Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 23. juli 2015

Kriblende Kreativitet

Jeg er så glad for at strikkelysten dukket opp igjen.
Ideer til nye plagg og prosjekter står i kø, rett og slett.
Og så har jeg jo litt garn på lager, som kan/må brukes (stryk det som ikke passer)
Garnet fra Sjølingstad Ullvare nøstes opp

Den lille nøstemaskinen har jeg selv, hjemme. Men på jobben har jeg både den og hespetreet.
Og siden ingen der hjemme vil hjelpe meg med å nøste opp for tiden, tok jeg det likesågodt med på jobb.
Den rødorange fargen er såååå nydelig. Og jeg gleder meg til å strikke et plagg av det.
Jeg har faktisk sett i et butikkvindu, hva jeg skal strikke!
Tror jeg må ta et bilde av plagget, en dag jeg går forbi, så dere får se hva jeg ønsker meg.

Så har jeg plukket ut garn til et prosjekt, som skal bli til en julegave
Blå og grå nyanser

Som du kan se, er det ikke mine farger, men så er det altså et gaveprosjekt.
Mulig jeg begynner på det i helgen, for i morgen drar jeg IGJEN på en liten mini-ferie.

Siden jeg ikke skulle ha noen ferie i sommer, prøver jeg å gjøre noe hyggelig ut av de dagene jeg har fri.

Samtidig blir jeg visst ikke lei av å strikke Ankelsokker
Restegarn og litt nytt garn i skjønn forening

Egentlig skulle et par vært ferdig til i kveld, for jeg skal ha det med på tur, og gi dem bort der jeg skal være. Men, så har jeg visst et håndarbeid i helgen jeg kan strikke på.......

Vel, da har min lille mini-ferie startet
Reker, loff og en kald øl skal smake

God helg folkens!


13 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Kreativiteten lenge leve!, sier jeg. Det å glede seg selv når man holder på, og å glede andre når man gir bort, må nå være den største gave. Tenk hvor mange timer omsorg og gode tanker du viser andre. Kos deg både hjemme og borte;)

Monica Gullesen Hansen sa...

Å så lekkert det orange garnet var. Spent på hva det skal bli.
Kos deg på miniferien din.

Gro sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Gro sa...

God helg!
Gleder meg til å følge med på prosjektene dine ��

Vibbedille sa...

Ja ha ja, så du skal ut på tur du,
heldigen du! :) Hvor går ferden denne gangen da?

Liker fargene du strikker med om dagen,
ser skikkelig digg ut! Blir spennende
å se :)

Ang de grytelappene, EG og vil ha en hel vegg!
Åååå det hadde vært så sprøtt kult hehe

KOS deg og ha ei vidunderlig helg på tur :)
Go`klem Vibbedille :)

Rubia sa...

Kos deg masse med miniferien din. Jeg kjører samme stil som deg i år.
Bare noen få dager fri i ny og ne.

Kule farger på det nye sokke prosjektet ditt.

Ha en strålende helg!

Klem

Miri Vandre blandt ege sa...

Skønt at lysten og ideerne bare står i kø og bobler og bringer glæde :) God mini ferie- du er en mester ud i at gribe livets muligheder :)

Elisabeth sa...

Å herlighet her var det mange koselig innlegg jeg har å ta igjen. Ser superhyggelig ut i Skagen da. Perfekt sted for kjærestetur.

Dessuten elsker jeg rødfargen på garnet på garnvinna di. Skal det bli en genser til deg?

God miniferie, Sylvia!
Håper vi sees snart.
Klem E

Madame sa...

Dejligt at følge din projekter. Ønsker dig en rigtig god miniferie og weekend, Sylvia!

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Veldig lekker orange farge. Blir gøy å se hva du har sett i et vindu :-) Kult med ankelsokker - du kan vel snart begynne å selge :-) Kos deg med strikkelyst og god mat!!!

Gitte sa...

Man kan da ikke leve uden den store garnvinde 😀 - jeg har opgivet min familie for flere år siden og indkøbt. Men godt at du har det rette udstyr på arbejde.

Det orange garn ser så flot ud, spændt påsat se hvad det bliver til.

Dejlige sokker. Og godt du har fået strikkelysten tilbage.

God weekend.

Meg og mine! sa...

Koselig med strikking!
...og her ser det ut som det blir sol i dag!!!! Ippiiiii!
Gleder meg til å få se hva du skal strikke!

God helg!

Inger G.

Elisabeth sa...

Nydelig rødoransje garn, det må bli lekkert ferdigstrikket :) Og reker er virkelig sommermat, det spiste vi i går kveld :)