Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 3. juli 2015

"Hun liker absolutt ingen farger!!!!"

......var det jeg fikk høre, da jeg skulle strikke et par Ankelsokker til.
Men JEG liker farger. Her med favorittbuksa fra Barcelona

Sophia skal på ferie hos ei venninne. Og da tenkte jeg det var hyggelig å forære et par Ankelsokker, siden det er det jeg DIGGER å strikke for tiden :)

Jeg bad henne velge blant de fargerike, men fikk altså til svar, at venninnen absolutt IKKE likte farger!
Jeg safet, og gikk til innkjøp av to div. GRÅ Sterk.
Og jeg som ligsom var ferdig med fargen GRÅ!

Men lur som jeg er, har jeg snikstrikket inn noen farger....
Litt farge på lur.......

Kan du se det?
De er strikket inn under sokkene, i hver sin farge. Men jeg har latt den såvidt gå litt på siden, så fargen titter frem, litt ertende.

Og med fare for kramper og forstrekkelser, fikk jeg tatt bilde av sokkene UNDER
En ballettdansers bekjennelser.......

Så håper jeg venninnen liker sokkene alikevel, tross innsniking av litt farge.

Nå står en annen venninne, av meg, for tur. Hun liker heller ikke farger.......
Hva skal man gjøre med sånne folk?!!!!!
Hun skal får sokker hun blir i godt humør av, det er sikkert!!!!!

I morgen går turen til Hovedstaden.
Jenter på tur!
GOD HELG

6 kommentarer:

Helen sa...

Så kult med en snik av farger - den fikk du til bra syntes jeg :)
Kreativ løst !

Hmmmm, ikke ofte man hører at folk ikke liker farger...
kanskje sorte da? Eller nøytrale krem med brunt...og en dash gult i hihihi
Lykke til med oppgaven !

Goood tur til tigerstaden, moro å stikke innom storbyen av og til, og du får ta bilder !
Og husk er du ved opera bygget, er det omvisning der kl. 12, hvis ikke jeg husker helt feil.
Men, du har nok planer alt tenker jeg.

Ja, varmt som fy her nå, og idag ble det jammen meg ikke noe særlig forandring da sola gikk ned og klokken ble halv ti, og da viser den 28 grader....jaja....sånn er sommer i Italia !

Greit tørkevær for meg imorgen da, med byttedag på Villa'n....

Ruths datter sa...

Herlig at du "lurer" de litt da. Glad i farger jeg da.

Lin sa...

Hvordan overlever man uden farver????? Godt du fik lagt nogle ind alligevel. Rigtig god tur til Oslo og god week-end.
Klem

Siddis back home sa...

Så skjønne sokker og buksa di er jo helt fantastisk!! Imorgen drar jeg også på jentetur, god tur til deg, klem fra meg!

Madame sa...

Åh så fint, som strikket lidt farver ind, Sylvia - super idé! Som Lin siger jeg: Hvordan overlever man uden farver?
Ha' en dejlig weekend, klem!

Rosehagen sa...

Hei igjen;)
Lenge siden sist jeg har blogget eller kommentert. Alt har en grunn. Om det kommer blogginnlegg vet jeg ikke enda. Enn så lenge titter jeg innom andres blogger. Sokkene er jo bare supre. Tøft med litt farge som lurer seg frem. Kanskje jeg skal strikke ankelsokker av resten etter vanlige sokker som nettopp er ferdig !? Jeg er jo så glad i ankelsokker;)
Ønsker deg fine dager.

Sommerklem fra Ann-Mari