Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 25. juli 2015

Min lille mini-ferie

....endte i Kragerø
På min mormors balkong

Bildet tok jeg da jeg kom dit i går, med solglimt bak skyene. Ellers er det jo meldt mest regn fremover.

Jeg har også en avtale mens jeg er her. Med to venninner, som er like strikkegale som meg.
Så i dag gikk turen til Det blide Sørland 
RISØR
TREHUSBYEN

Som du ser, er det vått...... Det var opphold da vi kom, men etter ca 20 minutter øste regnet ned.
Godt det var mange fine butikker å gå inn i, som feks 
GALLERI VILLVIN
Altfor mange fine ting her

Og så blir man alltid så sulten når man er på tur.
I BAKGÅRDEN hos Villvin var det kjempekoselig, og vi ville helst sitte ute, selv om det regnet
Fra høyre Åse, Tanja og meg. Strikkeballetten

Vi satt nemlig under segl, som det dannet seg digre dammer i med vann, men som betjeningen tømte sånn hvert annet minutt. Dessuten var det varmelamper i taket, så det var et helt perfekt sted å sitte å nyte et glass vin til den nydelige Fiskesuppen vi bestilte

Nå er vi hjemme hos Åse, der det står både kaffe og vin på bordet, for å få varmen igjen.

Ja, også hjelper det å strikke og skravle litt også.

God Lørdagskveld



8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så hyggelig det ser ut, Sylvia.
Risør er det virkelig lenge siden jeg har vært i. Tiden strekker bare ikke til ifht alle de fine steder man skal besøke.
God søndag i regnværet ;) Med strikketøy i hendene her i huset også. Siste fridag før jobb igjen.

Ingunn Sættem sa...

Dette ser trivelig ut! Kanskje er det slike mini-ferier som virkelig fyller energilagrene våre?

Fortsatt god sommer i regnværet!

Gitte sa...

Dejlige billeder - butikken ser inspirerende ud, og Strikkeballetten - herligt navn. I ser ud til at have hygget jer, og har haft de helt rigtige helbredende ting til at afhjælpe en kold sommerdag :-)

Flot - dit orange strikketøj.

Helen sa...

Først, flott bildet av deg i din nye kofte jakke !
Virkelig "deg" :)

Så hyggelig med en liten utflukt til sørlandet, bare synd det regner....men, hører fra venner i gamlelandet, at det har vært en dårlig sommer.... :(

Galleri Villvin er sånn butikk, man bare koser seg med å kikke på ALT !
Flinke folk som får til slike butikker tenker jeg alltid.

Koselig med venninne treff, og selvsagt STRIKKING !

Hadde en veldig hyggelig utflukt fredag med en venninne, som er på ferie her nede med mann og barn, og denne dagen var det KUN oss to, og som vi hygget oss, og skravlet. Spiste deilig lunsj i Orvieto. Man trenger slike venninne treff merker jeg.

Nå venter en gressenke uke på meg, mannen dro på jobb fredag....så noen hyggelig ting og tang på planlegges merker jeg.

God søndag kveld !

Tanja sa...

Takk for en kjempekoselig dag, hyggelig å treffe deg igjen :) Litt regn stopper ikke oss ;) Risør var en veldig koselig by som jeg gjerne besøker igjen - masse flott å se. I dag har det vært en innestrikkedag hos Åse, vi har kost oss men savnet jo deg da :) Håper vi får til å treffes neste gang jeg kommer nedover også. Ha en fin dag på jobb i morra :)

Tine sa...

Hvor ser det hyggeligt ud.
Sikke smukt der er på Krageøen.

Rubia sa...

Koselig med noen mini-ferier.
Og sørlandet er slettes ikke feil, uansett vær.

Britt-Unni sa...

Så koselig du og bestemor har hadd det. husker du strikket et sjal til henne. Jeg strikket til mamma på 86 år. Snart 87