Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 14. august 2015

Det blir en KREATIV helg

En laaaang og varm fredag på jobb i dag.
Da ble jeg plutselig så kreativ, og mixet en haug med skjønne farger i Finull, som jeg har lyst til å leke med
Fredagssysler, og en kald øl i varmen

I boken er det etpar modeller jeg har sett på lenge. Mulig det blir en mix av dem. Men nå måtte jeg bare ta med noen farger hjem, så jeg får begynt på et eller annet. Og det skal være til meg selv. En fargefest skal det bli.

DILEMMA
Jeg vet hvilke farger jeg kler og liker, men når det kommer til stykket, så blir jeg sær, og så velger jeg ut helt feil farger. Noen som kjenner seg igjen her?
Til andre er det SÅÅÅ lett å plukke farger, men til meg selv..............nesten umulig, selv om jeg vet hva jeg vil ha. Det er også noe med det å ikke gjenta seg selv, men å finne nye, spennende fargesammensetninger.

KJENDISERI
Jeg ble gjenkjent av en kunde i dag, som leser bloggen min ( det skjer faktisk ofte )
Det er både flaut og koselig på en gang. Men det er veldig morro også, så bare kom igjen, om du er innom meg i butikken.
Denne gangen var det moren til en Blogger jeg har kjent her inne i flere år. Og leser DU dette, så får du en litt personlig hilsen gjennom din mor.

Tilbake til hverdagen..........he he
Ønsker dere alle, en riktig flott helg!

8 kommentarer:

Sommertid sa...

Så spennende, og fine farger !
Ja, man kan fint mikse sin egen vri av mønstre og farger. Nå gleder jeg meg til å se hva du har funnet på.

Ha ei fin solrik helg !

mimouna sa...

Høres ut som et morsomt prosjekt. Gøy når inspirasjonen kommer!

Ikke dumt å vær strikkeblogg-kjendis, det er en liten og eksklusiv gruppe. ;)

God helg!

Anonym sa...

Hei!!
Gleder meg til å se bilder av strikketøyet ditt etter hvert!
Her er det Nancy på pinnene🌷Garnet ble kjøpt for 2-3 år siden på salg, i utgangspunktet hadde jeg tenkt
å strikke en genser av Tine Solheim😊😊
Ha en fin strikkekveld, mvh Rigmor Burmo

Fru Tunheim sa...

Jeg synes det med farger er kjempevanskelig. Jeg tror det skal bli fint, men når det er ferdig er ikke fagene slik jeg trodde. Det har skjedd meg flere ganger. Men, jeg gir ikke opp vet du. God helg!

Elisabeth sa...

Ser ut til at dette kan bli et veldig spennende prosjekt. Jeg gleder meg til å se hvordan framdriften blir :)

Chain of Yarn sa...

Så hyggeligt at møde en der genkender en fra blogland. Det må da være lidt en sjov følelse, at blive genkendt. Det er da et spændende projekt til weekenden , jeg følger med på netlinjen her og ser hvordan det ender. God lørdag herfra.

Lisbeth sa...

Så mange lekre farger du tok med deg hjem😊. Jeg rakk ikke innom deg i går, ankom ikke før fem og da hadde du stengt😉Jeg kommer innom en annen gang. Var å spiste på wokspiseriet sammen med studenten, og det var en plass som falt i smak hos henne bokstavelig talt😀God smak på maten og billig nok for en fattig student😄. Dro hjem igjen i går - studenten var bittelitt lei av mor etter 3 mnd hjemme😊

Elisabeth sa...

Hi-hi, da jeg leste dette sa jeg til ungene mine at bestemor nok hadde vært innom Husfliden i Porsgrunn :) Og det stemte jo! Morsomt at hun ga seg til kjenne, og tusen takk for flott bildehilsen.