Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 30. juli 2015

ORANGE is my new black

Min herlige Orange genser er endelig ferdig
Fargen ljuger litt her. På de andre bildene er den riktig.


Det er en "Eventyrgenser" siden den er strikket i Faerytale Alpakka (DSA)
Jeg er veldig glad i Faerytale, og liker det best når det er strikket på tynnere pinner.

Genseren er strikket ovenifra og ned på pinne 4. Både rettstrikk og riller, som er det som gir en ekstra detalj på plagget
Skulder og ermepartiet (sønnens kjæreste stilte opp som modell her....)

Den var morro å strikke, siden det skjedde noe hele tiden.....iallefall i starten, da det først skulle legges ut til for-og -bakpart. Deretter utlegging til ermet.

Ermene er rillestrikket. Derfor vrengte jeg arbeidet, da de skulle strikkes for seg, og strikket rett på vrangen. Nederst felte jeg av på retten. Ermene ruller seg innover, mens bolen ruller seg utover.
Jeg er så fornøyd!!!!!

Her ble det tatt bilder innimellom bygene. For her er det strålende sol det ene øyeblikket, og regn og mørke skyer i det andre.

Luer du på oppskriften, så er det en PICLES-oppskrift, som jeg fant i Magasinet jeg kjøpte med hjem fra Skagen i sommer. Den finnes nok også på PICKLES sine sider også, hvis du også fikk lyst på en maken genser. Men altså, jeg brukte Faerytale, og fulgte strs M, men strikket den lenger, både i kropp og ermer.
Jeg ser etter sommerfugler

Som du ser av fasongen, er den vid ( jeg er stor over bysten, og hater at det sitter stramt ) mens ermene er trange, slik at den ikke er gedigen. Slik fasong er jeg mest glad i, til min kroppsfasong.

Og det beste av alt den er ORANGE!

Forbruk av garn, er minimalt. Det gikk i underkant av 5 bunter Faerytale, så den veier noe sånnt som 230 gram, tenker jeg.

Som du har sett, så blomstrer Sommerfuglbusken vår nå, endelig!
Den har nok savnet litt sol i sommer. Men nå er den så flott, og det vrimler av veps og humler på den, og selvfølgelig Sommerfugler
Kan du se den?

Ja, så er vi hundepassere igjen, til lille BONO denne uken, siden eierne er i syden

Til å være rundt året, er han grei. Men det går litt i hundre her, av og til.
Men selvfølgelig er det hyggelig å ha han her på besøk.

19 kommentarer:

Gitte sa...

Altså Sylvia - I ser fantastisk godt ud - dig og trøjen. Den ser så lækker og blød ud. Det ser rigtig godt ud med de stramme ærmer til bluse, og flot detalje over skulderen. Og så har du ovenikøbet orange strømper på :-) Det er gennemført til mindste detalje.

Jeg er vokset op med en ½ model af den hund der er på billedet (er det ikke en pomeranian?). Faren var en sådan - og moderen var en lænkehund af blandet herkomst :-) Det var genboen, der havde lænkehunden, så min mormor havde set "faderen" komme på besøg ofte. Vi havde den i 16 år, fra jeg var 10 til jeg var 26.

Edny sine puslerier sa...

Den genseren var lekker til deg! Og fargen helt perfekt;) Den blir nok mye brukt. Og stakkars uteplanter som må tåle både regn og kulde sommeren gjennom. Vi kan jo bare holde oss i hus når det står på som verst. Men både sommerfuglen og sommerfuglbusken din var fin og bringer håp om sol og varme.

Helen sa...

....og ser ut som du har matchene sokker til ?

