Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 2. juli 2015

Saftis og tyttebærkrem

To nye par med ankelsokker er klar
I sommerlige farger

De er strikket i både Mirasol og STERK alpakka, etter min oppskrift på Ankelsokker , som du finner i et tidligere innlegg her.
Og hvis du stoppet opp ved overskriften, så liker jeg å ha navn på det jeg lager. Farger gir meg alltid assosiasjoner til en eller annen ting. Og du er vel enig at disse sokkene minner om både saftis og tyttebærkrem?

Den gule fargen ble lettere sammen med den knall orange og hvite.
Og som alltid har jeg strikket inn en liten feil i begge parene. Det er fordi de er håndlaget....he he
Den ene er ganske synlig. Kan du se den?
Deilige sommerplagg

De skal selvfølgelig gis bort. Det er så hyggelig å gi noen en liten oppmerksomhet, ja å glede noen.
Så har jeg altså fått strikket opp noen rester, men som vanlig, når man skal bruke opp restegarn, så må det alikevel suppleres med noe kjøpegarn også. Så man kan vel egentlig ikke si man har tynnet ut garnlageret alikevel.

Ingen sommerferie på meg i sommer heller. Men i dag har jeg fri. Og nå som Sommeren endelig er her, er det deilig å nyte dagen på terrassen, med kaffe, kald drikke, musikk på radioen og et strikketøy.
Ja, så har jeg kjøpt meg en bok jeg skal kose meg med i sommer. Mer om den siden.

Ha en  riktig fin sommerdag!

9 kommentarer:

Lin sa...

de var slet ikke dumme de navne. Haha, jo " fejlen" kan man godt se. Jeg vil naesten hellere kalde det en underskrift eller signatur siden du goer det med vilje lol.
Ingen ferie???? Men saa haaber jeg da at sommerdagene kan komme til dig.
Klem

Helle sa...

Så herlige sommerfarger! Det var jo nesten så man ble glad av å bare se dem. 😊

Må flire litt, for jeg har også erfaring med å måtte supplere på med mer garn når jeg strikker restegarnsprosjekter. Litt usikker på hvor mye minus garnlageret egentlig går i på de prosjektene.

Om det ikke blir ferie i juli, så har du vel akkurat hatt en deilig ferie i Spania som du sikkert kan leve på en stund? Også har du vel noe fint å se frem mot til høsten? Vi kommer ikke til å være borte lenge i sommer, men det er ofte ikke så mye som skal til før man får litt positivt påfyll som man kan leve lenge på. Men En uke med sol i året det må jeg ha. 😉

Jeg tenkte på venninnen din som du mistet. Ble litt overveldet for det satte i gang en rekke tanker og følelser hos meg. Jeg har mistet et par venninner i kreft de siste årene, og har tatt det overraskende tungt. Kanskje også fordi omgivelsene ikke forstår savnet og tomrommet en venn kan etterlate seg? Men også fordi det var en påminnelse om at ingenting i livet er sikkert. Og en vekker i forhold til om man gjør valg med hodet eller hjertet.

Nyt fridagen din.
Klem Helle

Birgitte sa...

Det var helt riktige titler på sokkene! De ga assosiasjoner til saftis og tyttebærkrem:) Så fine og friske begge parene :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Kan nesten kjenne smaken av saftis. Og pytt pytt at det mangler litt striper... Før i tiden strikket man alltid inn feil for å plagg personlige preg. Det sies også at det betydde lykke.. Jada, jeg må være verdens lykkeligste da... Kos deg med strikk og sommer - og ta dagene som de kommer!!! God klem fra sommervarme Sørlandet :-)

Ruths datter sa...

Så kjekke sokker,og ja jeg ser feilen, men hva så? Håndlaget er bra.Kjekt med sol og varme. I dag fikk vi en sånn dag her også. Har badet og kost meg. Ligget på luftmadrass på fjorden. Lenge..
Klemz

Madame sa...

Så fine ankelsokker, Sylvia, og i de skønneste sommerfarver! Jeg er spændt på, hvad det er for en bog, du har købt.
Her har vi hedebølge og skulle få 28 grader i dag. Vi har planlagt en lille picnic på stranden i aften.
Ha' en rigtig dejlig weekend, klem!

Rubia sa...

Så kule sokker! Hærlige farger det.
Jepp, ser feilen ja. ;O) Men det skal jo være noen av dem i håndlaget.

Ha en flott dag på jobb i dag!

Edny sine puslerier sa...

Så artige sokkenavn! Og når du sier det, så ser jeg det jo;) Hadde bare ikke kommet på det selv. Veldig kjekt både å gi og få slike gaver, -varmende på mange måter. Riktig fin sommer til deg;)

mimouna sa...

Sokker som passer til navnene sine. ;)

Ser feilen, men hadde nok ikke tenkt over det hvis du ikke hadde skrevet om den. De er fine akkurat som de er!

God sommer!