Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 30. august 2015

Dynamikk

Formen er tilbake, og jeg STRIKKER og koser meg med dette
Top down, med striper .......

Det er RAVELLO av Isabell Kraemer jeg strikker på nå.

Her ble fargene litt lysere enn de egentlig er, pga sollyset. Men, fargene er jo så flotte sammen.
Ja, det er DYNAMIKK i dem.

Den vinrøde og den gyllengule er i FINULL 
Sammen med disse har jeg en nydelig lillafarge fra GEILSK, som jeg skal bruke.

Da jeg var i Silkeborg for etpar år siden, på Strikketur sammen med mine Danske venninner Anne og Marianne, var vi på GEILSK Garnlager og handlet garn. Det var helt villt. Masse garn som lå stablet i digre pappesker, og så hang det strikkemodeller på stativ.

Jeg blir så ubesluttsom når det er så mye folk og mas rundt meg, at jeg bare tok en fin farge, 4 bunter lilla tynn ull, stod i kø for å betale, og så dro vi videre.
Siden har buntene bare ligget i posen sin og ventet på å bli brukt til noe. I mellomtiden har jeg ikke vært så opptatt av nettopp denne fargen. Men sammen med disse to andre, skaper det en fin DYNAMIKK, så nå får garnet luftet seg opp av posen sin igjen.
Og det er kun etpar striper til, før det lillafarget får prøvet seg med de andre...............la oss håpe at det blir så fint som jeg tror det vil bli.

Sist helg lå det en pakke fra Danmark til meg i postkassen, da jeg kom hjem fra jobb
Tilleggshefter fra Hendes Verden

Jeg samler jo på disse heftene, og snille Gitte (Kreativiteter) sørver meg med disse, hver gang det er noe spennende i dem. Og det er så mange flotte oppskrifter der, kan du tro. Jeg har faktisk strikket flere modeller fra disse heftene. Takk igjen, Gitte.

Det verste/beste er (stryk det som ikke passer....) at to do lista mi, blir bare lenger og lenger.........

God søndag, til dere som titter innom.



13 kommentarer:

Lisbeth Severinsen sa...

Dette blir spennende å se ferdig, flotte farger, kos deg med strikketøyet og god søndag, fra Beth

Tine sa...

Ravello er en dejlig model.
Den har jeg også strikket :-)
Smukke farver du har valgt til den.

Min to-do liste har det på samme måde som din.
Den bare vokser og vokser ;-)

Miri Vandre blandt ege sa...

Skønne farver ! Og jeg elsker bare striber :) For tiden strikker jeg strømper, for inden vi ser os om, er kulden her igen.... Faktisk bruger jeg uldsokker stort set hele året :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Herlige farger til høst og vinter. Og en veldig flott modell!!! Godt du har hatt en fin tur til Danmark :-)

Sylvia sa...

Flowermouse/Lone:
Jeg har altså IKKE vært i Danmark NÅ!!!! men snart....... ;)

Strikkeheksen sa...

Jeg måtte lige læse overskriften 2 gange, for jeg troede, der stod dynamit ;-) Man ved jo aldrig, hvad der kan fare i en strikkende kvinde :-) Jeg er spændt på at se den farvekombination - dynamisk og sprælsk er vist lige ordene til den :-) Det er så dejligt, når man er tilbage i god form og kan arbejde videre med noget, man har rigtig meget lyst til at strikke. Jeg er færdig med Lillefrøs storesøsterpakke og det har frigivet noget energi kan jeg mærke. At strikke tøjdyr bliver bare aldrig min yndlingsbeskæftigelse, så jeg måtte kæmpe lidt for at få det færdigt. Ha en dejlig søndag aften - her er der vist mulighed for at spise udenfor i det gode vejr :-)

Madame sa...

Dejlige farver! Lige som Miri bruger jeg uldsokker stort set hele året :) Det er vel nok sødt af Gitte at sende dig strikkemagasiner!

BrittB sa...

Spennende strikk du holder på med, herlige farger! Veldig fin den oransje genseren du har strikket (i et tidligere innlegg). Skal si du produserer stort! :-) Og dilla på ankelsokker, ja, det hadde jeg i fjor! Skjønner godt at du ble bitt av den basillen! :-)

Sommertid sa...

Herlige striper blir det her på din Ravello.
Spennende kombo !
Har også strikke Ravello, som har blitt brukt en del ganger, veldig anvendelig.

De strikkebøkene så interessante ut. Du er heldig med å ha en venn som kan hjelpe deg der.

Godt du er back in business igjen !

Helen sa...

Men, du Sylvia, du har en høst og vinter, som kommer snart, og da kan du komme gjennom "to do" listen din...hi hi hi hi

Rett og slett kule, freshe farger sammen, og spent på å se lilla fargen !

Deilig å ha masse fine prosjekter som bare venter på å bli startet på.

Ja, du har rett jeg kan bare lage pannacotta og Brownies, takket være deg :)
MEN, mor har en haug med allergier, tåler ikke vanilje frø...så brått tenkte jeg det ville være lettvint og lage muffins, virket som en god ide der og da, var selvsagt helt feil...hahahahaha.....(som vanlig, når det gjelder baking hos meg)

Snart er kvelde omme, og ønsker deg en god start på en helt ny uke !!

Line Kristine sa...

Så bra at formen er tilbake! :) Og vi er nok mange som har en to do-liste som aldri tar slutt (men heller vokser)...

Rubia sa...

Sånne lister skal bli lenger.
Det er jo sånn når det dukker opp kule oppskrifter fortere enn man klarer å strikke dem.

Lisbeth sa...

Så heldig du har vært som har fått pakke i posten😀. Og ikke hvilken som helst pakke heller! To do lista blir aldri mindre, den blir bare lengre og lengre....... Men tenk hvor mye gøy vi skal ha det mens vi strikker😇