Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 13. august 2015

Fint besøk

I finværet som er for tiden.......(om enn sålenge) har jeg så fint besøk på terrassen min
Sommerfugl i all sin prakt

Kan du se hvordan fargene står til hverandre?
Alle farger i naturen går sammen, så ikke vær redd for å mikse "rare" farger sammen.

Heldige meg som har FRI i dag!
Jeg nyter dagen her ute i solen, sammen med radioen, samtidig som jeg gjør husarbeid.
Ja, det går an. For når man må gjøre noe man MÅ, så kan man belønne seg selv med hyggelige ting.
Jeg gjør det med alt som er "kjedelig", jeg. Og da blir det jo litt hyggeligere alikevel.

Nå er kjøkkenet tatt, og da er tid for en pause.
Jeg sitter og nyter synet av Sommerfuglbusken min, der det vrimler av skjønne sommerfugler nå
Et fint sted å samles

Du kan tro jeg har tatt mange bilder for å få dette blinkskuddet. De har vrimlet rundt busken, men når jeg trykker på knappen, er de flydd ut av bildet.
Og ikke bare er de der. En kom sannelig å satte seg på skuldra mi.

Hvis du skal ha deg en ny busk/plante i hagen, kan jeg bare anbefale Sommerfuglbusken . Den gir så mye glede med alle sommerfuglene, og er samtidig så flott å se på når den blomstrer. Den finnes i mange farger, slik som syrinen. 

Neste par ut 
Ankelsokker i beige, lyseblå og rosa

Det var nok pause for en stund. Nå skal jeg ned å fylle vaskebøtta.
Ha en herlig dag i dag, du også. Og takk for at du stakk innom.

9 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Det gælder nemlig om at nyde det, få det bedste ud af det hele og den evne ejer du , søde Sylvia :)

Madame sa...

Hvor er det smukt at se sommerfuglene, Sylvia - vi har også en sommerfuglebusk, som vi nyder her i vores have. Ha' en dejlig fridag!

Lisbeth sa...

Sommerfuglbusken er aldeles skjønn😀. Den ønsker jeg meg og, må bare finne plass til den😉. Deilig med en fridag, jeg slutter heldigvis tidlig, så jeg får nyte mange fine timer i sola🌞

Sommertid sa...

Nyter sola må en, om en kan og har mulighet . Vært ute en tur, håper på mer imorgen.
Skal kose meg ekstra imorgen jeg ;)
Ha ei forts fin dag sammen med sommerfuglbusken din.

Liv V. sa...

Du har hatt en Dagpåfugløye på besøk. Nydelig fin.
Hilsen Liv V.

Lin sa...

Oj saa fint. Sommerfugle savner jeg meget i Frankrig. Her i DK har vi heldigvis nogle. De er saa smukke. Nu vil jeg gaa paa jagt efter opskriften til dine ankelsokker.

amo sin blogg sa...

Den sommarfuglen er nydeleg.
Tenk at den sto still lenge nok til fotografering.
Det er som du seier mange forsøk før ein får eit insekt skikkeleg i fokus.
Her er like nydeleg ver i dag som i går, eg burde også gjere reint,
men trur eg utset det....

Ha ein flott fredag !

Elisabeth sa...

Enig i anbefalingen din, Sylvia. Sommerfuglbusker er flotte. Har 4 ulike her i Miacasa. De står på sitt fineste nå.

Er spent på det nye strikkeprosjektet ditt i finull. Gode farger du har valgt. Finull har de flotteste farger. Men garnet stikker syns jeg. Er mest svak for alpaccakvalitet med tanke på å ha den på kroppen. Holdbarheten og slitestyrke derimot…..

God helg, kjære du.
- Sjøl er jeg gressenke uten bil, så det blir hage- og strikkeliv her hjemme ;)

Rubia sa...

Så flotte bildet!
Anbefalingen er virkelig noterte.
Grattis med enda ett par flotte sokker.