Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 10. juli 2015

Skjønne SKAGEN

Selvfølgelig gikk turen til Danmark, og til skjønne Skagen
Det spesielle lyset

Om vi er heldige med været?
Vel, sålenge det ikke regner, må man være fornøyd. For vinden kan man ikke gjøre noe med.
Her blåser det hele tiden.
Heldigvis tok jeg vind/regnjakka mi med

Men så mye annet av varme klær, ble ikke med i kufferten.......
Vi går og går hele tiden, så får vi iallefall varmen av det. Og så spiser vi deilig mat
Stjerneskud

Vi spiste hvert vårt stjerneskud på brygga i går ettermiddag. Det MÅ jeg alltid ha når jeg er i Danmark.
Og til denne utsikten
Mange nordmenn her

Vi startet gåturen vår ganske tidlig om morgenen, så da jeg tok bildet, var det ikke folk her fordi restaurantene ikke hadde åpnet enda. Men man får jo Feriefølelser ved bare å være her.

Vi klarte også å dumpe borti noe spessiellt i går, da vi gikk innom et GLASSPUSTERI
Her blåses det glass 

Det var så deilig og varmt der inne, etter alle de kalde og forblåste timene vi hadde vært på "Kunstnerløypa" vår ( det kommer jeg tilbake til i et annet innlegg )

Men det vi la merke til, var alle de dresskledde menn, og de pyntede damer, i sort, som gikk med hvert sitt nydelige glass, som de drakk av. Det var deilig Champagne, og vi bare fulgte med i strømmen, vi, og endte opp med hvert vårt glass, vi også. Det hjalp jo også litt på varmen.....

Senere snakket vi med noen som også hadde vært der, og det ble fortalt at det var et kor som hadde vært på besøk. Sikkert derfor de hadde servering av Champagne........

Da vi gikk videre, fikk jeg øye på noe helt spessiellt ved brygga
Saga Oseberg

Så var det Kopien av Osebergskipet, fra Tønsberg, som lå her.
Min Mann kjenner ham som har skåret ut det flotte tremønsteret hele veien på skipet. Og så snakket vi med mannskapet, som fortalte mer om skipet. Det har ingen motor, for det var det jo ikke på Vikingenes tid. Og nå lå de sjøfaste her, pga uvær og vind.

I dag står nye opplevelser for tur.



9 kommentarer:

Madame sa...

Hvor lyder det spændende, Sylvia - og sikke nogle dejlige billeder fra jeres dage i Skagen! Rigtig god ferie fortsat!

siddisisalou sa...

Ser deilig ut Sylvia ! Alltud kjekt med en tur til Danmark.
Selv sliter jeg med å pakke til en måned i Stavanger. Ikke lett å være i 30 grader og tenke på hva klær jeg ville komme til å trenge der. Men sandaler og topper er vel ikke det jeg pakker flest av. Uansett gleder jeg meg til å komme hjem for å være med min datter og mine barnebarn.

Lin sa...

Jamen hvor er det pragtfuldt. Saa blev det til ferietur alligevel, dejligt. Sylvia, det ender med at du kender mere til Danmark end jeg goer haha ( det er heller ikke saa vanskeligt haha).
Pragtfulde billeder du viser os. At vaere vindblaest goer ikke noget i saadanne omgivelser.Helt aerligt, det er en romantisk mand du har. Glaeder mig til flere dejlige billeder.

Vibbedille sa...

Se der ja, da ble det en liten tur på deg i ferien din,
skikkelig koselig i Skagen :)

Da Amira var 11 år syklet hun hjemmenefra Tananger og heeeelt ned til skagen og nesten ned til Ålborg ;) Jepp, det er ganske sprekt :)

KOS deg masse og nyt flotte dager!
Go`klem Vibbedille :)

Tine sa...

Hvor ser det dejligt ud i Skagen.
Bortset fra vejret ;-)
Jeg har faktisk aldrig været i Skagen!
Det må jeg vist snart gøre noget ved :-)
Fortsat god ferie.

Helen sa...

Så moro å se herfra igjen !

Vet du hva, her har jeg vært med min kjære - og da på båt ferie !
Maaange år siden nå, fordi jeg "mønstret" av hans Colin Archer skute....ble lei alt det dårlig været, selv om det er aldri så fint i Skagen !!

Sommer'n MÅ jeg ha sol altså !!

Så la oss håpe dere får litt av det og da, men som du sier, så lenge det IKKE regner :)

Koselig å gå turer også dumpe innom det glassblåseriet der, var jo helt etter DIN smak, Sylvia johoooo så moro :) Og attpå til (lurt til seg) bobler i glasset ler høyt !!

Kooooos dere videre, og flere postkort - takk !!

Strikkeheksen sa...

Det er da en skønt sted at være på kærestetur, Sylvia - Vi skal også snart til Skagen - vi tager en cykeltur deroppe hver sommer, men har holdt os lidt tilbage på grund af vinden - jamen for pokker da som det blæser i år! Men der er altså dejligt og stjerneskud SKAL man simpelthen have, men også fiskefrikadeller fra Skagen Fiskerestaurant er et must :-) Og så er der pølserne fra slagter Munch :-) Uhmm :-) Det var da et godt tidspunkt at besøge glaspusteriet på - når nu der var champagne - selvom i nok mere har brug for en toddy med den kulde ;-) Jeg krydser fingre for at de næste dage bliver lidt mildere, prognoserne siger vist nok lidt mindre vind, men måske også lidt regn - godt du er klædt på til det :-) Ved du at Christel Seyfarth har en butik i Skagen - hvis du nu skal røre ved lidt garn i ferien :-) Fortsat god tur - kh Lene

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Åh så herlig å være i Skagen!!! Det er et magisk sted. Blir spennende å se hva du har handlet.... Noe garn fra Christel Seyfarth kanskje?? He he

Rubia sa...

Skål! Skagen er en flott plass!