Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 12. juli 2015

Enda et par

I sommer har det gått unna på Ankelsokkene jeg strikker, av restegarn. Vel, noe innkjøp av garn må til, men restegarnet har også fått ben å gå på, bokstavelig talt.
Et par sokker, like, men alikevel ulike. Med en liten tvist

Hun som skal få disse, er altså ikke glad i farger. Hun liker sort, grått og hvitt, men kan også strekke seg til mørk lilla eller rødt. Som du kan se, har jeg vært snill, og holdt meg til de fargene hun liker. Men jeg måtte bare gjøre noen sprell mens jeg strikket. Det må hun tåle. Utgangspunktet er jo å ha noe varmt på beina. 

Det jeg synes er så morro, er at hun må gå med en knall grønn t-shirt på jobben sin. Og det er en farge hun aldri har brukt før. Så jeg sa til henne at hun måtte vende seg til å bruke andre farger fremover.

Det er fremdeles mye restegarn igjen i kurven, så jeg fortsetter å strikke Ankelsokker til dem som trenger det.

Livsnyterens valg
Dette er det jeg kjøpte med meg hjem fra Skagen

Desverre ble det ikke noe garn med hjem i kofferten, denne gangen. Men, jeg var innom Christel Seyfarts butikk og myste litt. ( har jo også vært innom butikken på Fanø tidligere )
Jeg fallt for en jakke der, som jeg gjerne kunne strikket. Men kitet til den kom på over 1000kr, og det stod ikke på mitt reisebudgett.

Som du kan se, ble det spiselige ting med hjem. Ja, unntagen magasinet, da. Men la oss si det går innunder garnkategorien. Og der fant jeg faktisk noen plagg jeg gjerne kunne strikket. Oppskriftene var fra Picles og Sandnes-garn. Så hvorfor må jeg helt til Danmark for å finne Norsk inspirasjon?

Danske bakerier
Tennene løper i vann

I dette bakeriet spiste vi lunch en dag. Måtte bare ta bilde av den fine disken, av alle kakene jeg ikke fikk smakt på. Men, skulle gjerne hatt en av dem nå, til kaffen.


Ha en riktig fin søndag du også.

7 kommentarer:

reSIRIkulert sa...

Hvem kan vel ikke like slike flotte ankelsokker?! :) De ser skikkelig gode ut!

Ingenting kan måle seg med fristelsene i danske konditoriutsalg! Man blir nesten litt salig når man tar et blikk i slike hyller ;)
Det er bra vi kun reiser dit på ferie, tenker jeg, for da tror jeg nemlig det smaker ENDA bedre, når vi bare får nyte hærlighetene så sjelden ;)

Helen sa...

Nok ett par morsomme ankelsokker !
Heldig hun som får :)

Ser du har fått med deg en smak av Italia, FRA Italia...hahaha...
Limoncello, iskald - i ett bitte lite glass...nammmm..mmmm...deilig etter mat.

Kan love deg, var jeg innom det bakeriet, hadde en kake blitt spist på veien ut, og sikkert en i en pose til siden...hahaha.....sååååå fristende !!!!!!!!

Savner blader jeg KAN lese, prøver meg på ett italiensk moteblad, men blir til at jeg bare skummer over overskrifter, og slår opp litt nå og da i ordboken appen min....men, ett norsk ukeblad...olalaaaa....det savner jeg,ja...
Men, slutten av mnd kommer mannens kompis ned og har med posten vår, og der tror jeg det ligger ett par interiørblader og venter på meg :) gjett om jeg gleder meg.

Nyyyt kvelden, håper du ennå har litt mer ferie på lur?

Ciao fra Italia

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Kule sokker og en heldig mottaker. Christels kit er rimelig overpriset.... Ser ut som du har kost deg med skikkelig danske herligheter. Den sjokoladen så veldig spennende ut!!!! Kooos deg!!!

Snuppesnella sa...

Åååå så fine ankelsokker !

siddisisalou sa...

Nå fikk jeg så utrolig lyst til å strikke noen ankelsokker. Gleder meg til å komme hjem og kunne velge garn i hyllene og slippe å bestille via internet der farger og kvalitet ikke alltid stemmer helt !

Rubia sa...

Den disken der var jammen farlig fristende.
Mye godt du fikk med deg hjem også.

Knutine sa...

Artige ankelsokker. Alle må takle små endringer i livet sitt av og til. Sokker er en grei måte å øve på det på :-)

Ha en flott uke