HELT DIN FARGE, uten tvil Sylvia, og det bildet hvor du smiler,
er ett virkelig "jeg er fornøyd smil" = herlig :)

Synd med været, hører det er skikkelig dårlig sommer...men, er det ikke sånn i Norge da? Ett bra så dårlig, så bra osv osv ......men synd er det, for enn skulle gjerne hatt litt varme, ett par dager i strekk.

jeg har hatt såååå mye varme nå i 2 mnd, at jeg begynner å holde meg innendørs midt på dagen...hahahhaah blir litt slått ut. Så da er det litt hjemmekontor, passer utmerket !

Nå, kose meg med blogger - er liksom bladene mine jeg "Blar gjennom" vettu :)

Tovepia sa...

Oransje er en nyydelig farge, og du kledde den godt!!
Likte både genser og modell..ja modellen inni også:)
Nyt siste del av juli; jeg satser på en Indian summer;)

Elisabeth sa...

Denne genseren ble virkelig fin til deg! Nydelig farge og herlig fasong som passer deg godt :)

Madame sa...

Sweateren klæder dig så flot, Sylvia - det er en skøn farve og facon til dig og med fine detaljer!
Så smukt også at se din sommerfuglebusk. Min er ikke sprunget ud endnu, men jeg glæder mig meget til det.

Anonym sa...

Hei😊
Den ble veldig fin!!
Jeg synes du kledde fargen veldig godt😊😊Nå strikker jeg Selbusokker, greier ikke å bestemme meg
hva neste prosjekt blir. Enten Nancykofte eller Bøvertun!! Har selvfølgelig kjøpt garn til begge deler😊😊
Mvh Rigmor Burmo

Britt-Unni sa...

Så nydelig genser. Jeg har strikket 4 gensere av fearytale garn. Etter oppskrift fra deg

Tanja sa...

Der er genseren ferdig ja :) Den ble kjempefin på flotte deg!
Jammen har jeg ikke lyst til å plante en sånn Sommerfuglbusk her hos meg for å se om den overlever:) Hadde vært moro.
Nå må jeg se etter å bli ferdig med min jakke også. Syprosjektene tar litt mye tid..men det er veldig artig det også.
God helg, Sylvia :)

Rubia sa...

Skikkelig flott genser! Den orange-fargen er hærlig.

Ha en super helg!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Herlig farge, og garnet er jo så mykt og varmt. Den fargen er så flott til deg - strikk mer i den :-) Og gøy med ankelsokker som matcher da!!! Imponert over din store produksjon!!! God helg - kommer du forresten til Mandal i september på strikkedagene??

Strikkeheksen sa...

Så flot du er i orange, Sylvia - super enkel og lækker trøje og det Faerytale er bare så lækkert :-) Jeg tog dog ikke noget med hjem fra Louises butik i denne omgang - selvom jeg var fristet :-) Der var jo MANGE fristelser. Det er tydeligt, at fotograferingen foregår mellem bygerne - håber ikke de fine matchende sokker blev våde :-) Farven til frakken er ikke linfarvet med grønt - og heller ikke sort som Gitte gætter på, men det kommer nok frem inden længe ;-)

siddisisalou sa...

Nydelig genser, og så helt deg både i farge og fasong !
Jeg har allerede strikket meg to par ankelsokker etter din oppskrift, og de er allerede i bruk mens jeg er het i Stavanger. Ikke akkurat noen sommertemperaturer her !

amo sin blogg sa...

Lekker genser !
Denne falt i smak hos meg :)
Og genser trengs her på Vestlandet same kor positiv
ein prøve å vere ...

God helg !

Fru Tunheim sa...

Skjønner godt du er fornøyd. Du bare kler den oransje fargen så godt.

Line Kristine sa...

Kjempefin genser som passer veldig godt til deg :)

♥ Hannele på Hisingen sa...

Snyggt med orange!

Lisbeth sa...

Så fin farge til deg😀. Lenge siden sist, har vært uten tilgang til pc/nettbrett i ukesvis😔, håper jeg er tilbake i manesjen igjen😀. Klem

Lin sa...

Hvor er den flot. Det er morsomt jeg er ogsaa helt vild med orange denne sommer.