg energi. Så godt å se at du har funnet tilbake til fargene igjen. 😊 Strikker med tomatrød nå og synes det er en god farge, litt midt i mellom rød og oransje.

Jeg tror vi har det samme sommerværet. Solglimt avbrutt regnbyger, og skal du sitte ute i solglimtene kan du glemme bikini, men heller ta med en ekstra genser for sikkerhetsskyld....

Rubia sa...

Helger er til for å nytes, men det er også da jeg har tid til alt mulig i heimen.
Så for meg blir det alltid en kombinasjon. :O)
For noen nydelige rundstykker!

amo sin blogg sa...

Du har med andre ord hatt ein både nyttig og litt avslappande søndag.
Rundstykka dine ser himmelsk gode ut.
Eit tips til ugras mellom skiferhellene som eg bruka: Bland 35 % eddik i
ei sprayflaske med vatn, ca forhold 1 del eddik og 3-4 deler vatn. Det funka !

God augustveke :)

Fru Tunheim sa...

Åååå det så ut som en herlig avslappende helg og fylt med det du liker må den jo bli bra. Håper uken din også blir fin.

Gitte sa...

Din søndag ser rigtig dejlig ud. Og jo - weekenderne er absolut til for at kunne nyde livet lidt ekstra. Oven på en ferie hvor jeg også fik lavet en masse praktiske gode ting synes jeg også at jeg havde tid til det i denne weekend. Ellers må man også bare tage sig tid!!!!!!

Under alle omstændigheder så er strikketøj meditativ afslapning - og det er vi jo gode til.......

Barwitzki sa...

Det var god helg... herlig slappe av...
Ha en riktig god uke fortsatt. Vi fikk sommeren tilbake. Håper du får solskinn også.
Klem fra Viola