Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 19. juli 2015

Håndlaget

De aller beste ting er håndlaget.
Enten kunsthåndverk eller god mat. Made by hand

Min orange genser er kommet til der jeg deler ermer og bol. Strikketøyet er så deilig å sitte med. Mykt og lett, og i den fineste fargen!

Jeg har drevet med annet håndverk i dag også. 
Pannekaker til frokost, og oste-scones til lunch

Det var veldig populært, og vi har kost oss masse, med å sitte ute å spise. Selv om solen var ganske fraværende pga skyer, dukket den opp i ny og ne. Men det var deilig temperatur ute, så vi har tilbragt dagen ute på terrassen.

Jeg hadde planlagt å legge inn litt husarbeid i gjøremålene mine i dag, men jeg var supertrøtt, og klarte nesten ikke å holde øynene oppe. To netter med dårlig søvn hadde gjort sitt, så jeg la fra meg strikketøyet, la hodet bakover, lukket øynene, og sovnet litt sånn halvveigs der ute. Så deilig å bare koble av.

Det hjalp, for like etterpå svingte jeg vaskekosten så lett som bare det, og kan starte en ny uke med rene gulv......så lenge det varer.

Nå er det tente lys som varmer og skaper stemning innendørs. Selv på sommeren må jeg tenne lys inne.
Og når lyset ser ut som et garnnøste, så er det ekstra hyggelig!

En ny uke venter.
Takk for at du var innom :)

15 kommentarer:

Miri Vandre blandt ege sa...

Du ejer evnen at nyde hvert et minut af din tid- bravo :)
Håber din uge bliver rigtig god med tid til alt du gerne vil- eller bare det meste :)

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Herlig farge - du kommer til å stråle i den!!! Det er viktig å nyte livet. Når regnet pisker på ruten midt i juli er stearinlys og hjemmebakt rett og slett vidunderlig :-)

Madame sa...

Håber du har sovet bedre i nat - så dejlige billeder - du er heldigvis god til at hygge med skøn mad og lækkert strik.
Ønsker dig en fin start på den nye uge!

Meg og mine! sa...

Koselig med strikking året rundt!
...og godt å få ta seg en "lensmannsblund"...hehe

Ønsker deg en fin uke!

Inger G.

Rubia sa...

Man trenger noen rolige stunder for å lade opp.
Jeg fikk en litt ufrivillig rolig helg. Det blåste noe hinsides hos meg og alle utegjøremål utgikk.

Ha en koz uke!

Elisabeth sa...

Fint strikketøy, og det ser ut til at dere har hatt en deilig dag.

Gro sa...

Så mye fint og fristende - genser, pannekaker, scones og lys!
Jeg skjønner ikke hvor du tar energien fra.

Ha en strålende uke 🌞

Ruths datter sa...

Fint lys også da. genseren blir nok lekker. Varm farge.
klem

Helen sa...

Hvor har du kjøpt det garnnøste lyset ?
Vil ha jeg også !!!

Blir jo glad av og se på den genseren du strikker der, Sylvia.
Ikke rart du koser deg.

Her går det super tregt med min rosa bomulls topp...
Leser mer istedenfor, og sjelden TV titting, kun litt nyheter.
Det er og litt deilig, og ikke se noe på tv :)

Litt slitsomt med dårlig nattesøv....selv forsvant jeg ned på sofaen etter å ha ligget våken 2 timer...da gadd jeg ikke mer. T var igang med av og på snorking, så idet jeg akkurat duppet inn...kom verdens høyest snorke lyd. Kunne selvsagt drept han der og da...men, det hadde jeg jo angret på dagen etterpå :))))))

Nyyyt dagen !

Gitte sa...

Du har helt ret - der er en større glæde ved ting, der er håndlavet. Og det er både strik og mad.
Godt at du fik koblet af og fik blundet lidt. Det er rigtig træls at sove dårligt. Jeg gør det også i perioder. De siger det har noget med alderen at gøre....... Hhhmmmpppfff (sur lyd :-) )

Er også vild med garnnøgle lyset. Jeg er ikke sikker på at jeg kunne nænne at tænde det. Det er så fint og hyggeligt.

Strikkeheksen sa...

Ja, vi er jo i virkeligheden håndens arbejdere - sådan som vi nørkler :-) Hvor bliver det en flot trøje, den orange farve er da lige til at komme i godt humør af - jeg elsker orange, elsker at se andre have det på - selvom farven ikke dur til mig, får jeg energi af at kikke på den :-) Og så er det vist Fairytale du strikker i og jeg husker jo hvor lækkert det er - jeg er stadig rigtig glad for min "eventyr-genser" :-)

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg!
Har bladd meg gjennom din fine blogg, kikker innom igjen her :)
Sommerhilsen fra Anette

Barwitzki sa...

Ja, det er det, selvlaget er best og skaper glede.
Den blir en vakker jakke... koselig og optimistisk farge... hilsen til deg Sylvia, ha masse glede med strikke og lys... kos deg.
Jeg gleder meg å se jakken din :-)))
Klem fra Viola

Hannele på Hisingen sa...

Mums så gott!

Fru Tunheim sa...

Ja ofte er selvgjort velgjort....og nattesøvnen den varierer her også. Ikke søvnen akkurat, men at jeg våkner i 4-5 tiden uansett når jeg legger meg. Da er en liten power nap gull verdt.