Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 19. august 2015

15 fargerike år

Nesten ferdig med to par Ankelsokker til
3.5 ankelsokk

Plutselig manglet jeg litt mer garn etter å ha strikket litt til........
Jeg tenkte å ha et ens par, så jeg må altså gå til innkjøp av enda et nøste, for å strikke sånn ca 2 cm. Snakk om å bruke opp restegarn!

Tenk at jeg har fått sånn dilla med å strikke sokker!

Den grønne planten på bildet, Pletter i luften, er ny. Jeg synes det er en så herlig plante. Den strekker seg etter lyset, og er så levende.
Jeg hadde jo en, men etter å ha vært borte en helg, var den helt tørr da jeg kom hjem. Merkelig at ingen så den manglet vann.......ja ja

15 ÅR
Jada, det er lenge. Og i går var det 15 år siden min Mann og jeg giftet oss, hos Byfogden.
Vi hadde altså Bryllupsdag.
Og det var vel første gang på disse årene at JEG husket dagen! 
Heldigvis blir ingen av oss sure fordi den ene glemmer dagen. Dvs at min mann er like blid, selv om jeg ikke skjønner hvorfor han gratulerer med dagen, og får alltid til svar at bursdagen min er jo neste mnd!'!!
Det som teller, er vel at man fortsatt holder sammen!
Jeg feiret med litt vin

Jeg er ingen vinkjenner, men vet hva jeg liker. Dyp rød vin med masse smak, litt sånn tung type, er det jeg liker aller best. Og jeg har noen faste jeg pleier å kjøpe.

Men, som jeg sier om farger, man må noen ganger prøve noe nytt. Så av og til kjøper jeg en jeg aldri har smakt før, og får en fin overraskelse.
Denne her var nyyyydelig, og den ble kjøpt pga etiketten. Den er bare så MEG!

Endelig kom sommeren! Vi må nyte disse herlige dagene i august.
Ha en fin dag!

12 kommentarer:

Tine sa...

Tillykke med dagen :-)

Madame sa...

Tillykke med jeres 15-års bryllupsdag i går, Sylvia! Vi fejrede vores 29-årsdag i april.
Ønsker dig en dejlig sensommerdag.

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Gratulerer med dagen Sylvia!! Å feire kjærligheten er viktig!!! Ankelsokkene dine er så herlige. Kjenner meg godt igjen i det å kjøpe nytt garn nå jeg holder på med resteprosjekter... Pytt pytt - det blir jo knallfint!!!!

Felisi sa...

Gratulerer med bryllupsdagen! Lurer på om jeg også får en bryllupsdag å feire etter hvert...? ;)

Herlige sokker! Jeg har hatt en pause fra sokkestrikk, men nå fikk jeg lyst til å strikke noen stripete ankelsokker i Sterk. :)

Sommertid sa...

Så flott med 15 år da gitt, gratulerer !

Og visst er det herlige dager vi har nå, sol og varme. Nyter det så lenge det er.
Er litt ute og litt inne. Tåler ikke ligge rett ut å slikke sol som før, litt synd igrunnen.

Herlige ankelsokker du har mekka, stå på videre !

Rubia sa...

Gratulerer så mye med dagen!

Tovepia sa...

Gratulerer så mye med bryllupsdag!!...er redd jeg har passert 40 år i den geskjeften:))
Sokker er gøy når en først komme i gang...men fy så vanskelig å begynne:)

Gro sa...

Gratulerer med Krystallbryllup!
Ha en strålende augustkveld i kjærlighetens tegn ��.

Meg og mine! sa...

Hehe, ....ja det er fort gjort å glemme, men det viktigste husker man, heldigvis!
Denne vinen skal jeg jammen meg se etter, - kjempeflott etikett!
...og der har du meg også, etiketten er viktig...

Ønsker deg en flott dag!
Inger G.

Ingunn Sættem sa...

Gratulerer med vel overstått!
Ja, er det ikke typisk! Litt for lite garn gang på gang. Jeg har mangla litt til to gensere på rad. Restegarnsstrikk fører ikke alltid til store innhogg i garnlageret. Men en viss sirkulasjon er også viktig synes jeg.

Nyt finværet!

Klem fra Kristiansund

Gitte sa...

Tillykke med bryllupsdagen - 15 år er godt gået. Kan godt lide dit udtryk - farverige år 😀

Du har fået sokkomani 😀.

Brev med b post blev sendt i går, håber det når dig til weekenden og morgenkaffen. Jeg mangler ikke noget lige nu, så du behøver ikke Sende noget retur 😉 - bare hyg dig med bladene.

Lisbeth sa...

Gratulerer på etterskudd❤️. Jeg kjøper også vin etter etiketten av og til, og den du har kjøpt nå er god😊. Ny helg, nye muligheter. Her er det kurs på programmet i morra og hytta på søndag. I kveld blir det rødt i glasset og beina i sofaen☺️. God helg til deg😎